مکمل بنزین
گوناگونخبر

دزدان بنزین نمایندگی‌های فروش را هدف قرار می‌دهند

این روزها قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است. برای مثال، کالیفرنیا را در نظر بگیرید. قیمت بنزین در بسیاری از نقاط ایالت گلدن به 6 دلار در هر گالن رسیده است. برخی از آمریکا خواسته‌اند تا تولید نفت را افزایش دهد، اما گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است. در حال حاضر، آمریکایی‌ها تنها دو انتخاب دارند: به پرداخت هزینه بنزین ادامه دهند یا کمتر رانندگی کنند. برای اکثر افراد، گزینه دوم به سادگی امکان پذیر نیست. متأسفانه گرانی بنزین باعث رونق بازار سیاه بنزین هم شده است. وقتی تقاضا زیاد باشد، فرصت‌های بیشتری برای مجرمان به وجود می‌آید.

CNN در اوایل این هفته گزارش داد که سارقان، نمایندگی‌های فروش سوخت را هدف قرار داده‌اند، اما نه برای دزدیدن وسایل نقلیه یا فرد. در عوض، آنها سوخت می‌خواهند. یک دلال در ویسکانسین یکی از قربانیان این مجرمان است. یک تکنسین در حال بازرسی یک جیپ Grand Cherokee دست دوم بوده که متوجه نشت سوخت می‌شود.

مایک گروس، مالک نمایندگی، گفت: او بازرسی خودرو را با قرار دادن SUV روی بالابر ادامه داد و “به محض اینکه خودرو از سطح زمین فاصله گرفت، همه می‌توانستند ببینند که کسی عمدا مخزن سوخت را سوراخ کرده است.” گروس و سایر فروشنده‌ها عادت دارند ببینند که سارقان، چرخ‌ها، لاستیک‌ها، پول نقد و البته وسایل نقلیه را هدف قرار دهند، اما تا به حال هرگز ندیده بودند کسی بنزین بدزد. سرقت تنها سه گالن بنزین منجر به وارد شدن خسارتی در حدود 1500 دلار به این جیپ شد.

در جاهای دیگر ایالات متحده، دزدان سوخت، هزاران دلار سوخت را به یکباره می‌دزدند. حتی پمپ بنزین‌ها هم قربانی هستند. یکی از صاحبان ایستگاه پمپ بنزین در تگزاس گزارش داده که طی چند ماه گذشته 27000 دلار از سوخت او به سرقت رسیده است. او نگفت که چگونه دزدها موفق به دزدیدن این حجم از سوخت شده‌اند.

این مالک می‌گوید: “این مرد به احتمال زیاد برای یک شرکت پخش سوخت کار می کند چرا که اطلاعات بسیار زیادی داشته است.” او می‌دانست که “چگونه قطعات ( قطعات پخش سوخت) را خارج کند و با سیستم بازی کند. هیچ فرد عادی‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ تنها کسی که می‌تواند پشت این دزدی باشد شخصی است که برای کمپانی‌های پخش‌ سوخت کار می‌کند.”

این مالک از آن زمان امنیت ایستگاه خود را تقویت کرده است. یکی دیگر از صاحبان پمپ بنزین تگزاس که قربانی شد فاش کرد که سارقان یک مینی ون را بالای مخزن سوخت زیرزمینی پارک کردند و توانستند 1000 گالن گازوئیل را طی سه روز به سرقت ببرند. آن مینی ون یک درب مخصوص داشت که به صورت سفارشی به این منظور ساخته شده بود. در کارولین شمالی، باند دیگری از مجرمان پس از دور زدن سیستم پرداخت، 400 گالن را به سرقت بردند. به نظر می‌رسد که پمپ بنزین‌ها اهداف اولیه باشند، اما نمایندگی‌های خودرو هم به وضوح مصون نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا