مکمل بنزین
گوناگونخبر

دانگ‌فنگ ریچ 7، نسخه لوکس چینی‌ها از نیسان ناوارا!

پیکاپ‌های ریچ دانگ‌فنگ که بر اساس نیسان ناوارا ساخته می‌شوند، در بین وانت‌های چینی از شهرت و سابقه بالایی برخوردار هستند. اولین نسل ریچ (که در چینی روئیکی نامیده می‌شود و در کشورمان‌ هم عرضه شد) در سال 1999 به بازار آمد و از آن زمان تاکنون در نسل‌ها و نسخه‌های مختلفی در حال تولید است. حال مدل جدیدی به خانواده ریچ اضافه شده که ریچ 7 نام دارد. این پیکاپ توسط یکی از جوینت ونچرهای دانگ‌فنگ با نیسان بنام ژنگژو نیسان توسعه پیدا کرده است.

این پیکاپ جدید بر اساس همان ریچ 6 ساخته شده و در اصل نسخه‌ای تغییر برنده داده از نیسان ناوارا با طراحی منحصربه‌فرد است. فروش ریچ 7 ماه آینده در چین آغاز می‌شود و انتظار می‌رود دانگ‌فنگ آن را رسماً در نمایشگاه پکن در فروردین رونمایی کند. مطمئناً وقتی از نمای جلو به ریچ 7 نگاه کنید آن را با ناوارا اشتباه نخواهید گرفت زیرا این پیکاپ چینی در اینجا از جلوپنجره مشکی‌رنگ منحصربه‌فردی با قاب نقره‌ای و همین‌طور چراغ‌های متمایزی با دی‌لایت‌های LED بهره می‌برد. پایین‌تر در سپر هم مه شکن‌های کوچکی دیده می‌شود.

پروفیل جانبی ریچ 7 تقریباً با ناوارا یکسان است و در اینجا نیز همان گلگیرهای برجسته، خطوط بدنه و درهای پیکاپ نیسان دیده می‌شود. از عقب این پیکاپ چینی هنوز تصویری منتشر نشده اما به نظر می‌رسد چراغ‌های عقب آن‌هم مشابه ناوارا باشد. جایی که همه‌چیز با پیکاپ ژاپنی متفاوت است، کابین است زیرا درحالی‌که حتی داخل جدیدترین مدل ناوارا هم تقریباً در حال کهنه شدن است، کابین ریچ 7 بسیار مدرن‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد. نمایشگر لمسی شناور در میانه داشبورد، غربیلک فرمان D شکل و انتخاب‌گر دنده متمایز از ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این پیکاپ جدید چینی هستند.

طراحی داشبورد نیز به لطف الگوهای هندسی در سراسر آن بسیار جذاب به نظر می‌رسد. تودوزی چرمی دورنگ کرم و قهوه‌ای هم جلوه لوکس‌تری به کابین بخشیده است. استارت از راه دور و تنظیم برقی 8 جهته صندلی راننده هم ازجمله تجهیزات این خودرو هستند. ریچ 7 با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود که دومی 2.3 لیتری توربودیزل با 166 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است. این پیکاپ در دو نوع محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا