Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پرچمدار محصولات کیا، EV9 امسال وارد بازار می‌شود!

کیا EV6 یک کراس اوور نسبتاً کامل است. با قیمت اولیه 40900 دلار، می‌توان گفت که از نظر اقتصادی هم به صرفه است. علاوه بر این‌ها، ظاهری جذاب هم دارد. این خودرو به قدری مورد پسند است که اخیراً تاج خودروی سال اروپا را به خود اختصاص داده است. اما کمپانی کیا برنامه‌های بزرگی برای آینده خودروهای الکتریکی خود دارد که شامل معرفی مدل‌های زیادی طی چند سال آینده می‌شود. این خودروساز نقشه راه EV خود را در رویداد مجازیِ روز مدیرعامل سرمایه گذار 2022 به اشتراک گذاشت. هدف از این کار تبدیل شدن به رهبر جریان الکتریکی کردن سیستم حمل نقل اعلام شده‌ است.

هیجان انگیزترین اعلامیه به EV9، خودروی الکتریکی پرچمدار آینده این برند، مربوط می‌شود. این SUV بزرگ که قرار است در سال 2023 معرفی شود، اولین خودرو از سری خودروهای الکتریکی خواهد بود که بین سال‌های 2023 و 2027 روانه بازار خواهند شد. طول این خودرو بیش از 196 اینچ است، می‌تواند تنها در پنج ثانیه به سرعت 62 مایل بر ساعت برسد و دارای بردی در حدود 335 مایل است. علاوه بر این‌ها، می‌تواند تنها با 6 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمودن یک مسافت 62 مایلی را ذخیره کند.

این خودرو که اولین بار در اواخر سال 2021 مشاهده شد، از خدمات Over the Air و Feature on Demand بهره می‌برد که به مشتریان امکان می‌دهند انواع عملکردهای نرم افزاری را خریداری کنند. علاوه بر این، این اولین خودروی کیا خواهد بود که از فناوری پیشرفته رانندگی خودکار AutoMode این برند بهره می‌برد.

علاوه بر EV9، این برند کره‌ای همچنین قصد دارد از سال 2023 تا 2027، هر سال دو خودروی الکتریکی روانه بازار کند. بدین ترتیب این خودروساز در سال‌های آینده، جایگاه خود را در بین پیشروان عرصه خودروهای الکتریکی تثبیت خواهد کرد. طی سال‌های آینده، خودروهای تولید شده توسط این کمپانی، دو پیکاپ الکتریکی را نیز شامل می‌شوند. (هدف یکی از آن‌ها بازارهای نوظهور است) و خودروی دیگر، یک خودروی الکتریکی سطح پایین خواهد بود. (چیزی که به شدت مورد نیاز است)

این خودروساز قصد دارد سهم بازار خود را در بخش الکتریکی افزایش دهد و در سال جاری با فروش 160000 دستگاه خودرو الکتریکی شروع به قدم گذاشتن در این مسیر کرده است. کیا قصد دارد تا سال 2026، این عدد را به 807000 دستگاه برساند و امید دارد فروش خودروهای الکتریکی‌اش در سال 2030 به 1.2 میلیون دستگاه رسیده باشد. این خودروساز تخمین می‌زند که بیش از 80 درصد از فروش BEV آن در سال 2030 از بازارهای کره، آمریکای شمالی، اروپا و چین باشد.

برای دستیابی به این هدف باید تغییراتی ایجاد شود. به این منظور، سایت‌های مختلف تولید این شرکت، تکامل خواهند یافت. این برند می‌گوید کره به عنوان یک مرکز جهانی “برای تحقیق، توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی” عمل خواهد کرد، در حالی که سایر تاسیسات تولیدی خودروهای برقی استراتژیک را برای بازارهای مربوطه خود تولید خواهند کرد.

از سال 2025، خودروهای الکتریکی کوچک و متوسط ​​در اروپا تولید خواهند شد. در ایالات متحده، جایی که پیکاپ‌ها و شاسی بلندها خواهان بیشتری دارند، محصولات الکتریکی از سال 2024 تولید خواهند شد. در مورد جاهای دیگر، کیا قصد دارد خودروهای برقی سایز متوسط ​​را از سال 2023 به چین ارائه کرده و از سال 2025، اولین مدل‌ها و خودروهای سایز متوسط ​​را در هند تولید کند.

همانطور که گفته شد، حالت خودکار کیا برای اولین بار در EV9 استفاده خواهد شد و دارای ویژگی “Highway Driving Pilot” است که امکان رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی در نهایت به تمام خودروهای این سری اضافه خواهد شد. کیا قصد دارد تا سال 2026، این فناوری را در تمام مدل‌های جدید عرضه شده در بازارهای بزرگ بگنجاند و قصد دارد با پیاده‌سازی فناوری رانندگی کاملاً خودمختار در آینده نزدیک، این سیستم را ارتقا دهد.

رانندگان مشتاق، از شنیدن اینکه کیا آنها را فراموش نکرده است خوشحال خواهند شد. قسمتی از پروژه توسعه EV، معرفی یک زیرشاخه با کارایی بالا از EV6 را شامل می‌شود که معروف به GT است. این برند کره‌ای همچنین قصد دارد ورژن GT تمام خودروهای الکتریکی خود را معرفی کند. کیا حتی قصد دارد یک خودروی هدفمند به نام Niro Plus را توسعه دهد. با توجه به شاسی بلند Niro، از این خودرو به عنوان تاکسی و در خدمات حمل و نقل خودرو استفاده خواهد شد.

آیا تولیدکنندگان دیگر باید نگران باشند؟ با توجه به طرح دقیق کیا برای تسلط، بله. کیا هیچ چیز را به شانس واگذار نکرده است و اگر پیشنهادات آتی آن به خوبی EV6 باشد، شانس بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک پیشرو در این صنعت دارد. این هدفی سخت است، اما ارائه خدمات به بازارهای خاص و علاوه بر آن، تولید وسایل نقلیه به صورت محلی یک تصمیم هوشمندانه است، چرا که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم برنامه‌های کیا برای تسلط بر بازار به نتیجه می‌رسند یا خیر. اگرچه ممکن است این کمپانی مجبور شود برای کسب افتخار، با شرکت خواهر خود، هیوندای، رقابت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.