Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چگونه استعلام خلافی خودرو در نوروز 1401 بگیریم؟

هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه زمینی یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که اهمیت دارد، تسویه  و  پرداخت خلافی خودرو و به اصطلاح صفر  کردن آن  است. در برخی از مواقع دیده می‌شود که بسیاری از راننده‌ها به دلیل سنگین بودن جریمه‌های رانندگی اعتراضاتی خواهند داشت و پلیس راهنمایی و رانندگی برای جریمه‌ها توضیحات قانع کننده دارد. درباب ضرورت این درنظر گرفتن مبلغ جریمه برای تخلفات رانندگی باید گفت که  بسیاری از راننده‌ها اگر فشار جریمه‌ها را نداشته باشند به طور حتم قوانین را رعایت نکرده و حادثه ساز خواهند شد. از این رو نمی‌توان گفت که جریمه یک کار اشتباه است. بسیاری از افراد مبلغ دقیق خلافی خودرو خود را نمی‌دانند و باید برای پرداخت آن هرچه سریع‌تر اقدام کنند. از این رو روش‌های گوناگونی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو طراحی شده تا راننده‌ها و مالکان خودرو در اسرع وقت و بدون دغدغه پرداخت را انجام دهند. به علاوه پرداخت خلافی خودرو و الزامی بودن داشتن بیمه شخص ثالث ، براساس  قانون تمامی دارندگان خودرو‌های سواری داخلی و خارجی که بیش از 4 سال از تولید آن‌ها گذشته باشد، ملزم به دریافت معاینه فنی هستند. در صورتی که مالکان خودرو، به هر دلیلی از اخذ معاینه فنی خودداری یا کوتاهی کنند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی روزانه جریمه می‌شوند. پس اگر نگرانی بابت جریمه روزانه و توقیف خودرو دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، هرچه سریع‌تر برای معاینه فنی اقدام کنید.  در این مطلب سعی داریم درباره انواع جریمه و روش‌های پرداخت خلافی ماشین توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

در سال‌های اخیر بستن کمربند ایمنی یکی از مواردی است که در خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم. دلیل اینکه بسیاری از افراد قانون کمربند ایمنی را رعایت می‌کنند به جریمه نقدی که برای این موضوع در نظر گرفته شده مرتبط است. البته که بسیاری از راننده‌ها از قبل اجرایی این طرح هم از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند. البته که با وضع این قانون تا حدود زیادی از خسارت‌های ناشی از نبستن کمربند هم جلوگیری شده است، به این دلیل که افراد با بستن کمربند ایمنی می‌توانند تا حدود زیادی از خسارت‌های جانی جلوگیری کنند.

راننده‌ها می‌دانند که عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با افزایش خلافی خودرو روبه رو است، پس بهتر است که فرهنگ سازی بیشتری انجام شود تا علاوه بر رعایت قانون، از جان سرنشینان خودرو هم حفاظت شود. تخلف‌های دیگری هم وجود دارد که می‌تواند حادثه ساز باشد و باعث افزایش خلافی ماشین خواهند شد. به طور مثال: استفاده از تلفن همراه، سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز می‌تواند بر روی نمره منفی راننده و خلافی خودرو تاثیر گزار باشد.

برای استعلام خلافی خودرو می‌توان از روش‌های آنلاین و آفلاین استفاده کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

چند نوع جریمه رانندگی داریم؟

همانطور که می‌دانید جریمه‌های رانندگی که پرداخت نشود تحت عنوان خلافی خودرو عنوان می‌شود و برای خرید و فروش وسیله نقلیه باید خلافی خودرو صفر باشد. از سوی دیگر اگر پلیس راهنمایی و رانندگی به خودرویی دستور توقف دهد و بعد از استعلام متوجه شود که خلافی خودرو بیش از یک میلیون تومان است، ماشین را اعمال قانون کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. استعلام خلافی خودرو یکی از دغدغه‌های بیشتر رانندگان است. جرایم رانندگی انواع مختلفی دارند.جالب است بدانید که ۴ نوع جریمه خودرو وجود دارد که عبارتند از تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دوبرگی. اگر برای اولین بار قصد گرفتن خلافی ماشین خود را دارید این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه از آن مطلع شویم؟ یا این‌که چه راهکارهایی برای کم کردن آن وجود دارد؟ آیا برای استعلام خلافی خودرو، نرم‌افزاری وجود دارد؟ پس در ابتدا بهتر است درباره این ۴ نوع جریمه خودرو، اطلاعات بیشتری را در راهنمای کامل استعلام  خلافی خودرو و ماشین  و پرداخت آن کسب کنیم. قبل از آن بهتر است که با انواع جریمه‌های رانندگی آشنا شوید. جریمه‌ها به 4 دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

  • جریمه تسلیمی:

پلیس راهنمایی و رانندگی در جریمه تسلیمی، برگه جریمه را به راننده خاطی تحویل خواهد داد.

