مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلندهای شرکت ویتنامی وین‌فست در اروپا عرضه می‌شوند

شرکت ویتنامی وین‌فست (Vinfast) شاسی‌بلندهای الکتریکی VF8 و VF9 خود را پیش از آغاز عرضه در اروپا در نیمه دوم سال جاری، هم‌اکنون در بارسلون به نمایش درآورده است. این خودروها برای اولین بار پاییز گذشته با نام‌های VF e35 و VF e36 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شدند و بعداً به VF8 و VF9 تغییر نام دادند. این شاسی‌بلندهای الکتریکی که در کلاس‌های D و E قرار می‌گیرند، برای اولین بار در آلمان، فرانسه و هلند عرضه خواهند شد و سپس در اواخر سال 2022 راهی بازار ایالات‌متحده می‌شوند اما فعلاً برنامه‌ای برای عرضه آن‌ها در بریتانیا وجود ندارد.

هردو مدل VF8 و VF9 در دو نسخه اکو و پلاس به بازار عرضه می‌شوند. VF8 که رقیبی برای تسلا مدل Y محسوب می‌شود، مدلی پنج‌نفره با دو ردیف صندلی است که قیمت آن در نسخه اکو از 36,133 یورو و در نسخه پلاس از 42,670 یورو آغاز می‌شود. مدل بزرگ‌تر VF9 اما که هم‌اندازه ب‌ام‌و X7 است، به سه ردیف صندلی مجهز است و قیمت پایه آن برای نسخه اکو 49,280 یورو و برای نسخه پلاس 53,413 یورو خواهد بود.

به گفته وین‌فست، شاسی‌بلندهای VF8 و VF9 از خودروهای اسپرت الهام گرفته‌اند و از زبان طراحی مدرنی برای بهبود آئرودینامیک بهره می‌برند. هرچند طرح کلی پنجره‌های این دو کراس‌اوور خصوصاً در قسمت ستون C کاملاً باهم متفاوت است اما هردوی آن‌ها جلوپنجره مشابه V شکلی دارند.

مشخصات فنی این خودروها هنوز به‌طور کامل اعلام نشده است اما به گفته وین‌فست، مدل VF8 در نسخه دو موتوره چهارچرخ محرک مجموعاً 408 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور دارد و با بزرگ‌ترین باطری‌ها با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا 500 کیلومتر را طی کند. نسخه تک موتوره این مدل نیز ارائه می‌شود که 204 اسب بخار قدرت دارد و باطری‌های کوچک‌تر، برد آن را به 460 کیلومتر کاهش می‌دهند.

مدل بزرگ‌تر VF9 نیز احتمالاً از همان قوای محرکه استفاده می‌کند اما ظرفیت حمل هفت نفر را دارد و می‌تواند به باطری‌های بزرگ‌تری مجهز شود. برد این خودرو با باطری‌های استاندارد 485 کیلومتر خواهد بود اما با سفارش باطری‌های بزرگ‌تر این رقم می‌تواند تا 680 کیلومتر افزایش پیدا کند. هردوی این شاسی‌بلندهای ویتنامی در داخل به نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی، نمایشگر سربالا و تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه مجهز هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ویتنامی ها هم بعد بیست سال از شروع ماشین سازی شدن صادرکننده به اروپا و ایران ناسیونال و سایپای ما بعد نیم قرن علیرغم ادعای نخبه بودن ملت ایران(!!)هنوز حتی تو بازار عراق و ارمنستان هم مشتری نمیتونن داشته باشن!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا