مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جدید از نسل جدید تیگو ۸ پرو!

اخیرا تصاویر جاسوسی بیشتری از چری تیگو ۸ پرو، یک شاسی بلند ۳ ردیفه چینی منتشر شده است. خودروی جدید، سومین تیگو ۸ و دوازدهمین تیگو موجود در بازار است. در‌مقایسه با تیگو ۸ و تیگو ۸ پلاس، تیگو ۸ پرو، اسپرت‌تر است و مخاطبان جوان‌تر را هدف قرار داده است. تیگو ۸ پرو در کنار تیگو ۸ پلاس و خود تیگو ۸، یک خانواده از این مجموعه را تشکیل داده‌اند.

این خودرو در ماه آوریل به‌طور رسمی در بازار خودروهای چین، به‌صورت ۵ و ۷ نفره عرضه خواهد شد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۵ میلیمتر با فاصله‌محوری ۲۷۱۰ میلیمتری است.

جلو‌پنجره تیگو ۸ پرو به‌شکل X است تا یک حالت اسپرت به این بخش از خودرو بدهد و نوارهای تزئینی با رنگی متمایز به لبه پایینی سپر جلو و عقب اضافه شده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی در دو طرف با جلو‌پنجره، یکپارچه شده‌اند. هر‌دو‌طرف قسمت جلو مجهز به مه‌شکن و دریچه‌های هوا شده است.

در‌عقب خودرو هم از طراحی خروجی چهارگانه اگزوز، در کنار اسپویلر سقفی، استفاده شده است تا حالت اسپرت، در این قسمت از خودرو هم حفظ شود.

در‌داخل کابین، صفحه‌نمایش دو‌گانه، از یک صفحه برای کلاستر و یک صفحه برای اطلاعات و سرگرمی تشکیل شده است که این‌روزها این نوع طراحی را می‌توان در بسیاری از خودروهای چینی و حتی غیر چینی، مشاهده کرد.

تیگو ۸ پرو، به‌همان موتورهای تیگو ۸ پلاس، یعنی ۱.۵ لیتری توربو‌شارژ و ۲ لیتری توربو‌شارژ با حداکثر قدرت ۱۹۵ و ۲۵۰ اسب‌بخار با گیربکس دو‌کلاچه مجهز می‌شود که نسخه ۲ لیتری، به‌صورت ۴ چرخ‌متحرک هم در‌دسترس خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود نسخه‌های برقی و پلاگین‌هیبریدی این خودرو به‌طور رسمی، اواخر امسال، به بازار عرضه شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. عزیزم نگاه ماشین کن فقط همون نمایشگر زندگیت رو میارزه

  2. زیر هفتصد میخرنش اونوقت یک میلیارد و هفتصد میندازن ای که خدا لعنتشون کنه

  3. سلام قیمتش رو هم بگفتی چند دلاره که داخل ایران اینقد گرون میدن

  4. واقعا خودروی چینی ارزش خرید ندارن
    من خودم تیگو ۷ دارم الان کابینش به صدا افتاده

  5. من مزدا تیپ ۳ اطاق قدیم داشتم و تیگو ۷ بنظرم مزدا بعد ۷ سال دستم بود سگش به صفر این سره

  6. چری ،اریزو ۶ خیلی خوبه،ملت ایران،و آریزو ۵ جدید، حرف نداره حداقل از دنا پلاس توربو که ۵۷۰ میلیون تومان می‌باشد، بهتر

  7. چری ،اریزو ۶ خیلی خوبه،ملت ایران،و آریزو ۵ جدید، حرف نداره حداقل از دنا پلاس توربو که ۵۷۰ میلیون تومان می‌باشد، بهتر

  8. هرکس توان مالی داره که چینی سوار نمیشه هیوندا بنز بی ام دبلیو ولوو از اینا سوار میشه و اصلا اینا رو قبول نداره

  9. بازار ایران خوب شده موش آزمایشگاهی کم کم تا دسته فرو میکنن با قطعات و تعمیر گرون وای بحال اونایی که خرید کردن از اول گفتن ماشین چینی ماشین بشو نیست اگر ماشین خوبی بود پولدار ها میگرفتن چون اگر خرید میکردن الان پولدار نبودن آدم باید از اهلش بپرسه عاقل باشیم

  10. این نسخه ی فولش که ۲ دیفرانسیل و ۲۵۴ اسب قدرت دارد و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور دارد ۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰ میلیون دقیقآ می ارزه دقت کنین ما تو ایران زندگی میکنیم با این پول بهتر از این نمیدن تازه ۲ میلیارد هم میارزه بازم دقت کنین ما تو ایرانیم یک دنا پلاس اسپورت ایپکو ۸۰۰ میلیون قیمت داره این ۱۰ برابر اون ارزش داره فقط ۱۰ تا بلند گو ۴ تا تیوتر ویک ساب ووفر ۲۰۰۰ وات همگیشون از برند بسیار لوکس هارمن کاردون تازه سابش تو داشبورد که یعنی وقتی تنها رانندگی میکنی خیلی بیشتر از کیفیت صداش لذت میبری بمباکس چند سالی هست که دیگه برند های معروف ازش استفاده نمیکنند چون خیلی بزرگ وبیخود جاگیره ولی ساب ووفر تکنولوژی که داره باعث میشه چند برابر صدای قویتر و بسیار با کیفیت تر با ابعادی در حدود یک دهم بمباکس این فقط یک نمونه تکنولوژی روزه گیربکس ۷ سرعته ی دو کلاچه تره که دیگه اصلأ مشکل داغ کردن نداره و ۱۰ بار هم درگ ۰ تا ۱۰۰ بذاری با همون کیفیت دفعه ی اول ماشین دور ور میداره ولی مثلاً جک اس۵ فیدیلیتی و همه خودروهایی که گیربکس دی سی تی خشک دارند پدر آدمو در میارن گیربکس حتی پشت چراغ قرمز هم داغ می‌کنه چه برسه درگ و این باعث میشه نتونی از تمام قدرت موتورت استفاده کنی و در ضمن موتور ۲ لیتری جون میده واسه تیونینگ راحت میشه با ۱۰۰ میلیون ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور به قدرت این ماشین مکوش مرگوما اضافه کرد که یعنی دقیقاً موتور یک ریو ۱۳۹۱ خشک را به زیر کاپوت این ماشین اضافه کنی بعد اونوقت ۰ تا ۱۰۰ راحت میشه پنج و دو دهم ثانیه و راحت میتونی بی ام دبلیو های سری ۷ موجود در ایران که مدل بالاهاشون مال سال ۲۰۱۷و خیلی کم ۲۰۱۸ هستن و موتور ۲ لیتری دارن چون ایران موتورهای قویتر را وارد نمیکرد را خفه کنی فکر کن چه لذتی داره با چری بی ام و سری ۷ را تو جیبت کنی حالا نیایین انتقاد کنین بی ام دبلیو کجا و این کجا بابا اون ۸ میلیارد خداییش ارزش نداره به جای یک سری ۷ ۲ لیتری ۵ تا از اینها خرید جلو پنجرش یه دنیا خوشکل و خشن آپشناش عالی ودرضمن خودروهای چینی مثلاً ۲۰۲۲ را با چینی ها ی ۱۰ سال پیش مقایسه نکنید که بعد ۵ سال آپشناش ضعیف میشد الآن چینی ها برنامه ریزی های عظیمی در زمینه ی صنعت خودروسازی کرده اند الآن جیلی مالک دایملر و ولوو است خوب میدونید این یعنی چی راحت طراحان مرسدس بنز و ولوو را استخدام میکنند و راحت تکنولوژی های اونها رو هم استفاده میکنند کارگر و مهندس چینی بله قربان گو هم فت و فراوان ۱۴۰۰۰۰۰0۰ میلیون اژدهای شرق غرش میکند تا ۵ سال دیگه صنعت خودروسازی هم مثل گوشی واسه چین تو گوشی های هوشمند که چین اونقدر داشت پیشرفت میکرد که آمریکا از ترسش هواوی را تحریم کرد دنیای غرب هر کاری بکنه آینده یا کلاً واسه چین یا نصف نصف میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا