مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و رسما M760Li XDRIVE مدل ۲۰۱۷ را معرفی کرد!

بیامو از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. سری M760Li XDRIVE مدل ۲۰۱۷ در قلب خود یک موتور بنزینی ۱۲ سیلندر  با عملکرد و تکنولوژی  TwinPower توربو دارد. بیامو وعده یک سواری راحت و قدرتمند را در این سدان لوکس داده است. حجم پیشرانه به‌کار گرفته شده در این محصول ۶.۶ لیتر با خروجی ۴۴۱ کیلو وات / ۶۰۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر (۵۹۰ پوند فوت) در ۱۵۰۰ دور در دقیقه است.

مصرف سوخت در هر۱۰۰ کیلومتر ۱۲.۶ لیتر بوده و تولید گاز CO2 در هر صد کیلومتر ۲۹۴ گرم خواهد بود. تکنولوژی  TwinPower توربو شتاب شگفت‌انگیزی را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. این خودرو می‌تواند در ۳.۹ ثانیه از سرعت۰ تا ۱۰۰ برسد. همچنین حداکثر سرعت خودروی جدید بی‌ام‌و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این درحالی است که اگر راننده مشخص کند با سرعت  ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند رانندگی کند آنگاه انتقال قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته  Steptronic استاندارد و با دنده اسپرت و downshifts و سیستم ناوبری و عملکرد خودکار انجام می ‌شود.

BMW-M760Li_xDrive-2017-800-01

M760Li XDRIVE به انواع آپشن‌ها مجهز شده است. سیستم کمک راننده که شامل فرمان اتوماتیک و هشدار خروج از خط، پیشگیری برخورد عقب  و هشدار ترافیک که به صورت نیمه خودکار در جاده ها به راننده کمک می‌کند نمونه‌‌هایی از تجهیزات کاربردی این سدان لوکس هستند. صفحه نمایش ۳D پانوراما برای کنترل سرعت و اطلاعات و تنظیمات خودرو بکار گرفته شده است. در فضای داخلی این محصول فرمان چرم با آرم BMW  و دکمه های چند منظوره براق کروم که بر روی فرمان ماهرانه جاسازی شده‌اند در کنار کنسول وسط با تزئینی پیانویی سیاه و سفید یک ترکیب لوکس را ایجاد کرده‌اند و در پنل دسته صندلی عقب خروجی برق ۱۲ ولت برای شارژ باتری موبایل و … قرار داده شده است. تمام صندلی‌های این محصول با چرم گران قیمت و فوق‌العاده مزٌین شده‌اند که قابلیت‌های تنظیمات الکتریکی و همچنین ماساژور و گرمکن از ویژگی‌های آنها محسوب می‌شوند.

 

طراحی ظاهری محصولات بی‌ام و به‌قدری در زیبایی اشباع هستند که صحبت کردن راجع به چهره این محصولات اشتباه خواهد بود ولی درنگاه اول جلو پنجره مشبک همراه با خطوطی که از روی دستگیره عبور می‌کنند توجه شما را جلب خواهند کرد. دو اگزوز دو قلو اسپرت در دو طرف سپر عقب حس قدرت خودرو را بیشتر به نمایش می گذارند. این خودرو لاستیک های ۲۰ اینچی مات خاکستری و بهترین دینامیک در کلاس خود را همزمان باهم دارد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا