مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت وال اورا لایتنینگ کت، یک مینی پورشه پانامرا از چین!

اورا (Ora) برندی متعلق به شرکت چینی گریت وال است که به تولید خودروهای الکتریکی می‌پردازد. به نظر می‌رسد این برند علاقه زیادی به گروه فولکس‌واگن دارد زیرا چندی پیش مدلی بنام بالت کت را معرفی کرد که کاملاً با نگاه به فولکس‌واگن بیتل کلاسیک طراحی شده است و حالا تصاویر نسخه تولیدی مدل لایتنینگ کت منتشر شده که یک سدان فست‌بک با ظاهری کاملاً مشابه پورشه پانامرا است.

البته بیش از یک سال است که لایتنینگ کت را دیده‌ایم زیرا این خودرو در مراحل مختلف توسعه خود در نمایشگاه‌های خودرو در چین به نمایش درآمده است اما حالا این تصاویر جدید نسخه تولیدی نهایی آن را نشان می‌دهند همان‌طور که گفته شد، لایتنینگ کت شباهت زیادی به پانامرا دارد ولی اورا با ویژگی‌هایی مثل گلگیرهای برجسته عقب و خطوطی روی درها قصد در ایجاد تمایز داشته است. اوورهنگ عقب نیز طول زیادی دارد و قطعات کرومی زیادی در قسمت‌های مختلف بدنه دیده می‌شود.

فرم عقب لایتنینگ کت خمیده و منحنی بوده و در اینجا هم تزئینات کرومی زیادی دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، یک نوار کرومی در پایین سپر کار شده است. رینگ‌های خودرو اما که به‌صورت استاندارد 18 اینچی بوده و نمونه‌های 19 اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند، خیلی کوچک به نظر می‌رسند. ازجمله دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این سدان الکتریکی چینی هم می‌توان به اسپویلر باز شونده عقب و دستگیرهای مخفی درها اشاره کرد.

داخل لایتنینگ کت هم بسیار شبیه پانامرا است اما بااین‌حال شیک به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر بزرگ ایستاده در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند. در اینجا همچنین یک کنسول مرکزی بلند با یک پد لمسی و سه کنترل‌کننده دوار هم به چشم می‌خورد اما ویژگی عجیب وجود فقط یک جا لیوانی روی کنسول است. صندلی‌های جلوی خودرو نیز اسپرت به نظر می‌رسند.

لایتنینگ کت به یک موتور الکتریکی مجهز است که 203 اسب بخار قدرت دارد و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. اورا اما در حال کار روی ساخت یک نسخه دو موتور قوی‌تر هم هست. لایتنینگ کت 4,871 میلی‌متر طول، 1,862 میلی‌متر عرض و 1,500 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با 2,870 میلی‌متر است.

اورا لایتنینگ کت ماه آینده در نمایشگاه خودروی پکن برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و مدت کوتاهی بد به بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این سدان الکتریکی از حدود 200 هزار یوآن معادل 31,500 دلار آغاز می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا