مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا بونگو EV، یک وانت الکتریکی جالب و کاربردی

بخش پیکاپ‌های الکتریکی به‌سرعت در حال رشد است و تاکنون خودروهایی مثل ریویان R1T، فورد F150 لایتنینگ، جی‌ام‌سی هامر EV و… به آن وارد شده‌اند. اگر به بازار داخلی کره جنوبی نگاه کنیم ما می‌توان کیا بونگو EV را هم به این لیست اضافه کرد. این یک وانت کاری با دیواره‌های بازشوی اتاق بار و ظرفیت یک تن است که در ادامه نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن خواهیم داشت.

بونگو EV به یک موتور الکتریکی با 181 اسب بخار قدرت و 395 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور توسط دو پکیج باطری تغذیه می‌شود که در طرفین زیر اتاق بار نصب شده و از بیرون قابل‌مشاهده هستند. مجموع ظرفیت این باطری‌ها 58.8 کیلووات ساعت است و با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 210 کیلومتر را فراهم می‌کنند. با شارژرهای سریع 100 کیلوواتی هم شارژ این باطری‌ها از صفر تا 80 درصد 54 دقیقه طول می‌کشد. در این وانت برقی بجای اینکه موتور الکتریکی مستقیماً به چرخ‌ها متصل باشد، هنوز هم یک میل‌گاردان وجود دارد که نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در عقب نیز چرخ‌ها از نوع دوبل یا دوتایی هستند که طبق استانداردهای پیکاپ‌های آمریکایی کوچک به نظر می‌رسند.

کابین بونگو EV لوکس و سطح بالا نیست که البته برای یک وانت کاری منطقی خواهد بود و تکنولوژی‌های مدرنی مثل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی هم در آن دیده می‌شود. جالب اینکه هرچند زیر صندلی شاگرد دیگر خبری از پیشرانه درون‌سوز نیست اما هنوز هم امکان دسترسی به محفظه پیشرانه در این قسمت وجود دارد و در آن رادیاتور و قمقمه آب دیده می‌شود. در جلوی بونگو EV اما خبری از صندوق بار نیست زیرا این یک وانت بی‌دماغ است و در جلوی آن صرفاً یک پانل کوچک باز می‌شود که پشت آن جک خودرو و مخزن مایع شیشه شوی قرار گرفته است.

قیمت پایه بونگو EV در کره جنوبی از معادل حدوداً 36 هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود اما دولت کره جنوبی حدود 16 هزار دلار مشوق برای آن ارائه می‌کند که قیمت را به 20 هزار دلار کاهش می‌دهد. نباید انتظار داشت که کیا این وانت برقی را در ایالات‌متحده عرضه کند اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که این شرکت کره‌ای در حال توسعه یک پیکاپ الکتریکی برای بازار آمریکا است که ممکن است تا سال 2024 وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. حمایت از تولید کننده بومی یعنی همینکه مثل کره جنوبی دولت بیاد و مشوق واسه خریدار محصول ملی تعیین کنه نه اینکه به زور سرنیزه و با بستن واردات ملت رو مجبور به خرید کنه!
    بعنوان یه مثال ساده الآن قیمت تارا اتومات فول تقریبا ۵۶۰ میلیونه دولت اگه کارش رو بلد بود میگفت ۲۶۰ تاش رو یارانه میدم تا ۳۰۰ برسه دست مشتری نهایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا