Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

توقف تولید کارخانه‌های کلیدی بی‌ام‌و در اروپا به خاطر جنگ اوکراین

ب‌ام‌و هفته آینده به‌طور موقت تولید خود را در چند کارخانه کلیدی در اروپا متوقف خواهد کرد زیرا نمی‌تواند قطعات موردنیاز را از قطعه‌سازان در اوکراین دریافت کند. یکی از سخنگویان این شرکت گفته است که کارخانه‌های آلمانی ب‌ام‌و در مونیخ دینگولفینگ به همراه کارخانه مینی در آکسفورد انگلستان و کارخانه تولید پیشرانه‌های شرکت در اتریش همگی فعالیت خود را متوقف خواهند کرد درحالی‌که دیگر کارخانه‌ها در لایپزیگ و رگنسبورگ با تغییراتی در فرایند تولید خود مواجه خواهند شد. هرچند این کارخانه‌ها همگی بسیار با منطقه موردحمله روسیه فاصله دارند اما ب‌ام‌و برای تأمین دسته سیم‌ها و کابل‌های موردنیاز خودروهای خود به یک شرکت قطعه‌سازی در غرب اوکراین وابسته است.

یکی از سخنگوهای ب‌ام‌و دراین‌باره گفته است:

درگیری در اوکراین تأثیر بزرگی روی تولید صنعت قطعه‌سازی این کشور دارد. این توقف تولید منجر به وقفه‌های متوالی در تولید چندین کارخانه ب‌ام‌و خواهد شد

به گفته اتو نیوز اروپا، ب‌ام‌و مثل دیگر خودروسازان یک تیم بحران را برای مقابله با اختلالات ناشی از درگیری در اوکراین تشکیل داده است. شرکت تولید سیم و کابل لئونی گفته است که در حال افزایش ظرفیت تولید در سایت‌های دیگر خود برای کاهش مشکلات تولید است اما بااین‌حال، ب‌ام‌و هم در حال گفتگو با قطعه‌سازان دیگری برای تأمین کابل‌های موردنیاز خود از تولیدکنندگان جایگزین است.

سخنگوی لئونی در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

لجستیک در داخل و خارج اوکراین به یک چالش تبدیل شده که دلیل اصلی آن وضعیت آشفته در نقاط مرزی با اتحادیه اروپا است

اما ب‌ام‌و تنها خودروسازی نیست که به دلیل بحران اوکراین مجبور به متوقف کردن تولید کارخانه‌های خود شده است زیرا فولکس‌واگن نیز تولید کارخانه تسویکاو خود را از سه‌شنبه تا جمعه و کارخانه درسدن را از چهارشنبه تا جمعه تعطیل کرده است. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده است که بحران اوکراین روی تحویل برخی از خودروهای الکتریکی آئودی، کوپرا و فولکس‌واگن که روی پلت‌فرم MEB ساخته شده‌اند هم تأثیر خواهد گذاشت. در همین حال، شرکت‌ها جنرال موتورز، جگوار-لندروور و گروه ب‌ام‌و نیز صادرات خودرو به روسیه را تعلیق کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.