مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت هیوندای پالیسید معرفی شد

هیوندای هم هم‌زمان با کیا تلوراید در نمایشگاه خودروی نیویورک 2022 فیس‌لیفت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود یعنی پالیسید را رونمایی کرده است. عمده تغییرات ظاهری این خودرو در قسمت جلو صورت گرفته که حالا در آن جلوپنجره آبشاری بزرگ‌تری به چشم می‌خورد که طراحی آن مشابه توسان است ولی نورپردازی ندارد. طراحی چراغ‌های دوقسمتی پالیسید همچنان حفظ شده اما شکل و گرافیک آن‌ها تغییر کرده است. همچنین حالا در شکاف بین دی‌لایت‌ها و چراغ‌های اصلی هم به‌صورت ماهرانه یک چراغ LED کوچک تعبیه شده است.

طراحی عقب خودرو اما تا حد زیادی با نمونه پیش از فیس‌لیفت یکسان است و صرفاً تغییراتی در پایین دیده می‌شود. در اینجا، شبرنگ سراسر افقی جدیدی دیده می‌شود که چراغ‌های دنده‌عقب را هم در خود جای داده است. علاوه بر این، سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای قبلی هم حالا با نمونه‌های مربعی جایگزین شده‌اند. رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی چند پره جدید هم تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی این کراس‌اوور کره‌ای هستند.

در داخل هرچند طرح کلی داشبورد مشابه قبل است اما شاهد غربیلک فرمان جدید، تغییر مکان کنترل‌های صوتی و دریچه‌های تهویه جدید هستیم که حالا به‌صورت سراسر در بیشتر عرض داشبورد کشیده شده‌اند. علاوه بر این، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کمی بزرگ‌تر شده و از ۱۰.۲۵ اینچی به ۱۲ اینچی تغییر پیدا کرده، پشت غربیلک فرمان صفحه آمپر جدیدی قرار گرفته و همچنین هیوندای برای اولین بار آینه عقب دیجیتالی را هم در این خودرو ارائه کرده است که از دوربین عقب استفاده می‌کند.

ازجمله دیگر تکنولوژی‌هایی که پالیسید جدید از آن‌ها بهره می‌برد می‌توان به آخرین نسخه از خدمات متصل Bluelink، ناوبری با کیفیت 720p، وای فای داخلی، پورت‌های USB-C جدید و ارتقاء شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند از 5 وات به 15 وات اشاره کرد. در بخش ایمنی هم حالا پالیسید با سیستم جلوگیری از برخورد جلو و دستیار رانندگی در بزرگراه ارائه می‌شود و تعداد ایربگ‌های آن نیز به ۹ عدد افزایش یافته است که شامل یک ایربگ پرده‌ای برای ردیف سوم می‌شود. علاوه بر این، دستیار هوشمند جدید پارک از راه دور امکان پارک خودرو یا خروج آن را از مکان‌های تنگ فراهم می‌کند.

ازآنجایی‌که این روزها نسخه‌های آفرودی کراس‌اوورها محبوب شده‌اند و بسیاری از خودروسازان این نسخه را برای کراس‌اوورهای خود ارائه می‌کنند، هیوندای هم حالا نسخه سرسخت‌تری از پالیسید را با نام XRT برای آفرودهای سبک ارائه کرده است. این نسخه که قبلاً برای توسان و سانتافه هم ارائه شده بود، یک پکیج ظاهری است که‌تریم تیره و ویژگی‌های آفرودی را به همراه دارد. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به رینگ‌های 20 اینچی و جلوپنجره تیره، ریل‌های سقفی مشکی و صفحات محافظ در جلو و عقب اشاره کرد. پالیسید XRT در داخل هم به‌صورت استاندارد از صندلی‌های چرمی مشکی و سانروف برقی بهره می‌برد.

در پیشرانه پالیسید مدل ۲۰۲۳ اما هیچ تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. مثل قبل، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. پالیسید فیس‌لیفت از تابستان امسال برای فروش در ایالات‌متحده به نمایندگی‌های هیوندای خواهد رسید اما فعلاً قیمت آن اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا