مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

نگاهی به محصولات و برند جدید سانیار موتور، شرکت جوینت‌ونچری دیار خودرو!

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که شرکت دیار خودرو طی قراردادی با برند ساینو چین، شرکت جوینت ونچری سانیار موتور پارسیان را معرفی کرد. به گفته مدیران این شرکت، طرف چینی با سهمی حدود 50 درصد، وظیفه خرید قطعات خودرو از مبدا چین را بر عهده داشته که به معنای حذف مراحل دریافت ارز از بانک مرکزی، مشکلات انتقال ارز به چین و به‌طور کلی مسائل مالی بوده و طرف ایرانی تنها قطعات را از گمرک ترخیص کرده و در کارخانه به تولید می‌رساند.

اما اگر از دنبال کنندگان اخبار خودرویی کشور باشید، قطعا خواهید دانست که چندیست شرکت دیار خودرو اقدام به انتشار مطالب رپورتاژی در برخی از سایت‌‌های خودرویی کرده است. در این مطالب، به کلی هیچ‌نامی از شرکت دیار خودرو برده نشده و بجای آن، از شرکت جوینت ونچری اش یعنی سانیار موتور پارسیان نام برده شده است. دلیل این کار را می‌توان داشتن پرونده‌های قضایی و احتمالا حل و فصل نشدن برخی شکایات از شرکت دیار خودرو دانست. به همین دلیل، مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند تا بجای دیار خودرو، نام سانیار موتور پارسیان را در بین مردم، جا بیاندازند. اما در بین مطالب مذکور، این شرکت اقدام به وعده تولید و رونمایی از محصولات جدید خود داده است.

بهمن ماه سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار از محصولات و برند جدید شرکت دیار خودرو (سانیار موتور پارسیان) پرده برداشت. براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، می توان فهمید که این شرکت برنامه دارد تا خودرو بایک X35 و خودرو BJ40 پلاس را در دو تیپ عرضه نماید.

در گذشته نگاهی به خودرو بایک X35 انداخته بودیم، اما در رابطه با BJ40 پلاس باید گفت که این خودرو با دو نوع گیربکس 6 سرعته و 8 سرعته اتوماتیک در جهت تست‌های فنی وارد کشور شده‌اند.

اما محصولات و در حقیقت برند جدید شرکت دیار خودرو و البته سانیار موتور پارسیان، در حقیقت همان کیتون است. در این رابطه هم برای اولین بار اخباری را منتشر کردیم که برای اطلاعات بیشتر، برروی لینک زیر، کلیک فرمایید:

محصولات کیتون، با شرکت جوینت ونچری دیار خودرو (سانیار موتور پارسیان) به ایران می‌آید!

در رابطه با برند کیتون هم باید گفت که این‌طور برنامه‌ریزی گردیده که یک پیکاپ در دو تیپ و یک کراس اوور توسط شرکت مذکور وارد ایران شود. نام پیکاپ، کیتون 7 بوده ولی هنوز مشخص نیست که کدام کراس اوور برند مذکور وارد ایران شود.

هنوز به صورت رسمی مشخص نیست که دیار خودرو و سانیار موتور پارسیان کی اقدام به رونمایی از محصولات خود نمایند؛ ولی اینکه مدیران این شرکت هرساله و تنها در ماه مبارک رمضان به فکر معرفی خودرو بوده و صرفا خبرنگاران را به خط تولید خود دعوت نمایند، کار درستی نیست.

حال باید صبر و کرد دید که درنهایت روند این شرکت در تولید، عرضه و… چیست. دیار خودرو در سال گذشته محصول DX3 شرکت سوئیست (سوئست) را به مرحله مونتاژ رسانه و چندین دستگاه از آن را به مردم تحویل داد. این درصورتیست که گویا سوئیست تصمیم گرفته تا با شرکت مانیان خودرو برخی محصولات خود را به بازار ایران صادر کند. متاسفانه در اکثر اوقات، بخت با شرکت دیار خودرو یار نبوده و در هر آغاز فرآیندی، این شرکت شکست هایی می‌خورد!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا