مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس SL63 AMG با پیشرانه چهار سیلندر معرفی شد

مرسدس بنز نسخه پایه جدیدی بنام SL43 را به خانواده نسل جدید رودستر SL اضافه کرده است. زیر کاپوت این نسخه موتوری قرار گرفته که نصف پیشرانه هشت سیلندر مدل‌های قوی‌تر سیلندر دارد اما این یک موتور چهار سیلندر معمولی نیست بلکه پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 است یعنی همان موتوری که در سینه هاچ‌بک آتشین A45 S قرار دارد. این پیشرانه اما در SL43 به یک توربوشارژر گاز اگزوزی برقی مجهز شده است.

این تکنولوژی مستقیماً از فرمول یک گرفته شده و از همان سیستم الکتریکی 48 ولتی استفاده می‌کند که استلرت ژنراتور را تغذیه می‌کند. به‌طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربوشارژر تعبیه شده که تا زمانی که گازهای اگزوز به حد مناسب برسند، توربوشارژر را می‌چرخاند. درنتیجه، به گفته مرسدس واکنش پدال گاز در تمام محدود دور موتور فوری خواهد بود و درعین‌حال راندمان موتور هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به لطف این تکنولوژی، این موتور 381 اسب بخار قدرت از دور 6,750 rpm تولید می‌کند و 480 نیوتن متر گشتاور را هم در اختیار راننده قرار می‌دهد که از دور 3,250 rpm شروع می‌شود تا 5 هزار rpm ثابت می‌ماند. همچنین استارت ژنراتور یکپارچه هم می‌تواند به‌طور موقت 14 اسب بخار به توان پیشرانه اضافه کند که این یعنی SL43 یک خودروی هیبریدی خفیف خواهد بود.

8

نیروی موتور در SL43 از طریق همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک آشنا به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این نسخه جدید اما هرچند نصف برادران خود سیلندر، حجم موتور و توربوشارژر داشته باشد اما عملکرد آن نصف آن‌ها نیست زیرا ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 275 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین پیشرانه کوچک‌تر به معنای وزن کمتر در جلوی خودرو خواهد بود که موجب بهبود هندلینگ می‌شود.

در نگاه اول، SL43 در ظاهر شبیه دیگر نسخه‌های SL به نظر می‌رسد. ولی با کمی دقت می‌توان متوجه تغییرات در ورودی‌های هوای درون سپر جلو شد. در عقب نیز خروجی‌های هوای عمودی طرفین سپر حذف شده‌اند. در اینجا همچنین سر اگزوزهای دایره‌ای جایگزین نمونه‌های مربعی شده و نشان SL43 هم به چشم می‌خورد. رینگ‌های استاندارد این نسخه 19 اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های بزرگ‌تر 20 و 21 اینچی هم وجود خواهد داشت.

SL43 از ویژگی‌های جذاب برادران قوی‌تر خود مثل حالت‌های مختلف رانندگی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و کابین کاملاً لوکس با نمایشگرهای بزرگ و آخرین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX هم برخوردار است. مرسدس قیمت و زمان عرضه این SL چهار سیلندر را هنوز اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا