مکمل بنزین
خبر

اولین اس‌یو‌وی الکتریکی جیپ در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

جیپ، برند معروف آمریکایی که اکنون متعلق به Stellantis است، اولین تصاویر از شاسی‌بلند الکتریکی آینده خود را منتشر کرد. این شرکت هیچ جزئیات دیگری از این خودرو و حتی نام آن‌را نیز منتشر نکرده اما تایید کرد که این خودروی جدید، در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

جیپ در مقایسه با بسیاری از رقبای خود در زمینه الکتریکی سازی خودروهایش، دیرتر وارد عمل شده است. این خودروساز، نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلندهای رانگلر و گرند چروکی خود را عرضه کرده است و قصد دارد نسخه آفرود گرند چروکی به‌نام تریل‌هاوک را نیز با موتور هیبریدی عرضه کند.

اما این شاسی‌بلند بی‌نام که سال آینده عرضه خواهد شد اولین خودروی کاملا الکتریکی جیپ خواهد بود. این خودرو‌ساز، اخیرا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ نسخه‌های با آلایندگی صفر همه خودروهای خود را همراه با انواع پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد کرد.

جیپ برقی جدید در برنامه جامع سال گذشته Stellantis قرار گرفته بود. Stellantis یک مجموعه چند‌ملیتی است که سال گذشته از ادغام فیات کرایسلر با گروه پژو سیتروئن تشکیل شد تا خط تولید اکثر برندهای خود از‌جمله جیپ را تقویت کند. این قضیه، شامل نسخه‌های برقی وانت Ram 1500 و خودروهای بزرگ الکتریکی دوج می‌شود.

همچنین Stellantis وانت بزرگ آینده Ram 1500 را با تصاویری که فقط سیستم روشنایی خودرو را نشان می‌داد به‌نمایش گذاشت. به‌نظر می‌رسد این تصویر فقط یک نما از طراحی خودرو باشد و هنوز با شکل نهایی این وانت غول پیکر فاصله دارد.

هر دو خودروی جیپ برقی و رم ۱۵۰۰ برقی به احتمال زیاد ار پلت‌فرم STLA Stellantis استفاده خواهند کرد که یکی از چهار پلت‌فرم مورد استفاده این خودروساز برای سری خودروهای برقی آینده خودش است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا