مکمل بنزین
گوناگونخبر

هونگچی LS7، شاسی‌بلند مجلل چینی با قیمتی گران‌تر از بنتلی بنتایگا!

کسانی که در ایالات‌متحده به دنبال یک شاسی‌بلند لوکس باشند می‌توانند از بین چندین گزینه جذاب یکی را انتخاب کنند. در این کلاس، کادیلاک اسکالید محبوب‌ترین خودرو در بین خریداران آمریکایی است ولی بااین‌حال، دیگر خودروسازان هم مدل‌هایی را برای رقابت با این شاسی‌بلند محبوب آمریکایی روانه بازار کرده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ب‌ام‌و X7 و جیپ گرند واگنیر اشاره کرد. حال چینی‌ها هم شاسی‌بلند مجللی در کلاس اسکالید را معرفی کرده‌اند که هونگچی LS7 نام دارد. هرچند هونگچی شهرت رقبای غربی خود را ندارد ولی در چین برند معتبری محسوب می‌شود.

LS7 با 5,695 میلی‌متر طول، 2,095 میلی‌متر عرض و 1,985 میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری 3,309 میلی‌متر، خودروی بسیار بزرگی و تقریباً هم‌اندازه نسخه کشیده اسکالید ESV است. این یعنی اگر لیموزین‌های دولتی را در نظر نگیریم، LS7 بزرگ‌ترین ساخته تاریخ هونگچی محسوب می‌شود. فاصله این خودرو از زمین هم 246 میلی‌متر است. در ظاهر هرگز نمی‌توان LS7 را خودروی زیبایی توصیف کرد ولی ابهت غیرقابل‌انکاری دارد. بر دماغه مربعی خودرو جلوپنجره کرومی عظیمی که توسط چراغ‌های LED و تزئینات کرومی احاطه شده، سلطه دارد. در میانه جلوپنجره هم مثل همه محصولات هونگچی، یک خط قرمزرنگ دیده می‌شود که به پرچم سرخ چین اشاره دارد.

با وجود ابعاد بسیار بزرگ، پروفیل جانبی LS7 مثل برخی از شاسی‌بلندهای با این اندازه نمای ناخوشایند و بی‌تناسبی ندارد. تناسبات این قسمت نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد و یک ‌تریم کرومی پهن پشت پنجره جانبی آخر از ویژگی قابل‌توجه آن است. نمای عقبی خودرو اما با یک نوار LED پهن که در کل عرض LS7 کشیده شده و همین‌طور دیفیوزر مصنوعی روی سپر، به‌اندازه جلوی موفق به نظر نمی‌رسد.

بااین‌حال، همه این‌ها با ورود به داخل خودرو فراموش می‌شوند زیرا کابین LS7 واقعاً شاهکار و مجلل است. در اینجا ترکیبی از تکنولوژی‌های قرن بیستم و جذابیت‌های مجلل دنیای قدیمی به چشم می‌خورد. تودوزی تمام چرمی و تریم چوبی فراوان از ویژگی‌های مهم کابین LS7 هستند. علاوه بر این، در برخی قسمت‌ها جزئیات طلایی‌رنگ هم کار شده است. بااین‌حال، طراحان هونگچی خصوصاً در غربیلک فرمان به‌وضوح از رولزرویس الهام گرفته‌اند. عقب کابین این شاسی‌بلند مجلل چینی هم با صندلی‌های خلبانی که با یک کنسول میانی از هم جدا شده‌اند، به همان اندازه جلو شیک است. بااین‌حال، برخلاف اکثر شاسی‌بلندهای این کلاس که به سه ردیف صندلی مجهز هستند، LS7 فقط چهار صندلی دارد.

هرچند هونگچی هنوز وزن LS7 را اعلام نکرده اما قطعاً خودرویی با این اندازه که از شاسی نردبانی مستقل استفاده می‌کند، بسیار سنگین خواهد بود. به همین دلیل، پیشرانه این خودرو ناامیدکننده به نظر می‌رسد زیرا در سینه آن یک موتور 4 لیتری V8 توربو قرار گرفته که تنها 360 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد. البته همین قدرت هم احتمالاً برای خریداران چینی که در شهرهای پرترافیک تردد می‌کنند کافی خواهد بود. حداکثر سرعت LS7 هم 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که بازهم خیلی جالب به نظر نمی‌رسد.

اما بزرگ‌ترین ناامیدی در مورد هونگچی LS7 قیمت آن است زیرا درحالی‌که خودروهای چینی معمولاً به قیمت پایین معروف هستند، این خودرو از تمام رقبای هم‌سطح خود بسیار گران‌تر است. قیمت پایه این شاسی‌بلند جدید چینی حدود 1.5 میلیون یوآن معادل 235 هزار دلار اعلام شده که حتی از بنتلی بنتایگا و گران‌ترین نسخه رنجروور جدید هم گران‌تر است. هونگچی LS7 در سه‌ماهه سوم امسال در چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا