مکمل بنزین
رپورتاژ

ردیاب، بهترین وسیله برای کنترل تردد خودروهای سازمانی

برخی از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی، بسته به نوع فعالیت خود خودروهایی را در اختیار کارمندان می‌گذارند. این ماشین‌ها ممکن است برای سهولت در رفت و آمد کارمندان یا برای انجام وظایف شغلی‌شان در اختیار آن‌ها گذاشته شوند. واگذاری خودرو به کارمندان می‌تواند مشکلات خاصی به دنبال داشته باشد. اما راه حل‌هایی نیز برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد. در این مقاله به معرفی و توضیح درباره ردیاب، بهترین وسیله برای کنترل تردد خودروهای سازمانی می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع ردیاب و نحوه کارکرد هر کدام به طول کامل آشنا شوید.

دلایل استفاده از خودروهای شرکتی در سازمان‌های گوناگون توسط کارمندان

بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، فارغ از خصوصی یا دولتی بودن، تعدادی خودرو برای استفاده کارمندان خود دارند. در صورتی که این شرکت خصوصی باشد، ممکن است ماشین‌ها برای سهولت در رفت و آمد کارمندان به شرکت استفاده شوند. در ارگان‌های دولتی معمولا ماشین‌ها برای انجام امور شرکتی و ماموریت‌های اداری به کار می‌روند. اما گاهی نیز این روال به طور کلی متفاوت است. شرکت‌ و ارگان‌هایی هستند که فعالیت تخصصی در حوزه حمل و نقل دارند یا برخی از شرکت‌های بازرگانی، ویزیتور‌های خود را به سطح شهر می‌فرستند. این شرکت‌ها و سازمان‌ها موظف‌اند که خودروهایی در اختیار ویزیتورها یا رانندگان خود قرار بدهند.

مشکلات استفاده کارمندان از خودروهای سازمانی

سازمان‌ها و اداراتی که ماشین‌ در اختیار کارمندان می‌گذارند، به مراتب کار سخت‌تری نسبت به سایر شرکت‌ها دارند. چراکه علاوه بر امور روزمره خود، باید مسئولیت خودروها و رانندگان را هم بر عهده بگیرند. تعدادی از این شرکت‌ها، کارمندان بیشتری استخدام می‌کنند تا این افراد مسئولیت کنترل و نظارت بر رانندگان را عهده‌دار شوند. اما این کار هزینه غیرمنطقی و زیادی برای کارفرما به دنبال خواهد داشت.

یک نمونه از بهترین روش‌ها برای کنترل و نظارت بر خودروها و کار رانندگان، استفاده از جی پی اس ردیاب در خودروهای سازمانی است. به این صورت که کارفرما به ازای هر خودرو که در اختیار کارمندان می‌گذارد، یک دستگاه ردیاب تهیه می‌کند. با قرار دادن این دستگاه کوچک در خودرو، تمامی اطلاعات و گزارش‌های مربوط به حرکت خودرو، ثبت و برای مالک ارسال می‌گردد. قیمت GPS خودرو باتوجه به برند و ویژگی‌های آن متغیر خواهد بود اما بیشتر شرکت‌ها توانایی مالی لازم برای خرید ردیاب را دارند.

نحوه عملکرد دستگاه ردیاب خودرو به چه صورت است؟

ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند. این قطعه کوچک به راحتی در قسمت‌های مختلف خودرو قرار گرفته و با اتصال به شبکه اینترنت، گزارش‌های مشخصی را نشان می‌دهد. این گزارش‌ها، اطلاعات مربوط به سرعت و جهت حرکت ماشین، موقعیت مکانی دقیق، میزان سوخت مصرف شده و مواردی از این دست را شامل می‌شوند. اما باتوجه به نوع دستگاه ردیاب به کار رفته، اطلاعات و جزئیات بیشتری را نیز می‌توان دریافت کرد. پس از قرار گرفتن دستگاه ردیاب در خودرو و نصب اپلیکیشن مربوط به ردیابی روی تلفن همراه مالک، اطلاعات خودرو روی موبایل مالک نشان داده خواهد شد. با استفاده از ردیاب، فرد مالک می‌تواند روی تمامی اعمال و حرکت‌های راننده هنگام استفاده از خودرو تسلط داشته باشد.

ماشین‌هایی مانند آمبولانس، آتش نشانی، پلیس و… که نیاز به ردیابی توسط ارگان مربوطه دارند هم می‌توانند از انواع ردیاب آمبولانس استفاده کنند.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای سازمان‌ها و کارمندان آن‌ها

استفاده از دستگاه ردیاب به ویژه برای خودروهای سازمانی و شرکت‌ها مزایای فراوانی به دنبال دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت به کار گیری ردیاب، در سیستم مدیریت ناوگان دیده می‌شود. در ادامه به شرح چند نمونه از بهترین مزایای ردیاب خودرو می‌پردازیم.

  • راننده با اطلاع از وجود ردیاب، سرعت مجاز رانندگی و سایر قوانین مربوطه را رعایت خواهد کرد.
  • در صورت سرقت خودرو، مالک فوراً باخبر شده و سرقت را گزارش می‌کند.
  • چنانچه برای خودرو در حین کار، خرابی یا هرگونه مشکل فنی به وجود آید، مالک از طریق اپلیکیشن مطلع شده و به موقع برای تعمیر خودرو اقدام می‌کند.
  • راننده با علم بر وجود ردیاب، از انجام کارهای روزمره و شخصی خود پرهیز خواهد کرد.
  • کارفرما در جریان تمامی رفت و آمدهای راننده با ماشین شرکت، قرار خواهد گرفت.
  • بعضی از دستگاه‌های ردیاب قادر به محاسبه مصرف سوخت هستند که این موضوع می‌تواند موجب کنترل مصرف سوخت خودرو گردد.
  • ساعت کاری و میزان کار مفید کارمندان مشخص خواهد بود.
  • میزان هماهنگی بین بخش‌های مختلف یک ارگان بالاتر می‌رود.
  • امکان آنالیز و بررسی سابقه حرکت خودروها در بازه‌های زمانی مختلف مقدور می‌گردد.

همان طور که گفتیم، مزایای تهیه و استفاده از ردیاب زیاد است و ما فقط به برجسته‌ترین این مزایا اشاره کردیم. این مزایا باعث می‌شوند تا ردیاب، بهترین وسیله برای کنترل تردد خودروهای سازمانی به شمار رود.

ایران رهیاب؛ بهترین مرکز فروش انواع ردیاب خودرویی، شخصی و آهنربایی با مناسب‌ترین قیمت

در این مقاله به این نکته اشاره کردیم که ردیاب، بهترین وسیله برای کنترل تردد خودروهای سازمانی است. به طور کلی، شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری هستند که کنترل و نظارت بر کارکرد‌ آن‌ها تاثیر بسزایی در خدماتی دارد که به مصرف کننده ارائه می‌دهند. بهره‌مندی از سیستم موقعیت یاب جی پی اس یا همان ردیاب، یکی از بهترین روش‌ها برای سنجیدن میزان کارکرد و بهبود عملکرد ارگان‌هاست. استفاده از این سیستم، می‌تواند شرکت مورد نظر را به بالاترین عملکرد و مطلوب‌ترین نتیجه برساند.

ما به شما توصیه می‌کنیم که در صورت نیاز به انواع ردیاب خودرویی یا شخصی، حتما از بهترین برندهای موجود در بازار استفاده کنید. چرا که با خرید از برندهای معتبر، در هنگام بروز مشکل یا نیاز به کسب راهنمایی، به راحتی به گروه پشتیبانی آن برند دسترسی خواهید داشت. یکی از بهترین و معتبرترین ارائه دهندگان خدمات دستگاه ردیاب، شرکت ایران رهیاب است که خدماتی با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. شما می توانید در صورت تمایل برای مشاهده قیمت‌ها به آدرس iranrahyab.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا