مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

میزان داخلی سازی پژو 207i MC اتوماتیک جدید تولیدی ایران خودرو اعلام شد!

تولید خودرو با بدنه دو رنگ، چند سالیست که با عرضه نسخه آر کوییک توسط سایپا آغاز شده است. واکنش مثبت بازار به این عمل سایپا، باعث شد تا گروه صنعتی ایران خودرو هم به فکر انجام کار مشابهی روی یکی از محصولات پرطرفدار خود بیفتد.

حدود یکسالیست که خبر تولید پژو 207i هاچ‌بک با بدنه دو رنگ، در میادین خودرویی کشور منتشر شده است. اما این درصورتی بوده که ایران خودرو از اواخر سال گذشته، تولید انبوه این خودرو را آغاز نموده و به تازگی هم اولین شرایط فروش فوق‌العاده آن را اعلام نمود. پایگاه خبری چرخان هم‌چنان به موضوع عرضه خودروها با برند پژو و بدون حضور رسمی این برند در ایران، اعتراض و انتقاد داشته و گویا تیم مدیریتی جدید ایران خودرو هم نسبت به آن عکس‌العملی نداشته اند.

اما یکی از جذاب‌ترین موضوعات این روزهای بازار کشورمان، اطلاع از میزان داخلی سازی خودروهای داخلی است. باتوجه به اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، میزان داخلی سازی خودرو پژو 207i دو رنگ مجهز به موتور TU5 پلاس و گیربکس 6 سرعته DAE حدود 74/11 درصد می باشد.

میزان داخلی سازی 74/11 درصد، بدین معناست که حدود 25.89 درصد قطعات و آلات استفاده شده در این خودرو، به صورت مستقیم از خارج کشور تامین می‌شود. البته باید این را هم گفت که اکثر متریال و مواد اولیه استفاده شده در قطعات داخلی که گفته شده در خودرو پژو 207i دو رنگ مجهز به موتور TU5 پلاس و گیربکس 6 سرعته DAE استفاده گردیده، از منابع خارجی تامین گردیده و وارد کشور می‌شوند.

معرفی پژو 207i دو رنگ اتوماتیک مجهز به موتور TU5 پلاس

این روزها شاهد نام عجیب و بسیار طولانی تیپ های محصولات ایران خودرو هستیم. از رانا پلاس 6 سرعته دنده ای مجهز به سقف شیشه ای گرفته تا اکنون هم پژو 207i دو رنگ مجهز به موتور TU5 پلاس و گیربکس 6 سرعته DAE!

عرضه خودرو جدید و یا با تیپ های متنوع، امری پسندیده است. اما در برخی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو که با لوگو پژو فرانسه تولید و عرضه می شوند، سبب قبیح شدن ماجرا می‌شود. شرکت پژو فرانسه در تاریخ، بدعهدی‌های بسیاری را در قبال ایران و ایران خودرو انجام داده است.این بدعهدی ها بگونه ای گردیده بود که در اوایل دوره برجام، یکه زارع به عنوان مدیرعامل ایران خودرو بیان نموده که پژو قصد دارد تا این‌بار، طوری عمل کند که بدعهدی های گذشته از یاد برود؛ اما باز در سال 1397 بدنبال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، پژو از ایران رفت! البته که خودشان بی‌شرمانه ذکر می‌کنند که ما از بازار ایران خارج نشده و تنها برنامه‌هایمان را برای کشورتان تعلیق کرده‌ایم!

اما درنهایت و در سال‌های گذشته، شاهد این حرف‌ها بوده‌ایم که مدیران خودروسازان بزرگمان همواره از تولید خودرو بدون حضور برندهای معتبر خبر داده اند. اما جای تاسف دارد که مدیران و مسئولان کشوریمان حتی یک‌بار هم به صورت صریح به تولید خودرو با برند پژو توسط ایران خودرو اعتراضی ننموده و این شرکت هم در این چندسال، نسخه های ارتقاء یافته خودروهای مذکور را تولید می نمایند. اعتراض و انتقاد ما به تولید داخلی نیست؛ زیرا همواره ما، تولید را با برند ملی ستایش گرفته و ارتقاء آن، افتخار ایرانیان خواهد بود.

PEUGEOT-IKCO 207i MC
PEUGEOT-IKCO 207i MC

اما به اصل مطلب بپردازیم. همانطور که پیش‌تر گفته شده بود، ایران خودرو قصد دارد تا برروی محصولاتی که موتور TU5 را نصب می‌نمود، اکنون نسخه ارتقاء یافته آن را نصب کند. پژو 207i دو رنگ هم از این قاعده مستثنی نبوده و بدنبال برخی ارتقاء های ظاهری، پیشرفت هایی هم در حوزه فنی داشته است. پیشرانه TU5 پلاسی که در این خودرو نصب گردیده، با پیشرانه خودروهای تارا دنده‌ای و اتوماتیک، رانا پلاس 6 دنده دستی و… یکسان است. این موتور با حجم حدودی 1.6 لیتر و باتوحه به تنفس طبیعی بودن، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. لازم به ذکر بوده که گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE پژو 207i دو رنگ، با جعبه دنده خودروهای تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک یکسان می‌باشد.

در رابطه با تغییرات ظاهری هم می‌توان به سقف و اسپویلر قرمز رنگ در صندوق، غربیلک فرمان چرمی دو رنگ قرمز و مشکی، قطعات دکوراتیو روی داشبورد با طرح هارمونی، صندلی‌هایی با طرح و دوخت متناسب با طرح بدنه و قطعات تزییناتی قرمز، نشان ۲۰۷ روی پشت سری صندلی‌های جلو، قاب دستگیره‌های داخلی با طرح هارمونی، گردگیر دسته دنده با دوخت قرمز، زه درهای جانبی به صورت قرمز رنگ، دستگیره های جانبی قرمز، قاب دور چراغ های مه شکن جلو قرمز، قاب آیینه‌های جانبی قرمز، قاب چراغ پلاک عقب قرمز، رینگ مشکی و شبکه هواکش روی در موتور قرمز اشاره نمود.

در نهایت، نگاهی هم به آپشن و امکانات پژو 207i مولتی کالر (MC) بیاندازیم. از امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو، می‌توان به موارد ذیل، اشاره نمود:

  • سیستم کروز کنترل
  • دو کیسه هوای ایمنی مخصوص راننده و سرنشین جلو
  • آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن و راهنما
  • مولتی مدیا و مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب
  • فرمان برقی
  • ادوات کنترلی سیستم صوتی برروی فرمان
  • غربلیک فرمان چرمی و روکش پارچه ای چند رنگ صندلی ها
  • رینگ های آلومینیومی مشکی رنگ همراه با رنگ قرمز کالیبر ترمز
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • چراغ های روز (دی لایت)
  • تریم دو رنگ کابین
  • تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به نمایشگر
  • و…

کاتالوگ

تصاویر

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. قبلا فکر میکردم طراحان و مدیران فاقد ذوق و شعور زیبایی شناسی هستند ولی الان مطمئنم اینها عمدا به شعور مصرف کننده دارن توهین میکنن چون امکان نداره زشت تر از این ترکیب و طیف رنگ بشه در آورد در حالیکه رنگبندی های دورنگ مثل کپچر و تیولی و غیره برای کپی کردن هست

  2. والا خیلی افتضاحه در مورد کوییک هم همینطور بود ولی مطمعنا همین الان هر اشغال دیگه هم تولید کنن صف براش طولانیه خلایق هرچه لایق

  3. سلام
    واقعا هیچ یک از محصولات داخلی ارزش خرید نداره..مصرف کننده واقعی چاره ای جز خرید نداره…اون هم با قیمت ماشین خارجی…!!
    فقط نمیدونم تا کی باید روند رو تحمل کنیم !! یا اینکه دیگه برامون عادی شده…

  4. شرکت پژو داره نسل 208 رو کم کم کنار میذاره
    حالا این نابغه ها فکر داخلی سازی 207 هستن که عمرا هم بتونن داخلیش کنن
    خبر مرگشون

  5. خدایا شکرت که دارم در این کشور زندگی میکنم ولی هنوز پرو هستم . هیچ چیز و هیچ اتفاقی هنوز نتونسته روی منو کم کنه حتی ۲۰۷ آی دو رنگ ۷۴ درصد داخلی ساز

  6. این پژو 206 هست یه تغیرات دادن کردن 207یه داشپورت و یه سپر و یه مانیتورو یه چرا غ عوض کردن اسمش و گذاشتن ،۲۰۷حساب کنی قوره خرو رنگ میکنند به جای خر میفروشند به مردم مملکت متاسفم براتون

  7. مردم و مملکت ما سوارمیشن یه چوس کلاسی میزارند میگن 207سوارشودیم

  8. این گریبکس روی دنا با گشتاور خیلی بالاتر دنده ۴ و ۵ عملا قدرتی ندارن وای به حال این موتور با این گشتاور ،مگر اینکه حداقل ضریب نهایی رو سنگین کنند وگرنه خنده دار تر از دنا میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا