مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت کیا تلوراید معرفی شد

کیا در نمایشگاه خودروی نیویورک امسال از فیس‌لیفت کراس‌اوور محبوب و پرفروش تلوراید پرده‌برداری کرده است. ظاهر زیبای این خودرو همچنان حفظ شده ولی با چند پیشرفت جذاب، حالا ارتقاء پیدا کرده است. طراحی جدید سپر جلو، چراغ‌های جلوی LED و بازطراحی جلوپنجره پوزه ببری، ظاهر سرسخت‌تری به این خودرو بخشیده است. در عقب نیز هرچند شکل کلی چراغ‌ها بدون تغییر باقیمانده ولی گرافیک داخلی آن‌ها بسیار مدرن‌تر از قبل شده است. اصلاح‌ تریم پایین درها، ارائه رینگ‌های جدید و سه رنگ بیرونی جدید هم از دیگر تغییرات فیس‌لیفت تلوراید هستند.

داخل تلوراید مدل 2023 هم تغییراتی داشته است که مهم‌ترین آن‌ها بازطراحی داشبورد با نمایشگرهای خمیده 12.3 اینچی به هم چسبیده برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر و همین‌طور دریچه‌های تهویه جدید است. کیا همچنین برای کابین کراس‌اوور بزرگ خود آپشن‌های رنگی جدید و غربیلک فرمان بازطراحی شده را هم ارائه کرده است. مجموعه این تغییرات، کابین تلوراید را مدرن‌تر کرده‌اند.

یکی دیگر از تغییرات مهم تلوراید برای مدل 2023 اضافه شدن دو تیپ جدید به خانواده آن است. این دو تیپ که X-Line و X-Pro نام دارند، برای خریداران ماجراجو طراحی شده‌اند و کمی حالت آفرودی دارند. تیپ X-Line از طراحی منحصربه‌فرد جلوپنجره، رینگ‌های 20 اینچی، نشان‌های X-Line، دستگیره‌های در همرنگ بدنه و ریل‌های سقفی برخوردار است. در این تیپ همچنین سیستم کنترل کشش ارتقاء پیدا کرده، یک حال بکسل بهینه اضافه شده و فاصله خودرو از زمین هم 10 میلی‌متر بیشتر شده که موجب بهبود زوایای حمله و فرار می‌شود.

تیپ X-Pro اما از رینگ‌های کوچک‌تر 18 اینچی مشکی‌رنگ استفاده می‌کند که با لاستیک‌های آفرودی پوشیده شده‌اند. این تیپ در داخل هم از نشان‌های برجسته و خروجی برق 110 ولتی در قسمت بار بهره می‌برد درحالی‌که ظرفیت بکسل آن‌هم به لطف یک حالت بکسل جدید با 220 کیلوگرم افزایش به 2.5 تن رسیده است.

زیر کاپوت تلوراید اما تغییری نداشته و در اینجا همچنان همان پیشرانه 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی قرار گرفته که 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که دو تیپ X-Pro و X-Line به‌صورت استاندارد از این سامانه بهره می‌برند.

کیا به فیس‌لیفت تلوراید سیستم کنترل ترمز در سراشیبی‌ها را اضافه کرده و حالا تجهیزات رفاهی دیگری مثل آینه عقب دیجیتالی و درب صندوق بار برقی با قابلیت بسته شدن خودکار هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که برای این خودرو ارائه شده سیستم Kia Connect است که قابلیت‌هایی مثل وای فای داخلی، به‌روزرسانی از راه دور و سوئیچ دیجیتالی را به همراه دارد. به لطف این ویژگی، خریداران می‌توانند از گوشی یا ساعت هوشمند خود برای باز یا قفل کردن درهای خودرو استفاده کنند.

تلوراید قبلاً از تجهیزات ایمنی فراوانی برخوردار بود اما حالا به این لیست طولانی سیستم‌های جدید دستیار هوشمند محدودیت سرعت و دستیار برخورد جلو هم اضافه شده است. سیستم اول می‌تواند راننده را از محدودیت سرعت آگاه کرده و حتی سرعت خودرو را محدود کند. سیستم دوم نیز در حین گردش به چپ در یک چهارراه، در صورت تشخیص احتمال برخورد، به‌طور خودکار خودرو را متوقف می‌کند. هردوی این سیستم‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

قیمت فیس‌لیفت کیا تلوراید مدل 2023 هنوز اعلام نشده است ولی انتظار نمی‌رود افزایش زیادی نسبت به قیمت نسخه کنونی داشته باشد که از 33 هزار دلار شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا