Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آستون‌ مارتین ونتیج با پیشرانه دوازده سیلندر معرفی شد

پس از DBX707، آستون‌ مارتین با رونمایی از ونتیج V12، یکی خودروی قدرتمند دیگر را معرفی کرده است. نزدیک به یک سال است که جاسوسان پروتوتایپ‌های در حال آزمایش این خودرو را دیده‌اند و حالا بالاخره ونتیج V12 رسماً رخ نشان داده است. این قوی‌ترین ونتیج تاریخ محسوب می‌شود و به لطف تجهیز به موتور 5.2 لیتری دوازده سیلندر، نسبت قدرت به وزن آن در مقایسه با مدل هشت سیلندر بیش از 20 درصد بهبود پیدا کرده است.

زیر کاپوت ونتیج دوازده سیلندر 700 اسب بخار قدرت و 753 نیوتن متر گشتاور پنهان شده است که اعداد قابل‌توجهی هستند. علاوه بر این، آستون‌ مارتین اقداماتی را هم به‌منظور کاهش وزن ونتیج V12 انجام داده که مهم‌ترین آن‌ها استفاده سخاوتمندانه از فیبر کربن در قسمت‌هایی مثل سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو و حتی رکاب‌ها است. در عقب نیز درب صندوق و سپر از فیبر کربن ساخته شده‌اند. از این طریق وزن خودرو به 1795 کیلوگرم رسیده و نسبت قدرت به وزن 385 اسب بخار در هر تن را فراهم کرده است.

اقدامات کاهش وزن در ونتیج V12 اما صرفاً به استفاده از فیبر کربن محدود نمی‌شود زیرا آستون‌ مارتین این خودرو را به باطری سبک‌وزن و سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ جدید هم مجهز کرده است. این سیستم که سر اگزوزهای آن از وسط خودرو بیرون آمده‌اند، 7.2 کیلوگرم از سیستم اگزوز معمولی سبک‌تر است و به‌طور خاص تنظیم شده است تا صدای تهاجمی‌تری مطابق با شخصیت ونتیج V12 تولید کند.

علاوه بر این، مهندسان آستون‌ مارتین این ونتیج قدرتمند را به‌صورت استاندارد به ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 410 میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 360 میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب مجهز کرده‌اند که نسبت به نمونه‌های فولادی استاندارد 23 کیلوگرم سبک‌تر هستند. این ترمزها همچنین در برابر سایش در دمای 800 درجه سانتی‌گراد هم مقاومت بیشتری دارند. ونتیج V12 روی رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی جدید قرار گرفته است که با لاستیک‌های میشلن پایلوت 4S با اندازه 275 در جلو و 315 در عقب پوشیده شده‌اند. این رینگ‌ها نه‌تنها جذاب به نظر می‌رسند بلکه 8 کیلوگرم هم وزن کمتری دارند.

این چرخ‌های جدید زیر گلگیرهای برآمده‌تری قرار گرفته‌اند زیرا ونتیج V12 حدود 40 میلی‌متر عریض‌تر شده تا امکان افزایش فاصله عرضی چرخ‌ها فراهم گردد. علاوه بر این، در بدنه خودرو اصلاحات دیگری هم صورت گرفته تا از لحاظ آئرودینامیکی هم بهبود پیدا کند. به لطف این اصلاحات، خودرو در حداکثر سرعت خود که 322 کیلومتر بر ساعت است، 204 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. حالا که صحبت از سرعت شد، این خودرو ظرف 3.5 ثانیه هم از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نیروی پیشرانه دوازده سیلندر ونتیج از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مهندسان آستون‌ مارتین این گیربکس که ساخت ZF است را با استفاده از درس‌هایی که در فرایند توسعه مدل‌های V12 اسپیداستر و ونتیج F1 ادیشن آموخته‌اند برای کنترل قدرت بیشتر موتور و تعویض دنده‌های سریع‌تر تنظیم کرده‌اند. یکی دیگر از تغییرات فنی مهمی که در این خودرو صورت گرفته، تجهیز به سیستم تعلیق تطبیقی جدید است که آنتی‌رول بارها، بوش‌ها و کمک‌فنرهای آن بازطراحی شده‌اند. بدین ترتیب حالا فنرهای جلوی ونتیج V12 نسبت به نسخه هشت سیلندر 50 درصد و فنرهای عقب 40 درصد سفت‌تر شده‌اند.

البته با سفارش پکیج کامفورت می‌توان رانندگی‌های معمول و روزانه را با این ونتیج وحشی کمی راحت‌تر و آسان‌تر کرد. این پکیج مقداری عایق صوتی بیشتر و همین‌طور سینی صندوق بار را به خودرو اضافه می‌کند. علاوه بر این، آپشن‌های زیادی مثل مجموعه چمدان‌های چهارتایی، چادر خودرو، کف‌پوش صندوق بار و تهویه باطری هم برای این سوپراسپرت بریتانیایی قابل سفارش خواهد بود. ونتیج V12 اما خودرویی تولید محدود است که تنها 333 دستگاه از آن ساخته می‌شود و همه آن‌ها قبلاً فروخته شده‌اند. اولین نمونه‌های این خودرو نیز از سه‌ماهه دوم سال جاری به خریداران تحویل داده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.