  • جریمه الصاقی:

در جریمه الصاقی، پلیس راهنمایی و رانندگی خودرو پارک شده را که در محل پارک ممنوع رویت کرده، جریمه خواهد کرد و برگ جریمه را به ماشین الصاق می‌کند.

  • جریمه دوربینی:

جریمه دوربینی یکی از جدیدترین نوع ثبت جرائم رانندگی است که کاربرد بیشتری دارد بدین گونه که دوربین‌های در سطح خیابان‌ها و مسیر‌های پرترافیک نصب شده تا در صورت تخلف، خودرو را جریمه کرده و عکس ثبت شده را برای مالک خودرو ارسال کند.

  • جریمه دوبرگی:

در جریمه دو برگی، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده خاطی را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس نیز جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

راننده‌ها و صاحب‌های خودرو مطلع هستند که اگر خلافی ماشین را به مدت 60 روز پرداخت نکنند، مبلغ جریمه آن‌ها دو برابر خواهد شد. همچنین صاحبان خودرویی که خلافی ماشین آن‌ها به بیش از 1 میلیون تومان برسد، در صورت تشخیص پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود. برای جلوگیری از دو برابر شدن جریمه‌ها، روش‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است که به شرح زیر می‌باشد.

استعلام خلافی خودرو

مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+

مراجعه حضوری به پلیس 10+ یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های پرداخت و استعلام خلافی است. با پرداخت مبلغ مشخصی به این مراکز، می‌توان ریز خلافی خودرو را از پلیس دریافت کرد و از طریق دستگاه‌های خودپرداز برای پرداخت آن اقدام کرد.

خلافی خودرو از طریق پیامک

در روش استعلام از طریق پیامک کافی است که به کد VIN کارت خودرو خود دسترسی داشته باشید. شماره پیامک خلافی خودرو ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است و در حقیقت تنها شماره پیامک خلافی 1400 همین شماره است. بعد از چند ثانیه، نتیجه استعلام برای شما ارسال می‌شود. در این روش هم علاوه بر مبلغ خلافی، شماره شناسه قبض و پرداخت برای شما ارسال خواهد شد و در نهایت از طریق دستگاه ATM پرداخت خواهید کرد.

استعلام از طریق سایت پلیس راهور

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت پلیس راهور بدین گونه است که وارد سایت پلیس راهور شده و روی گزینه “خدمات” کلیک می‌کنید. در این بخش با انتخاب “استعلام میزان تخلف رانندگی” و وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین می‌توانید برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

پرداخت خلافی با اپلیکیشن‌های موبایلی

برای راحتی افراد و افزایش سرعت پرداخت خلافی و استعلام، اپلیکیشن‌های موبایلی فعال شده و می‌توان به بخش خدمات اصلی این اپلیکیشن‌ها وارد شد تا در قسمت پرداخت قبوض، گزینه خلافی خودرو را مشاهده کنید. در نتیجه پرداخت آنلاین خلافی ماشین از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی انجام خواهد شد.

لازم است که خلافی خودرو هر چند وقت یکبار استعلام شود

ارتباط بیمه شخص ثالث و خلافی خودرو

اهمیت خرید بیمه نامه شخص ثالث برای همه افراد مشخص است و باید بدانید که شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را ارائه می‌کنند.  برای اینکه بتوان بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کنید، نیاز به استعلام و مقایسه بیمه نامه خواهید داشت. عدم تهیه بیمه شخص ثالث، با جریمه همراه بوده و پلیس راهور می‌تواند خودرو را توقیف کند. از آنجایی که بیشتر افراد فرصت کافی برای مراجعه حضوری به نمایندگی‌های فروش بیمه ندارند، پیشنهاد ما این است که از کارگزاری‌های آنلاین بیمه استفاده کنید. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین برای تهیه انواع بیمه‌نامه است. شرکت‌های بیمه‌گر قیمت‌های تقریبا یکسانی برای بیمه شخص ثالث ارائه می‌کنند اما قیمت، به تنهایی نمی تواند عامل تعیین کننده در خرید بهترین بیمه شخص ثالث باشد، در انتخاب و خرید بیمه  ثالث ماشین  باید عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، میزان پوشش مالی ارائه شده،کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و… مدنظر قرار گیرند. با مراجعه به سایت www.bimeh.com می توانید به استعلام بیمه شخص ثالث خود پرداخته و با توجه به عوامل مذکور که در ارتباط با شرکت‌های بیمه‌گر هستند، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خود را پیش ببرید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام یکی از معتبرترین و فعال‌ترین سامانه‌های استعلام، مقایسه و خرید بیمه است و با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه شما را درب منزل تحویل می‌دهد.

سامانه آنلاین  bimeh.com  صورت 24 ساعته، آمادگی پشتیبانی انواع بیمه از جمله بیمه خودرو  را دارد و می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه نامه با این مجموعه در ارتباط باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.