مکمل بنزین
گوناگونخبر

آلپینا B4 گرن کوپه معرفی شد، جایگزینی برای بی‌ام‌و M4 گرن کوپه

دقیقاً یک سال پیش ب‌ام‌و اعلام کرد که قصد ساخت M4 گرن کوپه را ندارد. آلپینا اما که به‌تازگی در اختیار ب‌ام‌و قرار گرفته است، با این تصمیم موافق نیست و به همین دلیل مدل جدید B4 گرن کوپه را معرفی کرده است. این خودرو در اصل نسخه‌ای قدرتمند و عملکرد بالا از سری 4 گرن کوپه محسوب می‌شود و پس از اینکه چندین بار در حال آزمایش با پوشش‌های استتاری رؤیت شد حالا رسماً رونمایی شده است.

در بیرون مهم‌ترین تغییر این خودرو تجهیز به رینگ‌های جدید 20 اینچی 20 پره است که به‌عنوان امضا و نماد محصولات آلپینا شناخته می‌شوند. همچنین هرکدام از این رینگ‌ها تنها 12 کیلوگرم وزن دارند که باعث کاهش وزن غیر فنر سوار خودرو و بهبود کیفیت سواری می‌شود. دیگر تغییرات ظاهری B4 گرن کوپه اما جزئی بوده و شامل اسپویلر کوچکی زیر سپر جلو با نوشته ALPNA، اسپویلر عقب و سپر عقب متفاوت با چهار سر اگزوز دایره‌ای می‌شود.

بااین‌حال، مطمئناً برای همه چیزی که زیر کاپوت B4 گرن کوپه پنهان شده اهمیت بیشتری دارد. در اینجا یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که 495 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با این قدرت، الپینا B4 بین ب‌ام‌و M3 با 480 اسب بخار و M3 کامپتیشن با 510 اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد. بااین‌حال، محصول جدید آلپینا 730 نیوتن متر گشتاور دارد که از هردو نسخه M3 بیشتر است.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت B4 هم به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از ارتقاءهای فنی این خودرو نیز در سیستم تعلیق صورت گرفته است. به گفته آلپینا، در تعلیق و تنظیم شاسی خودرو تغییراتی اساسی ایجاد شده که بدون وارد ساختن لطمه‌ای به کیفیت سواری، دینامیک رانندگی بالایی را فراهم می‌کند.

B4 همچنین روی لاستیک‌های عملکرد بالای پیرلی P Zero قرار گرفته است که سفارشی بوده و به‌طور خاص برای این خودرو ساخته شده‌اند. در داخل B4 هم مثل دیگر ساخته‌های آلپینا شاهد فضایی کاملاً لوکس با تودوزی چرمی باکیفیت هستیم. آلپینا هم‌اکنون سفارشات خرید برای B4 گرن کوپه را می‌پذیرد و تحویل اولین نمونه‌های آن در تیرماه آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو در آلمان از 91,800 یورو آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا