مکمل بنزین
خبر

اولین خودروی برقی تویوتا از ۴۲۰۰۰ دلار شروع خواهد شد

تویوتا پس از معرفی اولین خودروی الکتریکی این شرکت در سال گذشته، (بدون احتساب راو ۴ برقی قدیمی و عجیب) سرانجام، قیمت شاسی‌بلند bZ4X قبل از این‌که اواخر بهار امسال، به نمایندگی‌ها برسد، اعلام کرد.

برای مدل پایه با دیفرانسیل جلو، قیمت bZ4X از ۴۲۰۰۰ دلار شروع می‌شود که این مدل می‌تواند با یک‌بار شارژ، مسافت ۴۰۵ کیلومتر را طی کند. در همین‌حال، اگر مشتری مدل کمی حرفه‌ای‌تر را ترجیح دهد می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر، که از ۴۶۷۰۰ دلار شروع می‌شود پکیج لیمیتد را انتخاب کند. تویوتا گزینه‌های روکش‌های لطیف‌تر و لوکس‌تر و صندلی‌های ارتقا‌یافته‌تر، FWD ، X-MODE AWD را در نسخه گران‌تر خود، در سرتاسر جهان، عرضه خواهد کرد.

این خودرو، به‌لطف پنل‌های ذوزنقه‌ای شکل به‌کار‌رفته در پشت، دارای یک قسمت عقب متمایز است. در‌حالی‌که از نظر ابعاد تقریبا شبیه راو ۴ محبوب تویوتاست، اما bZ4X دارای طراحی شیک‌تر و آینده‌نگرانه‌تری بوده که به‌لطف ارتفاع کاپوت پایین‌تر، دارای آیرودینامیک بهتر و دید بهتری برای راننده است.

تویوتا مدعی است که در مدل پایه، زمان صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این خودرو ۷.۱ ثانیه است که در نسخه AWD این‌زمان به ۶.۵ ثانیه کاهش می‌یابد. البته قابل‌ذکر است که این افزایش شتاب، به کاهش برد، می‌انجامد به‌گونه‌ای که با یک‌بار شارژ، توانایی طی مسافت حدود ۳۶۷ کیلومتر را خواهد داشت.

در‌داخل خودرو تعداد صندلی‌ها برای ۵ نفر، در‌‌نظر گرفته شده است. یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی که از CarPlay بی‌سیم و اندروید‌ اتو پشتیبانی می‌کند برای این خودرو در‌نظر گرفته شده است. همچنین امکان اتصال به وای‌فای از طریق فعال کردن گزینه هات‌اسپات هم وجود خواهد داشت. ضمنا پورت‌های یو‌اس‌بی(تایپ A و تایپC) شارژر وایر‌لس، و یک زمان سه‌ساله تویوتا که این امکان را به مالک‌می‌دهد تا برخی چیزها مانند دمای خودرو، بوق و یخ‌زدای شیشه‌ها را از طریق برنامه‌ای بر‌روی گوشی، کنترل نماید، از‌جمله گزینه‌های در‌نظر گرفته شده برای این خودرو است.

در‌نهایت، وقتی صحبت از شارژ این خودرو به‌میان می‌آید bZ4X با یک آداپتور ۶.۶ کیلو‌واتی عرضه می‌شود که می‌تواند با اتصال به شارژر سطح ۲ خودرو را در حدود ۹ ساعت، از حالت شارژ کم، به شارژ کامل برساند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا