مکمل بنزین
گوناگونخبر

کدام خودروها در سال 1401 باید معاینه فنی بگیرند؟

معاینه فنی

اخذ معاینه فنی برای خودروها امری الزامی است و هرساله باید انجام شود زیرا از این طریق، سلامت قسمت‌های مختلف خودرو و همین‌طور تولید آلایندگی آن به‌طور دقیق بررسی می‌شود. خودروهای صفرکیلومتر اما به مدت چهار سال از مراجعه برای اخذ معاینه فنی معاف هستند؛ بنابراین، از ابتدای امسال، خودروهای مدل 1397 ملزم به دریافت معاینه فنی خواهند بود. «حسین مقدم» مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره معاینه فنی سال 1401 گفته است که با توجه به قانون هوای پاک، خودروهای شخصی می‌بایست پس از گذشت 4 سال از زمان تولید، اقدام به اخذ مدرک معاینه فنی نمایند. البته مدت معافیت از معاینه فنی برای خودروهای عمومی کمتر و برابر با یک سال است.

معاینه فنی در سال 1401

به گفته مقدم، اگر خودرویی در شهریورماه سال ۹۷ تولید شده باشد، باید در شهریورماه ۱۴۰۱ برای اخذ معاینه فنی به مراکز مراجعه کند.

او در ادامه افزوده است که از شهروندان تقاضا می‌شود این روند را رعایت کنند تا تقاضاها و مراجعات در طول سال بر اساس زمان تولید انجام شود تا در انتها و یا اوایل سال شاهد ازدحام در مراکز معاینه فنی نباشیم. به‌عنوان‌مثال اگر خودرویی در مهرماه سال 97 تولید شده باشد، باید در مهرماه 1401 برای اخذ معاینه فنی خودروی خود به مراکز مراجعه کند.

رعایت این قانون علاوه بر برقراری نظم در مراکز معاینه فنی، باعث جلوگیری از معطلی و صرفه‌جویی وقت مراجعان نیز می‌شود.

ساعات کار مراکز معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود درباره خودروهای مشمول معاینه فنی سال 1401 گفت است که مراکز هجده‌گانه معاینه فنی شهر تهران از ساعت 7:30 صبح آماده ارائه خدمت هستند و ساعت پایانی فعالیت آن‌ها 15:30 است، اما برخی مراکز تا ساعت ۱۷ نیز به متقاضیان خدمت‌رسانی می‌کنند که اسامی آن‌ها در سامانه ستاد مراکز معاینه فنی شهر تهران مشخص شده است.

مراجعان برای اطلاع از ساعات کاری و همچنین آدرس مراکز می‌توانند به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه نمایند.

در سال 1401 همراه داشتن تأییدیه معاینه فنی برای تمام رانندگانی که خودروی آن‌ها مدل 1397 یا پایین‌تر است الزامی بوده و فقدان آن موجب جریمه روزانه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا