مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور جدید چانگان اوشن Z6 به‌طور کامل معرفی شد

اوشن (Oshan) یکی از برندهای متعلق چانگان است که خریداران جوان را هدف قرار داده است. حال این برند جدیدترین محصول خود را با نام اوشن Z6 به‌طور کامل معرفی کرده است. این خودرو کراس‌اووری در کلاس D با ظاهری مدرن است که در نسخه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. Z6 معرف سری محصولات جدید برند اوشن محسوب می‌شود. اوشن به‌عنوان یک برند لوکس در نظر گرفته شده اما در سبد محصولات آن مدل‌های ارزان‌قیمتی هم وجود دارد و بنابراین همه خودروهای آن لوکس نیستند اما Z6 بدون شک یکی از مدل‌های لوکس اوشن محسوب می‌شود.

بیرون چانگان اوشن Z6

اوشن Z6 ظاهری اسپرت با خطوط تیز فراوانی دارد. نمای جلویی این خودرو با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک، نشان‌دهنده جدیدترین زبان طراحی اوشن است اما طراحی کلی Z6 شباهت زیادی به کراس‌اوورهای سری یونی چانگان دارد. این کراس‌اوور جدید چینی 4,699 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,660 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,795 میلی‌متر است. این یعنی Z6 از لحاظ اندازه بین چانگان یونی‌تی و یونی‌کی قرار می‌گیرد.

داخل چانگان اوشن Z6

کابین اوشن Z6 به سه نمایشگر مجهز شده است. یکی از این سه نمایشگر، صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی است که از تکنولوژی سه‌بعدی هم بهره می‌برد. نمایشگر لمسی مرکزی هم 12.3 اینچی است و در قابی عجیب قرار گرفته است. این نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی OnStyle 5.0 را ارائه می‌کند که از قابلیت تشخیص صدا هم برخوردار است. نمایشگر سوم هم در بالای داشبورد قرار گرفته که با قطر 9.1 اینچی، کوچک‌ترین نمونه در بین این سه محسوب می‌شود و بیشتر برای ناوبری مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر سه این نمایشگرها حتی در تیپ پایه اوشن Z6 هم ارائه می‌شوند اما در تیپ‌های بالاتر، خریداران از یک نمایشگر سربالا (هدآپ دیسپلی) هم بهره‌مند می‌شوند.

اما غیر از این نمایشگرها، ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری هم در داخل اوشن Z6 دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، کنسول مرکزی خودرو از طراحی جالبی با دو جا لیوانی، یک انتخاب‌گر دنده و پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند برخوردار است. برای سرنشینان عقب نیز دو پورت USB در نظر گرفته شده است. صندلی‌های اوشن Z6 با چرم سوراخ‌دار پوشیده شده‌اند و بالای سر سرنشینان هم یک سانروف بزرگ 0.83 مترمربعی تعبیه شده است. صندوق بار Z6 اما نسبتاً کوچک بوده و تنها 360 لیتر گنجایش دارد.

پیشرانه‌های چانگان اوشن Z6

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، اوشن Z6 در دو نسخه بنزینی و یک مدل پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوی بنزینی ارائه می‌شود که 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ‌های بالاتر اما به موتور قوی‌تر 2 لیتری توربو با 233 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور مجهز می‌شوند. قدرت نسخه پلاگین‌هیبریدی Z6 اما هنوز اعلام نشده و صرفاً میدانیم که قوای محرکه این نسخه از یک پیشرانه 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. بااین‌حال ممکن است این همان قوای محرکه چانگان یونی‌کی هیبریدی باشد که شامل یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با 166 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 116 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور می‌شود.

اوشن Z6 همچنین به سیستم رانندگی نیمه‌خودکار EaglePilot7.0 هم مجهز شده است که از 12 رادار، رادارهای موج سه میلی‌متری و 5 دوربین استفاده می‌کند. به لطف این تجهیزات، خودرو می‌تواند به‌طور خودکار خود را پارک کند و در جاده‌ها نیز به راننده کمک کند. در حال حاضر اما اوشن جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های رانندگی خودکار Z6 منتشر نکرده است. چانگان اوشن Z6 از اواسط سال جاری به بازار چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا