مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا سیویک هیبریدی جدید برای بازار اروپا معرفی شد

نسل یازدهم هوندا سیویک برای اولین بار اوایل سال 2020 در ایالات‌متحده عرضه شد. این نسل از طراحی داخلی و خارجی جدید و همین‌طور بهبودهای دیگری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد. حالا سرانجام هوندا این خودرو را برای بازار اروپا هم معرفی کرده است ولی سیویک در این قاره پیشرانه متفاوتی خواهد داشت. این خودرو از اواخر امسال در اروپا صرفاً با یک پیشرانه هیبریدی و با نام e:HEV عرضه خواهد شد. سیویک جدید همچنین فقط به‌صورت هاچ‌بک در اروپا ارائه می‌شود و بعداً نسخه داغ تایپ R هم به آن اضافه خواهد شد.

هرچند سیویک اروپایی قوای محرکه متفاوتی با نسخه بازار ایالات‌متحده دارد اما طراحی این دو نسخه تقریباً یکسان است. بااین‌حال، سیویک هیبریدی اروپایی با چند ویژگی جزئی از همتای آمریکایی خود متمایز شده که شامل حذف رفلکتور چراغ‌های جلو و حذف سر اگزوزهای کرومی عقب می‌شود. همچنین نشان e:HEV هم نشانگر قوای محرکه هیبریدی آن خواهد بود.

همین داستان در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده و کابین سیویک اروپایی همچنان عالی به نظر می‌رسد. نمایشگر لمسی 9 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو از ویژگی‌های قابل‌توجه در کابین این هاچ‌بک کامپکت ژاپنی هستند. سیویک همچنین از جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی پیشرفته هوندا Sensing هم برخوردار است که شامل مواردی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پایش نقاط کور و… به همراه 11 ایربگ می‌شود.

قوای محرکه سیویک هیبریدی از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 181 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو همچنین به پکیج باطری لیتیوم یونی 72 سلولی جدید هوندا هم مجهز شده است. به گفته هوندا، با بهبودهایی که در پیشرانه انجام گرفته است، سیویک هیبریدی به یکی از بیشترین راندمان‌های حرارتی در خودروهای تولیدی دست پیدا خواهد کرد.

این قوای محرکه همچنین از یک واحد کنترل قدرت جدید هم بهره می‌برد. هوندا برای سیویک هیبریدی چهار حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، معمولی، اکو و شخصی را در نظر گرفته که راننده از طریق حالت شخصی می‌تواند پیشرانه، گیربکس و صفحه آمپر را مطابق با سلیقه خود تنظیم کند. هوندا سیویک e:HEV هیبریدی از پاییز امسال در اروپا عرضه خواهد شد اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در ایالات‌متحده وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا