مکمل بنزین
گوناگونخبر

استفاده از موتور هوندا بر روی فراری 308 یک ترکیب اعجاب انگیز آفریده است

آن دسته از طرفداران فراری که به اصالت خودرو اهمیت می‌دهند احتمالا در حال حاضر چندان خوشحال نیستند، چرا که این 308 GTBi، دیگر V8 ساخت مودنا خود را ندارد و به جای آن یک هوندا K24 توربوشارژ در جایگاه موتور دیده می‌شود.

درست هنگامی که موتور شروع به کار می‌کند یک صدای بلند و منقطع شنیده می‌‌شود، این صدا به گونه‌ای است که انگار در حال درست کردن پر سر و صداترین پاپ کورن جهان هستید. علت این صدای جالب، سیستم حذف Vtec ذکر شده است.

موتور بر روی یک ECU مدرن کار می‌کند که امکان تنظیم در حین حرکت را فراهم می‌کند. این تغییرات به منظور رسیدن به بهترین سرعت و کنترل مخلوط هوا و سوخت اعمال شده‌اند. سیستم خنک کننده در حال حاضر کاربردی نیست، بنابراین سازندگان هنوز نمی‌توانند موتور را برای مدت طولانی روشن نگه دارند.

در آینده نزدیک، مایک، کسی که خودرو را تغییر داده، می‌خواهد یک سیستم خنک کننده هم خریداری کند. لازم به ذکر است که ماشین همچنان به محورها نیز نیاز دارد. مجموعه ای از چرخ ها نیز الزامی هستند. باید بر روی فضای داخلی هم کار شود، چرا که سمت سرنشین در حال حاضر پوشیده از سیم است.

اگر دوست دارید جزئیات را بشنوید، ما توصیه می‌کنیم ویدیوهایی که مایک بر روی چنل یوتیوب خود منتشر کرده است را تماشا کنید. در ویدیوی اول، مایک برای روشن کردن موتور آماده می‌شود، این کار، مونتاژ جعبه باتری و روغن کاری سیستم خشک کن را شامل می‌شود. او بسیاری از اتصالات و جوشکاری TIG، را خود انجام داده است.

مایک قصد دارد این فراری را به یک خودروی Time Attack تبدیل کند. همانطور که از نام آن پیداست، این شکل از موتوراسپرت سعی نمی‌کند دوشادوش ماشین‌های دیگر حرکت کند تا در نهایت جایگاه اول را به دست بیاورد. در عوض، رقبا تلاش می‌کنند تا سریع‌ترین دور را در یک مدار مشخص به ثبت برسانند.

از آنجایی که این فراری با موتور هوندا قرار است در خود مسابقات شرکت کند، مایک آن را طوری تنظیم می‌کند که با بنزین 110 اکتان کار کند. او تصور می‌کند که می‌تواند این سوخت را در پیست نیز پیدا کند.

دلیل این تعویض موتور این است که مایک احساس می‌کند که 308 GTBi “کم قدرت، گران قیمت و سنگین است.” او ممکن است حق داشته باشد، چرا که در ایالات متحده این موتور 2.9 لیتری V8 با سوخت انژکتوری تنها 202 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ممکن است با استانداردهای عملکرد اوایل دهه 1980 جور دربیاید، اما مایک نشان می‌دهد که امروزه راه‌هایی برای افزایش قدرت بیشتر وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا