مکمل بنزین
گوناگونخبر

MG 5 اسکورپیو، یک سدان کامپکت اسپرت و جذاب

ام‌جی در نمایشگاه خودروی پکن سال 2020 از نسل دوم MG 5 پرده‌برداری کرد. این خودرو که طبق زبان طراحی جدید ام‌جی شکل گرفته بود، در ظاهر بسیار جذاب‌تر و تهاجمی‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسید. حال اما ام‌جی نسخه اسپرتی از MG 5 را با نام اسکورپیو روانه بازار کرده است که با سپرها، چراغ‌ها، رینگ‌ها و جلوپنجره جدید ظاهر آن را بسیار اسپرت‌تر جلوه می‌دهد. به لطف این تغییرات، MG 5 اسکورپیو خصوصاً با رنگ زرد بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

ازجمله دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه MG 5 اسکورپیو هم می‌توان به قاب مشکی‌رنگ پنجره‌ها، آینه‌های مشکی‌رنگ، چراغ‌های جلوی دودی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ اشاره کرد. همچنین در عقب خودرو هم یک بال بزرگ مشکی‌رنگ دوقسمتی به همراه چهار سر اگزوز به چشم می‌خورد که واقعی هستند اما خروجی‌های هوای طرفین سپر جنبه تزئینی دارند. در این قسمت یک لوگوی زیبای عقرب به رنگ خاکستری مات هم دیده می‌شود.

داخل MG 5 اسکورپیو هم کاملاً جدید است. MG 5 معمولی از طرح داشبورد سنتی با صفحه آمپر و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی مجزا استفاده می‌کند اما در اسکورپیو شاهد طراحی مدرن‌تر با نمایشگر دوگانه 12.3 اینچی هستیم. علاوه بر این، در اینجا غربیلک فرمان بیضی‌شکل قطوری هم به چشم می‌خورد که طراحی جدیدی داشته و بالا و پایین آن صاف است. این سدان جدید چینی همچنین به صندلی‌های دورنگ سفید و خاکستری با دوخت نارنجی هم مجهز شده است.

اکثر ویژگی‌ها و عملکردهای MG 5 اسکورپیو از طریق نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کنترل می‌شود اما بااین‌حال برای مواردی که بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند چند دکمه فیزیکی هم زیر نمایشگر تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این خودرو نیز کمربندهای ایمنی نارنجی‌رنگ است که حال هوای اسپرت و جوان‌پسندی به کابین بخشیده است.

MG 5 اسکورپیو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو مجهز است که 181 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده و تمام نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این سدان اسپرت در هر صد کیلومتر 6.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به‌طورکلی، MG 5 اسکورپیو با ظاهر اسپرت و کابین مدرن، سدان جذابی به نظر می‌رسد که از قدرت مناسبی هم برخوردار است. همچنین خوشبختانه قیمت این خودرو نیز چندان بالا نیست و امکان خرید آن با قیمتی از 102,900 یوآن معادل 16,180 دلار تا 117,900 یوآن معادل 18,540 دلار وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. امکانات ۱۰ برابر سورن پلاس قیمت از سورن پلاس ارزان تر ده بیا اینم اندر مشکلات ما خدا کنه هر چه زودتر بیاد ایران هم این هم نسخه جدید ام جی ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا