مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید شاسی‌بلند فورد اورست معرفی شد

پس از معرفی نسل جدید پیکاپ فورد رنجر، حالا نسل جدید برادر شاسی‌بلند آن یعنی اورست هم رونمایی شده است. این خودرو فعلاً برای بازار استرالیا معرفی شده است اما قرار است در کشورهای سراسر آسیا، اقیانوسیه و آفریقا عرضه شود هرچند که به آمریکای شمالی صادر نخواهد شد. فاصله محوری اورست بیشتر شده و فاصله عرضی بین چرخ‌های آن‌هم 50 میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا رانندگی آن در شهر و بزرگراه لذت‌بخش‌تر شود؛ اما علاوه بر این، در توانایی‌های آفرود اورست هم پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. همه تیپ‌های اورست مدل 2022 به‌صورت استاندارد با محافظ‌های زیر بدنه، قفل دیفرانسیل عقب، حالات رانندگی آفرودی قابل انتخاب و دو قلاب بکسل کاربردی در جلو ارائه می‌شوند.

این خودرو همچنین می‌تواند در عمق حداکثر 80 سانتی‌متری آب هم حرکت کند و به لطف مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، یدک کشی با آن‌هم آسان‌تر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، یک پکیج یدک کشی سفارشی برای اورست قابل سفارش است که کنترل‌کننده ترمز تریلر و ظرفیت بکسل 3.5 تنی را به همراه دارد. علاوه بر این، یک حالت رانندگی بنام یدک کشی هم در خودرو تعبیه شده که در هنگام بکسل کردن بار، زمان تعویض دنده را به‌منظور حفظ تحویل قدرت ایده‌آل و ترمز موتور بهینه می‌کند. در اورست همچنین یک دوربین هم برای کمک به هدایت خودرو در هنگام اتصال تریلر تعبیه شده است.

پیشرانه‌های فورد اورست جدید

نسل جدید اورست در بازار استرالیا با دو پیشرانه مختلف عرضه خواهد شد که شامل یک 2 لیتری چهار سیلندر بای‌توربودیزل و یک 3 لیتری V6 توربودیزل می‌شود. فعلاً اعداد قدرت و گشتاور این موتورها اعلام نشده است ولی میدانیم که نیروی هردوی آن‌ها توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. همچنین میدانیم که تیپ‌های پایه آمبینته و ترند به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شوند اما دیگر تیپ‌ها به سامانه چهارچرخ محرک دائمی با گیربکس کمکی دو سرعته مجهز به کنترل الکترونیکی مجهز هستند.

داخل و تکنولوژی‌های فورد اورست جدید

تیم طراحی فورد علاوه بر بازطراحی کامل بخش بیرونی اورست جدید، داخل آن را هم به‌طور کامل از نو طراحی کرده است. البته در هردو قسمت این ماشین شباهت و اشتراکات زیادی با نسل جدید رنجر دارد. این یعنی در داخل اورست هم شاهد یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ عمودی هستیم که در تیپ پایه آمبینته 10.1 اینچی و در دیگر تیپ‌ها 12 اینچی است. علاوه بر این، تیپ‌های آمبینته، ترند و اسپرت به یک صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی مجهز هستند درحالی‌که این صفحه آمپر در تیپ پلاتینوم بزرگ‌تر و 12.4 اینچی خواهد بود. این نمایشگرها به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC 4A فورد مجهز هستند.

ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی اورست جدید می‌توان به شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند به همراه گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو در تیپ‌های اسپرت و پلاتینوم اشاره کرد. خریداران تیپ پرچم‌دار پلاتینوم همچنین از تنظیم برقی 10 جهته صندلی راننده با حافظه و گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم و غربیلک فرمان ‌هم بهره‌مند خواهند شد. سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده اورست جدید هم شامل 9 ایربگ ازجمله یک ایربگ مرکزی بین راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت حفظ خودرو بین خطوط و همین‌طور توانایی توقف و شروع دوباره حرکت، دستیار ترمز دنده‌عقب، دستیار پیش از برخورد و سیستم اطلاعات نقاط کور می‌شود. فورد قیمت و زمان عرضه نسل جدید اورست را بعداً اعلام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا