مکمل بنزین
مشاوره خرید

6 دلیل برای اینکه تیگو 5 نخریم!

chery-tiggo5-007

رشد صنعت خودروسازی چین به لطف بازار خوب در کشورهایی مانند ایران بر کسی پوشیده نیست. اما همه محصولات چینی قرار نیست با کیفیت و یا بی‌کیفیت باشند. بعضی از این خودروها کیفیتی برابر با خودروهای کره‌ای و بعضی از آن‌ها کیفیتی مایوس کننده دارند. خودروسازی چری یکی از برترین برندهای چین محسوب می‌شود که همیشه به دنبال رشد بوده است، مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی محصولات چری در ایران مدتی است که تیگو ۵ یکی از شاسی‌بلندهای جدید چری را وارد چرخه محصولات خود کرده است. این بار در سایت چرخان به سراغ شاسی‌بلند شهری چری رفته‌ایم تا نقاط ضعف این خودرو را باهم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

البته، ذکر این نکته ضروریست که معایب گفته شده، بر اساس ایراداتی است که از سوی کاربران و خریداران این خودرو تا کنون بیان شده است.

chery-tiggo5-029

۱- شتاب ضعیف

پیشرانه تیگو پنج از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپه است که دقیقاً 1971 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 136 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و 182 نیوتن‌متر در 4540 دور در دقیقه را تولید کند. بله ۱۳۶ اسب بخار!!! طبیعتا این قدرت برای یک خودرو شاسی‌بلند کافی نیست. پس اگر شما با ۹۲ میلیون تومان بخواهید انتظار یک شتاب عالی و قدرت خوب را از این خودرو داشته باشید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. بنابراین در قسمت موتور شما با یک خودرو معمولی روبرو هستید. انتظار عملکرد ضعیف در سربالایی‌ها با توجه به وزن خودرو، دور از ذهن نیست. بد نیست کمی مقایسه در این خودرو بکار بگیریم، فاصله زمانی عرضه جک اس۵ با تیگو ۵ نزدیک به چند ماه است بنابراین ما اگر بخواهیم برای شما مثال بزنیم باید بگوییم جک اس۵ با همین حجم موتور و به لطف توروبو کوچک خود حدود ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از همین مقایسه کوتاه ضعف موتور تیگو ۵ مشخص می‌شود. البته هدف ما تبلیغ جک اس ۵ نیست چرا که این خودرو نیز نقاط ضعفی در خود دارد.

chery-tiggo5-009

۲- طراحی ظاهری قدیمی

شاید بعضی‌ها توقع نداشته باشند که ما از طراحی ظاهری چری تیگو ۵ به عنوان یک دلیل برای نخریدن آن یاد کنیم ولی باید بگوییم که این خودرو در قسمت جلوپنجره و چراغ‌های جلو ضعف طراحی دارد هرچند به ادعای شرکت سازنده طراحان این خودرو از جمله برترین طراحان خودرو در جهان هستند ولی این دلیل نمی‌شود که همه از چهره این خودرو رضایت داشته باشند. اگر ما سه انتخاب برای خرید یک خودرو شاسی بلند در ایران از لحاظ ظاهری داشته باشیم ( قیمت را نادیده بگیریم )، مسلما تیگو ۵ رتبه سوم را به خود اختصاص خواهد داد چرا که محصولاتی مانند جک اس ۵ و برلیانس V5 با اختلاف زیادی نسبت به تیگو ۵ در رده اول و دوم قرار خواهند گرفت. در کل نمای ظاهری این خودرو که یکی از دلایل مهم انتخاب ایرانیان است چنگی به دل نمی‌زند.

chery-tiggo5-033

۳- حذف بعضی از آپشن‌ها

نمونه اصلی این خودرو تجهیزات فراوانی دارد اما نمونه تولیدی (فول) در داخل ایران برخی آپشن‌ها مانند گرمکن و سرد کن صندلی، نشانگر باد لاستیک ها TPMS، آینه‌های تاشونده برقی را ندارد و این عملا کم فروشی محسوب می‌شود چرا که نام این آپشن‌ها در کاتالوگ تیگو ۵ وجود دارند. البته گفته می‌شود در کاتالوگ‌های جدید این خودرو نام این تجهیزات حذف شده‌اند که در این صورت این خودرو باید با قیمت کمتری عرضه شود. (در این مورد اگر پاسخی از سوی مدیران خودرو به دست ما برسد حتما آنرا منتشر خواهیم ساخت)

chery-tiggo5-030

۴- فضای کم سرنشینان عقب و عدم راحتی صندلی‌ها

یکی از دلایل محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند، فضای بیشتر در داخل کابین است، اما شما در تیگو ۵ فضای زیادی را در قسمت عقب مشاهده نخواهید کرد. شاید علت این باشد که طراحان فضای بیشتری را برای صندوق عقب در نظر گرفته‌اند. فضای کم صندلی‌های عقب یک‌طرف، صندلی‌های ناراحت این خودرو هم یک طرف دیگر که باعث نارضایتی سرنشیتان به خصوص آنهایی که در عقب مستقر شده‌اند، خواهد شد.

chery-tiggo5-040

۵- عملکرد ضعیف صفحه نمایش

برخی از مالکان این خودرو از کیفیت صفحه نمایش به‌خصوص سرعت عملکرد آن نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند، بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید مبلغی هم برای تعویض این صفحه نمایش با یک مانیتور با کیفیت کنار بگذارید.

chery-tiggo5-011

۶- قیمت بالا

تیگو ۵ یک خودرو پرآپشن محسوب می‌شود ولی شما نباید توقع این سطح از تجهیزات را که تعدادی از آنها کلا در همه نمونه‌های تیگو۵ در ایران حذف شده‌اند، از مدل پایه داشته باشید. کمی روشن‌تر صحبت می‌کنیم، ۷۷ میلیون تومان برای مدل پایه این خودرو با کمترین سطح تجهیزات کمی زیاد محسوب می‌شود، همچنین ۹۲ میلیون تومان هم برای نوع فول کمی گران بنظر می‌رسد. چرا که در همین رنج قیمت جک اس۵ اتومات، سانگ یانگ تیوولی نیز وجود دارند که در خیلی از بخش‌ها از این خودرو برتر هستند. آمار فروش این خودروها، برتری آنها را نسبت به تیگو ۵ نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد اگر تیگو ۵ حدود ۱۰ میلیون تومان از قیمت فعلی، کمتر قیمت‌گذاری می‌شد، ارزش بیشتری برای خرید داشت.

به سوپر گروه چری تیگو 5 در تلگرام ملحق شوید

Telegram-Group-Tiggo-5

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫284 دیدگاه ها

  1. ما این ماشینو داریم از لحاظ کابین بسیار جا دار و دارای فضای پای خیلی خوبی است در ضمن صندلی ها خیلی خوب و نرمی دارد و ظاهر شیک و مجلسی دارد و صفحه نمایش خوبی هم دارد

      1. کی میگه طراحیش خیلی بده اتفاقا خیلی هم‌ خوبه برلیانس وی 5 که موتورش از اینم ضعیف و قیافش شبیه اسکلت
        حالا شما میای میگی برلیانس وی 5 از این خوبتره
        با جک کاری ندارم چون معلکه است

    1. این سایت هم فقط بلده عیب و ایراد بگیره چند روز دیگه میبینیم نوشته پنج دلیل برای اینکه لامبورگینی نخریم این ماشین ظاهر خیلی خوبی داره جلو پنجره رو رنجرووری بذارید غوغا میکنه و بعد هم کسانی که میگن جک منم جک رو دوست دارم باید آفرین گفت به کیفیتش ولی با سرعت بالا به ماشین مانور بدین میبینین که عقب ماشین لیز میخوره که یه ماشین دیفرانسیل جلو نباید اینجوری باشه و با اینکه سرعت و قدرتش زیاده و توربو هست باید بیشتر ازش مراقبت بشه

      1. خخخخخخ
        این پنج دلیل برا نخریدن لامبورگینی رو خوب اومدی مرسی

      2. واقعا اين سايتا الكي الكي عيب ميگيرن راست ميگم نوشته بود چهار دليل براي اينكه بوگاتي نخريد اخه بوگاتي بهترين ماشيني كه ركرد زده من تيگو پنج دارم عالي همه بزرگ هم صفحه نمايش خوبي داره عاليه

    2. چون که دارین اینارو میگى وگرنه ماشینتون هیچ پخى نیست

        1. ماشینای ویکی سابقه خوبی ندارن شمار آتش‌سوزی خودرو های چینی برقی اینو بخوبی نشون میدن

          از ی طرف ماشین های جدیدتر مشخصات فنی قوی دارن ولی قطعات واقعا بی‌کیفیته نسبت به کره ای ها و اروپایی ها

          تو بعضی مدل های لوکس انگار کالیپر های ترمز رو با اسپری رنگ کردن یا مثلا دیاق ها و قاب های پلاستیکی رو تو کارگاه قالب گرفتن

    3. بنده خدا خبر ندارید چه چرتی خریدید!موقع فروختن میفهمید چه اشتباهی کردید هیچ کس ازتون نمیخره حتی نصف قیمت!ماشینه چینی حال و روزش معلومه چیه دیگه!کلی پول بدی بعد بگن ماشینش چینیه.

    4. شما میتوانید با این قیمت شاسی بلند بی وای دی روبخرید باتوان متور۲۴۰۰ بی رقیبه

    5. پس فردا میان میگن پنج دلیل واسه اینکه مک لارن p1 نخریم.بعد مینویسه صدای پیشرانه زیاد میاد تو ماشین،چه میدونم صندلیاش اسپرته و راحت نیست.بعد میگه کف ماشین خیلی پایینه و به همه جا میگیره و اینکه هزینه ی نگه داری و سرویسدهیش بالاس

    6. اصلا بهتر ببین ماشین کره ایی دست دوم باریدن ۱سال جک داشتم ۸میلیون خروجش کردم ولی حالا سانتافه۲۰۰۹ دارم هم مصرفش کمتر هم قدرتمند ولوازمش دیر دیر خراب می شه

  2. آقای علی شیرعلی
    من از اسفند ماه تیگو 5 اکسلنت زیر پایم است.
    شتاب اولیه این خودرو 13.9 ثانیه است. یعنی کاملا شبیه Jac S5 اتوماتیک یا سانگ یانگ تیولی. بهتر است بدانید هایما (تولید ایران خودرو) شتاب اولیه بیش از 20 ثانیه دارد. (منبع سایت ایران جیب).
    طراحی ظاهری آن مورد قبول اکثر آدمهای با سلیقه است. من بارها در مکانهای باکلاس و از زبان آدمهای باسلیقه، تعریف قیافه ظاهری تیگو 5 را شنیده ام. شاید افرادی که تاکنون اینگونه ماشین ها را کمتر دیده اند، ظاهر این ماشین برایشان غریب است.
    شما یک کاتالوگ از نماینده مدیران خودرو بگیرید. هرچه آپشن در آن نوشته من تحویل گرفتم. می دانم که در سایتها گفته شده آپشن هایی نظیر گرمکن صندلی، آیینه تاشو برقی، کنترل باد لاستیک، و نویگیشن روی این ماشین هست. ولی از همان ابتدا در ایران این آپشنها را به کسی قول نصب آنرا نداده بودند.
    قبول دارم که مونیتور آن حداقل است ولی هیچگاه هنگ نکرده یا گیر نکرده است.
    فضای جای پای سرنشین عقب خیلی خیلی خوب و بزرگ و بخوبی بزرگتر از Jac S5 است. من با خانواده ام و دو فرزندم چند بار مسافرت طولانی با آن رفتیم. هیچگاه احساس ناراحتی از فضای صندلی عقب نداشتیم. اگر شما فضای عقب را کوچک می پندارید لابد مشکل شخصی خاصی دارید.
    نحوه فروش آن بصورت نقد و اقساط است. من با 50% پیش پرداخت، هم اکنون صاحب آن شده ام.
    چرا شما کیفیت بسیار خوب مونتاژ آنرا در مقایسه با Jac S5 نمی گویید؟؟ کافی است داخل صندوق عقب و موتور و داشبورد ایندو خودرو را با هم مقایسه کنید و منصفانه قضاوت کنید.
    کیفیت رنگ آن خیلی بالاتر از نمونه مشابه است !!!
    اولین خودرو داخلی با 5 سال یا 150.000 کیلومتر گارانتی است.

    1. سلام مرسی از نظرتون ما قصد دفاع از هیچ خودرویی رو نداریم ولی اون بخشی که گفتین شتابش بیشتر از جک اس۵ خیلی اغراق آمیزه چون شتاب اولیه جک واقعا بالاتر از این ماشینه با یه بررسی تو اینترنت متوجه می‌شید. اگر متن و بت دقت مطالعه می‌کردید متوجه می شدین که ذکر شده سلیقه‌ها متفاوته در ضمن ما این مطلب و از طریق بررسی دقیق و منابع معتبر جمع کردیم نه حرف دوستان و آشنایان!!! همچنین قسمت نبود آپشن‌ها مربوط به سری اول این خودروها میشه که بعضی از مالکان به اون اشاره کرده بودند. فضای پا هم از لحاظ اعداد ارقام کم‌تر از سایر خودروهاست این حرف و اعداد میگن نه ابعاد یک آدم که کوچک باشه یا بزرگ!!! در ضمن ما راجع به قیمت تمام شده صحبت کردیم نه شرایط فروش. همچنین برای بخش آخر نظرتون می‌توانید قسمت دلایل خرید تیگو ۵ رو مطالعه کنید.

      1. شتاب Jac S5 دنده ای حدود 8.6 ثانیه ,و
        شتاب Jac S5 اتوماتیک و تیگو 5 و سانگ یانگ تیولی و چانگان CS35 همه در یک حدود و در محدوده 13-14 ثانیه است.
        اگر فرد قد بلند حدود 185 سانت در صندلی عقب تیگو 5 بنشیند خواهد دید که وسعت فضای عقب و ارتفاع خوب اتاق چقدر خوب و کافی بوده و توصیفات ارائه شده در مقاله را مقبول نخواهد دید.

        1. سلام. نظرتون.راجع به شتاب خودرو بازهم غیر کارشناسیه. تیوولی ۱۴ ثانیه و جک ۱۲.۳ ثانیه شتاب داره در حالی که تیگو هم نزدیک به ۱۴.۵ ثانیه زمان شتابگیری داره. تو شتاب صدم ثانیه مطرح میشه. همچنین فضای عقب از خودروهای هم رده از لحاظ ابعادی کوچکتره. اینکه.هر فردی از خودرویی که خریده.تو ایران تعریف می کنه دیگه عادی شده

        2. برادر عزیزم
          آخه وقتی
          نمیدونی چرا
          الکی میگی
          این ماشین اولین ماشین داخلی است
          که 5 سال گارانتی دارد
          جکs5اتومات هم 5 سال گارانتی داره بعدشم
          شتاب جک اتومات برابر
          13 است ولی شتاب این خودرو 14 است
          بعدم کیفیت این
          خودرو را با
          جک s5 مقایسه میکنی
          بعدم نمیدونم
          ماشین شما
          تا به حال
          رنگ 5 ستاره ایمنی
          را از اروپا دیده ولی
          تو سایت
          کمپانی جک
          که بری میبینی که
          جک s5
          5ستاره ایمنی از اروپا دارد
          بعدم خودت
          قضاوت کن
          کدام یک امکانات بیشتری مثل گرمکن
          صندلی های
          جلو و ترمز برقی و… دارد

        3. جناب من. چه ماشینی بخرم زیر 100 میلیون که اپشن هایی که میگید رو داشته باشه

        4. لکسوس ان ایکس 200تی شتاب صفر تا صدش 8.6 ثانیه هست

        5. با سلام ما بجای اینکه خودرو تیگو وجک رو تعریف یا تکذیب کنیم باید بفکر خودروهای داخلیه خودمون باشیم .من یه سمند خرید از روز اول که خریدم تا الان همش برا درس کردن ای خودرو تو نمایندگیهاشم.

        6. سلام دوستان
          ترو خدا درست راهنمایی کنید من دودلم که بخرم یانه هرکی یه چیزی میکه

        7. من تیگو را ۴ماه دارم ضعف داره گرمکن صندلی نداره آینه هاش تاشونه برقی نیست از نظر امکانات نور داخلی کمه مثلا روی فندک یا تنظیم چراغ یا آینه هاش چراغ نداره واین به تیگو عیب محسوب می‌شود

        8. سلام.من ۹ ماهه که تیگو ۵ رو دارم و از همه چیزش راضی هستم.حتی شتاب اولیه.من با دوستان ۵ نفر آدم بزرگ از بوشهر به بانه رفتیم و برگشتیم.درضمن از شروع حرکت کولر ماشین تا برگردیم روشن بود و اصلا ماشین کم نیاورد.ماشین قبلی من جک بود که با چرر تعویض کردم

        9. با رجوع به سایتهای معتبر خارجی ماشین متوجه میشین تیولی ماشین و ماشینهای چینی به علت نداشتن استانداردهای لازم وجود ندارند

        10. محمد
          من از تیر ماه تیگو ۵ خریدم. به کل راضیم. یعنی مجبورم راضی باشم.وگرنه گیر ایران خودرو و سایپا می افتم. پول ماشینهای گرانقیمت رو هم ندارم. مجبورم می فهمی مجبورم.

        11. سلام
          من دو ساله تیگو پنج لاکچری دارم. واقعاً ازش راضی ام. از سرعت و کیفیت و امکاناتش. تا الا یک ریال هزینه نکردم. خیلی تیپش هم خوبه. برادرم هم اکسلنت داره. خیلی راضیه. به نظر من از جک بهتره.

        12. باسلام واقعا ماشین شیک وخوبی است من که راضیم ازش ولی از یه چیزی میترسم که موقعه فروش آن ضرر زیاد کنم

      2. سلام دوستان عزیز، من برادرم دو خودرو تیگو5 از بهمن 94 خریدیم،انصافا از هر لحاظ راضی هستیم،،چند بار مسافرت رفتیم خیلی عالیه،،اپشنههای خوبی داره،کلا ماشین خوبیه،

      3. سلام دوستان
        ترو خدا درست راهنمایی کنید من دودلم که بخرم یانه هرکی یه چیزی میکه

      4. سلام شتاب جکs5بخاطر داشتن توربو داشتن اون ماشینه ک توربو واقعا داخل ماشین جک s5ی عیبذبزرگ هست چون از ابتدا فعال میشه و زود میسوزه و اب میکنه قطعات رو و قیمتی بالا داره حدود ۸تومن من خودم داشتم و اون رو بخاطر همین عیب فروختم و از نظر فضای داخلی هم جک قابل قیاس نیست با تیگو و خیلی کوچیکه تیکو فضای عقب بهتری داره خدمات پس از فروش جک هم خیلی ضعیفه من الان میخوام تیگو بخرم چون داداشم داشته و راضی بوده

        1. حتما بخرید با تجربه نه ماه داشتن این ماشین و ۲۵ هزار کیلومتر کارکرد بهتون پیشنهاد میکنم بدون تردید بگیرید.

    2. بلندی داخل ان هم بسیار فضای بهتری درست کرده که هم موقعی که صندلی عقب را میخابانی احتیاج نیست خم شوی وهم داخل کابین حالت دل نشینی به این خودرو داده البته به نظرمن کسی که این نقد را نوشته اصلا سوار این ماشین نشده

    3. مثل گوشی هواوی میمونه فرقش با سامسونگ و ایفون چقدره؟در ضمن بستگی داره آدمهای خوش سلیقه از نظر شما کی باشه؟

      1. قیمت تیگو ۵ نسبت به جک اس۵ اتوماتیک ۶میلیون ارزونتره
        شتابه هردوشون یکیه
        تیگو جادارتراز جک هستش

    4. با سلام شتاب ۱۴ و ۱۳ ثانیه ای برای هایما ثبت شده و در اپارات موجود است

    5. شما اصلا سمتی در مدیران خودرو ندارید و این بر همه ما واضح و مبرهن است انشالله

    6. فکر کنم شما اینطور که دارید تعریف می کنید از بچه های مدیران خودرو باشید عزیز دل برادر

    7. شتاب جک اس ۵ کجاش ۱۳ ثانیه هست !!!!!!
      با سورن توربو درگ میزاره اونوقت میگی ۱۳ ثانیه
      بهتره یک سری به ویدئو های اپارات بزنی عزیز

    8. اقا یعنی چی اس۵ زیر ۱۰ثانیه صد تا رو میزنه تو این لشه بی کیفیتو با اس۵ تیز پا مقایسه می کنی وا قعا بگم که ……..

    9. بعد کلی تحقیق در اون رنج دیروز تیگو۵ اکسلنت ثبت نام کردم
      جک درظاهر سرعت و شتاب بیشتری داره اما به موتور فشار میاد و صدای موتور میاد داخل
      تیگو۵ ظاهرش خوبه ارتفاش بیشتره داخلش بهتر از جکه تقلیدکاره
      هردوش خوبن. جک پرشتاب تر اما کیفیت رنگ و بدنه پایینتره رسما از ۲۰ جک سوار و ۲۰ تیگو سوار تحقیق کردم و دم نمایندگی ها رویت کردم
      درکل هردو خوبن
      اونهایی که میگن بده دلیل بیارن لطفا
      الان دنا ۵۳ تومنی ارزش داره یعنی بااون همه صدای گیربکس و خشک بودنش

      من نه راضیم نه هیچی
      فقط باید گفت بهترین گزینه اقساط درایران تیگو۵ اکسلنت هست

      راستی باید بگم ۹۰درصد شاسی سوارها برخلاف سواری سوارها نظری درباره شتاب و سبقت گیری ندارن و بیشتر دنبال ارامش و کم صدا بودن هستند پس ۱۸ ساله ها تا ۲۴ ساله ها شماکه کلا ۵ملیون نقد توجیبتون نیست لطفا تز ندید و کارشناسی نکنید اگه داری نظر بده

      این سایت هم براهر ماشینی ۶ دلیل اورده که نخری

      راستی تمام موارد گفته شده درباره نخریدن و حتی عکس خودرو مال نسخه عادیشه و اکسلنت حرف نداره بصورت قسطی چون هایما بده تیوولی کوچیکه جک کیفیت رنگ و اتاقش کم کیفیت و صدا داره

      1. بسیار منطقی گفتید. برادرم جک اس ۵ داره فضای داخل خیلی کوچیکتر از تیگو ۵ اکسلنت ماست. و تو روبوسی ماشینش چندبار مشکل پیدا کرد و مجبور شد مدت زیاد ماشین نمایندگی بزاره و الان دنبال خرید تیگو فایو هستس

    10. جناب منم هم این خودرو و دارم و از ۹۶ زیر پام هست تنها ایراد و بزرگترین ایرادی که داره تو ترافیک یا سر بالایی کاملا بی حرکت هست و هر چه گاز بدی حرکت نمیکنه بالای ۱۵ بار به مرکزی و شعبه های دبگه مراجعه کردم ولی از رفع ایراد ناتوانند و میگن ماشینت باید گیربکسش بترکه بعد ما براتون عوض کنیم . و هر دفعه با ماشین میرم قبلش باید آیت الکرسی بخونم که وسط شهر که چراغ قرمز سبز میشه با فحش مردم و بوق زدن مواجه نشم بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه این مشکل هست بعد یک دفعه شروع به حرکت میکنه ناچارم بد دهنی کنم لعنت به مسئولین بی کفایت مدیران خودرو که عرضه رفع این ایراد بزرگ و ندارن

    11. چرا از شتاب ماشین حرف نزدین. چرا از شتاب ماشین داخل سر بالایی ها صحبت نمیکنین. دوستم داره میگه تو سربالایی کم میاره.

  3. همچنین اگر اهل مطالعه و تحقیق باشید درمی یابید که رده مصرف انرژی Jac S5 در جایگاه G است در حالیکه تیگو 5 رتبه F دارد. هرچند هر دو ضعیفند ولی نشان می دهد بازده مصرف انرژی و سوخت در تیگو 5 یک رتبه بالاتر است. یعنی بطور خلاصه اینکه مصرف سوخت در تیگو 5 یک پله کمتر از Jac S5 است.

    1. ما در این مطلب مقایسه انجام ندادیم و نقاط ضعف تیگو ۵ رو گفتیم . شما اگه اهل مطالعه هستید به دقت عنوان مطلب و بخونید. موفق باشید

  4. سلام، منم دو ماه هست تیگو گرفتم به نظرم نسبت به خیلی از ماشین های شاسی بلند بازار بهتره، اتفاقا برادرم اس5 داره چند بار تو شرایط مختلف باهم مسابقه گذاشتیم حتی یک بار هم بازنده نشدم، قدرت، سرعت، شتاب هر دو ماشین مثل هم هست. اما شرایط فروش تیگو بهتره

    1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      پس سورن توربو با شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه که پا به پا جک میاد لابد از تیگو عقب میمونه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      شعر نگو برادر شعر گفتن درست نیست

  5. آقای شیر علی من الان حدود دوماهه تیگو5خریدم,واقعا ازش راضی هستم و ماشین بسبار نرم,راحت,جا داری است۰فضای عقب بسیار جا دار است و من تا الان یک مسافت120کیلومتری را با4سرنشین بزرگ درعقب رفته ام بدون مشکل۰دم اینکه هرکس من رادرخیابان میبیند،از چهره ماشین تعریف میکند و از من قیمت میگیرد(نشان زیبایی ماشین است)از لحاظ قیمت هم من50درصد راالان پرداخت کردم,50درصد دیگر هم قسطی,,اصلا شما چرا اومدید معایت تیگو5را گفتید؟؟؟؟؟(اون هم همش اشتباه)چرا معایب جک رو نگفتید؟شما دارید کاری میکنید مردم تیگو نخرند و بروند جک بخرند متاسفم۰۰۰

    1. سلام/ ممنون از نظر شما / عزیز من اولا که نظر کارشناسی گاهی اوقات با اون چیزی که شما فکر می‌کنید فرق داره و شاید چند نفر از چهره ماشین تعریف کنند ولی نظر اکثریت متفاوت است. همچنین اگه قیمت یک ماشینن ۵۰۰ میلیون هم باشه شما باید آن را پرداخت کنید چه قسطی و چه به روش دیگری، منظور ما دقیقا قیمت خودرو است که بالاست نه شرایط فروش. دوما شما سایت و اگه خوب مطالعه کنید متوجه خواهید شد که بخش آخر نظرتون کاملا اشتباه است و اونوقت ما متاسفم می‌شویم.

    2. آقای احمد خودتو ناراحت نکن .اینا میخوان برند موفق چری رو تخریب کنن. واقعا علت این همه تخریب و گمراه کردن ذهن مردم نسبت به خودروهای چینی علی الخصوص ام وی ام چیه؟؟؟؟ !!!! خودروسازهای داخلی بجای سعی و تلاش در تخریب برندهای وارداتی روی کیفیت محصولاتشون کار کنن

    3. منم سفارش دادم بعد کلی تحقیق در تعمیرگاهاش و مردمی که خریدن تیگو۵ اکسلنت خوبه
      این دلایلی که نویسنده اورده برا ۹۵درصد کل ماشینهای جهان صدق میکنه پس چرا همه خریدن

      درمقایسه با جک و هایما گزینه بهتریه
      مصرف کمتر ظاهر خاصتر نه کپی
      فضای بیشتر
      اتفاقا پشتت نشستم به اشتباه نوشتید فضای کم حتی راننده
      پشت جک نشستم جاکم بود احساس کردم کم مونده رو دست انداز سرم بخوره سقف

      چنان از شتاب حرف میزنن انگار اینجا کجاس
      کل خیابونهای کرج تهران بالا ۱۱۰ ممنوعه
      و افراد بالا ۳۳ سال که تابحال ۴ ماشین عوض کردن انواع جوون بازی هاشون سپری کردن الان با ۲ بچه ریسک نمی کنن شتاب گیری و کل کل

      اما درکل نقد نویسنده کاملا اشتباه هست و از روی عکس هستش تشریف بیارید سوارشید تا منصفانه تر بنویسید

  6. سلام, من چندماهی است تیگو5 دارم, بسیار راضی هستم, , , قسمت عقب فضای زیادی داره و جزو معایب خودرو نیست, , , همچنین در مورد صفحه نمایش هم این طور نیست, درمورد حذف اپشن ها از ابتدا کسی قول ان ها را نداده است, به هر حال بازهم تشکر و خسته نباشید به شما , امید است به نقاط ضعف خودرو های هم قیمت با تیگو5 نیز بپردازید تا به برتری این ماشین پی ببرید

  7. الان شما کجای این سایت معایب جکاس5رو گفتید؟؟؟؟؟؟؟اگ هیت لطفا راهنمایی کن من که ندیدم,بعدشم سانگ یانگ تیوولی با اون هیکل کوچک,قیافه زشت و موتوری ضعیف رو دارید باتیگو مقایسه میکنید!!؟؟؟

  8. من واقعا تعجب کردم این مقاله رو خوندم. اولین چیزی که تو ماشین تیگو 5 نظر همه رو جلب می کنه فضای بسیار زیا د برای سرنشین های عقب و جلو و راحتی صندلی هاست. حقیقتا فکر می کنم اگر نویسنده مقاله قرضی نداشته، احتمالا سوار ماشین دیگری شده است. بقیه ایراد ها هم جز ایراد اول که وارد هست، همگی بی اساس هستند. طراحی ظاهری یک امر سلیقه ای است و اتفاقا خیلی ها از جمله خودم از ظاهر داخلی و بیرونی این ماشین تعریف می کنند. مانیتور هم کوچکترین ایرادی نداره.

    1. سلام/ مرسی از نظرتون/ برادر من این ماشین و به واسطه کار خودم از نزدیک دیدم و کامل بررسی کردم قسمت جای پای عقب این خودرو از محصول ایکس۷ جیلی و از فاو X80 هم که قرار بوده در بازار ایران توسط بهمن خودرو عرضه شه کمتره البته هنوز عرضه این خودرو صد در صد نیست ولی در کل از خیلی ماشین‌ها فضای عقبش کمتره حتی از جک اس ۵. در ضمن ما نوشتیم برخی از مالکان از بعضی ایرادات و گفتن مثل مانیتور که گویا خودرو شما مانیتورش سالم بوده

  9. با سلام
    ضمن تشکر از نقد و بررسی های بعمل آمده همانطور که دوستان گفتن رضایت از طراحی موضوعی است سلیقه ای ، ولی شما باید ببیند از یک ماشین شای بلند چه انتضاری دارید :
    1- شتاب زیاد : اگر تمایل به شتاب زیاد داشته باشید باید خودرو سدان بگیرید چون خودرو های شاسی بلند به منظور لذت رانندگی در مسافت های زیاد باید باشد
    من تقریباً 5 ماهه این ماشین را گرفتم داخل ماشین بدون صدا می باشد اگر دقت کرده باشید گیربکس ماشین چه دستی ، چه اتومات 7 سرعته می باشد که لذت رانندگی را بسیار بالا می برد سیستم صوتی و تهویه مطبوع به خوبی از عهده فضای داخلی ماشین بر می آید طراحی داخل ماشین نقاط کور خیلی کم ، فرمان پذیری خوب ، شتاب در دورهای 2000 به بالا به شرطی که استفاده درست از این ماشین بشود زمان زیادی بدون مراجعه به تمیرگاه را در پی خواهد داشت همچنین استفاده از ترمز های بسیار خوب از عهده وزن ماشین بر می آیند .
    با تشکر از تمامی سروران گرامی

    1. سلام/ از نظر شما تشکر می کنم. قطعا نظر شما دقیق و بدون تعصب است

  10. با عرض سلام خدمت همه دوستان
    من قصد خرید تیگو 5 رو دارم و مدتی هست که تو این سایت ها سرچ میکنم تا اطلاعات دقیق تری به دست بیارم
    با توجه به نظرات و توصیفاتی که تا به حال جمع بندی کردم و احترامی که برای آقای شیرعلی قائل هستم باید عرض کنم به نظرم میرسه ظاهرا شما از نماینده های شرکت مدیران خودرو باشید که بیشتر قصد تخریب تیگو 5 رو دارید
    اگه لطف کنید و معایب خودروهایی که با تیگو5 مقایسه کردید رو هم بفرمایید این شاعبه مطمئنا کمرنگ خواهد شد
    اگه تو خودروبانک دیده باشید از معایب تیوولی صدای موتور داخل کابین یکی از ضعف های بزرگشه که تو این رنج قیمت جای تاسف داره و همچنین تحقیقات نشون داده کیفیت ساخت جک اس 5 قابل مقایسه با تیگو نیست، ضمنا بهتره به یکی از مهمترین نکته ها در خرید خودرو که خدمات پس از فروش اون هست توجه داشته باشید و یه سرچی تو این زمینه هم داشته باشید تا اگر خواستید مقایسه ای انجام بدید با خودروهایی مقایسش کنید که در حد همدیگه باشن از همه لحاظ
    جالب تر از همه نکته ای هستش که تو زیبایی تیگو بهش ایراد گرفتید و با جک مقایسش کردید، آخه جک با اون جلو پنجره باریک و آرم زشتش چه زیبایی نسبت به تیگو با اون ابهتی که با حجم دادن به جلو پنجرش ایجاد کرده داره، بهتره بیشتر به مقوله زیبایی شناسی توجه داشته باشید تا این مقایسه بی اساس رو انجام ندید
    اگر میخواهید سایتی پربیننده و مفید داشته باشید لطفا به منابع معتبرتری استناد کنید و سعی کنید قضاوت بی طرف داشته باشید.
    البته از زحمتی که کشیدید و فضایی رو ایجاد کردید که بشه نظرات مختلف رو دید و استفاده کرد بسیار ممنون و سپاسگزارم

    1. سلام/ از نظر شما ممنونم، مدیران خودرو تیگو ۵ و تولید می‌کنه عزیزم اونوقت شما می‌فرمایید من از کادر مدیران خودرو هستم برای تخریب تیگو ۵ !!! امیدوارم که اطلاعاتتون و کامل کنید./ بحث زیبایی شناسی هم فرا تر از جلوپنجره است عزیز من و بیشتر یک امر سلیقه‌ای هست. من قصد طرفداری از جک ندارم ولی از لحاظ ساختار مهندسی و نسبت ابعادی و طراحی جک قوی تر از تیگو هست و با جستجو در سایت های خارجی این موضوع رو متوجه خواهید شد.

      1. با سلام
        مقصر شما هستید که به تحلیل خیلی آبکی و بی پایه و مقرضانه ارایه دادید. و افرادی هم که بالاتر از سمند سوار نشدن میان ماشین چینی ماشین چینی میکنند که حرص دلشون بخوابه!
        بهتر اول این ماشین از و فول آپشن بگیرید و بعد نظر کارشناسانه بدید.

      2. منم برام واضح شد از شرکتای رقیب هستی و قصد تخریب داری

  11. ضعف تیگو ظرفیت باکش است
    من 5 ماه دارم شتاب سرعت ترمز حجم داخل راضیم
    گارانتی خوب داره
    دوستان گوشی اس 7 را به بلوتوث وصل کردم قطع می شه وی گوشی های دیگری که زدم خوب بود آیا ورزن بلوتوثم بالا رفته
    همه تنظیمات را زدم نشد
    علاقه به نویکشن دارم که نداشت
    ولی تیگو یک چینی شاسی بلنده عالیه راضیم

  12. رتری های جک S5 نسبت به چری تیگو 5 :
    جک S5 اتوماتیک موتور توربو شارژر دارد
    سیستم کنترل سرعت در سر پایینی
    سیستم کمکی ترمز BAS
    گرمکن آینه های جانبی
    سیستم GPS
    سنسورهای پارک جلو
    سیستم بلوتوث
    سیستم پخش MP5 با خروجی آی پاد و AUX
    گرمکن شیشه جلو
    مموری صندلی راننده
    سیستم ایمنی کودک
    6 ایربگ در مقایسه با 4 ایربگ تیگو

    برتری های چری تیگو 5 :
    کروز کنترل
    چراغ رانندگی در روز یا Day Light

    1. تیگو آینه تاشو برقی داره جک نداره
      کروز کنترل جک نداره
      سنسور پارک جلو واقعا برا مردها غیر کاربردیه اخه هرکی پارک کردنی بزنه جلوش دیگه هیچی
      جادارتره تیگو
      تصاویر این خبر برا تیگو قدیمی و چینی هست و تصاویری زشت انتخاب کردن از تیگو
      تیگو هم گرم کن شیشه جلو داره عزیز
      مصرف تیگو کمتره
      جک باید معمولا بنزین سوپر بزنی که اسلام با سوپر مشکل داره خخخ

      بقیرو قبول دارم ایربگ عقب نداره
      GPS نداره تیگو ولی چیزی نیست که ارزش ماشینو کم کنه

      تیگو با 40 تومن شروع میشه به خرید اقساطی جک با 50
      مدیران خورده یه کوچولو یا دو کوچولو سود بیشتر میکشه رو اقساط
      جک قیافش دزدیه
      کیفیت رنگ بدنه و پلاستیک داشبورد سقف پایین تره

      نتیجه هردوتاش خوبه خاک توسر ایران خودرو سایپا

    2. ماهم می خوایم بخریم نمی دونیم خوبه یانه
      خواهشا بی غرض بگید خوبه یانه
      باتوجه به قیمتش

  13. سلام به همه عزیزا ن
    بنده پس از دوماه تحقیق تصمیم به خریدن تیگو 5 گرفتم و الان یک هفته هست که دارم بهاش رانندگی می کنم و تا این لحظه مشکل خاصی مشاهده و حس نکردم
    انتخاب یک خودرو در خانواده ایرانی یک مراحلی رو طی میکنه که عبارتند از
    میزان پولی که جهت خودرو میخواهیم هزینه کنیم نوع خودرو مثلا سواری یا شاسی سپس باتوجه به رنج قیمتی بررسی گزینه های انتخابی که تو این رنج برای من سه حق انتخاب بود تیوولی _جک اس 5وتیگو5که در نظر اول تیوولی نسبت به دو رقیب ارجعیت داشت ولی بعلت اینکه شرکت وارد کنند خیلی بدقول و خدماتی نامناسب داشت مردود شد بین جک اس5 و تیگو در نگاه اول جک برتری محسوسی داشت ولی بخاطر اینکه اتوماتش هنوز به بازار نیومده بود و همچنین زمان تحویل کمی طولانی بود این گزینه هم رد شد و تیگو چون حداقل 6ماه هست که درجاده ای کشورمان تردد کرده و اکثر دارندگان رضابت داشتند و تحویل فوری هم بود و خدماتشم نسبت به رقبا بهتر بود انتخاب شد در این انتخاب خانواده هم نقش تاثیر گذاری داشتند
    در انتها عرض کنم هر خودرویی معایب و محاسنی دارد و پیرو همین موارد طرفدارانی پس نمیشه گفت چون من جک اس 5 نخریدم ماشین خوبی تیست یا برعکس پس ما باید با دید کارشناسی به موارد مطرح شده نگاه کنیم و با همین دید همدیگر رو نقد کنیم
    در مورد تیگو بنظرم نویسنده مقاله کم لطفی کردند چون فضای صندلی عقب این خودرو خوب و مناسب هست من با توجه به مقایسه بین خودروهای بالا که عرض کردم میگم
    در مورد طراحی هم من عرض کنم سلیقه مطرح هست من بشخصه چون تیگو طراحیش اصالت داره و کپی نیست بیشتر از جک می پسندم چون جک جلو و عقبش کپی برداری هست ولی نباید از موتور پر قدرت جک هم چشم پوشی کرد ولی برای من جالبه در نوع اتومات صفر تا صد جک و تیگو 0.5ثانیه نفاوت دارند که بنظر بنده قابل چشم پوشی هست (جک دستی رو عرض نکردم اون برا خودش غولی هست )
    با سپاس از همه عزیزان

  14. بی شک این مقاله یکی از مغرضانه ترین مقالاتی بود که برعلیه تیگو۵ به رشته تحریر درآمده چزاکه تمام دلایلی که برشمرده شد نظرات شخصی نگارنده بوده و واقعیت ندارد .
    شتاب نسبت به همرده هایی که از توان موتور بالاتری برخوردارند در حد قابل قبولی راضی کننده است
    قیافه برخلاف آنچه گفته شد بسیار جذاب و دوست داشتنی است . بالغ بر ۲۰ نفر از دوستان و همکاران بنده این مورد را مستقیما عنوان کرده اند . اشخاصی که غیرمستقیم در خیابانها سرشان را برمی گردانند که ببینند این چه ماشینی است ، بماند .
    آپشن ها کاملا متناسب با خودرویی در این رنج قیمتی است هرچند برخی از آنها از مدل اصلی حذف شده اما کمبودی از این باب برای مالک خودرو بوجود نمی آورد .
    فضای کابین بسیار جادار است . تعجب می کنم که نگارنده مقاله چگونه این مورد را ضعف عنوان کرده؟ در صورتیکه یکی از محاسن مشخص این ماشین فضای باز کابین برای سرنشینان است . ( احتمال دارد نگارنده منظورش خودروی ۱۱۰ بوده نه تیگو۵!!!)
    و اینکه قیمت خودرو باتوجه به شرایط متنوع فروش و مقایسه با خودروهای همرده منطقی بنظر می رسد

    1. سلام/ درباره شتاب که ممکن هست برای شما راضی کننده باشه و برای ما که چندین ماشین و بررسی کردیم شتاب راضی کننده نبود. هیچ‌وقت اطرافیان و دوستان هیچ فردی به او نمی‌گویند چه ماشین زشتی خریدی! آنهایی هم که سرشان را بر می‌گردانند نه ما و نه شما از دل شان خبر نداریم. در ضمن منظور از فضای کم، فضای کمتر نسبت به خودروهای هم رده است. موفق باشید

  15. همون نظر در مورد فضاي كم سرنشينان عقب نشون ميده كه كارشناس اين ماشين يكبار هم اين ماشين رو نديده!!!!!!!!!!!! مدير محترم سايت ، با اين نظرات كارشناسي مراقب وجهه خود باشيد.

    1. سلام. برادر عزیز اگر شما این خودرو را با خودش مقایسه کردی من از لحاظ فضا این ماشین و با چند محصول مقایسه کردم که از لحاظ ابعاد کابین کوچکتری داره. در ضمن شما اگر فقط این یک ماشین و برای سوار شدن تست کردید کار ما تست همه ماشین‌های بازار هست. موفق باشید

      1. سلام/ شما که این ماشین و داری احتمالا اولین تجربه شما از شاسی‌بلند سوار شدن هست. شما با بررسی موتور جک اس ۵ و فضای جیلی ایکس ۷ پاسخ خود را دریافت می‌کنید. موفق باشی

      2. سلام. نمیدونم چه اصراری. به کوچیک بودن یا برتری جک و جیلی داری شما برادر بحث کارشناسی یه چیزه حرفای شما چیزه دیگ من مسئول تست یکی از نمایندگی های تهرانم حداقل چیزی حدود 30000 کیلومتر رانندگی کردم با این ماشین قبل از این شرکت تو نمایندگی 222 هیوندایی و 114 کیا کار کردم. پس. اطلاعات کاملی هم از این ماشینا دارم هم از سواریشون. و اگر دوست داشتی وقت بذار با هم این خودرو هایی که میگی رو مقایسه کنیم
        اینم شماره من هر کدوم از دوستان سوالی داشتن میتونید تماس بگیرید

  16. سلام به همه عزیزان بخصوص جناب علی شیرعلی
    من متوجه فرمایش شما نشدم من این خودرو را با هم رده های خودش که مقایسه می کنم از نظر فضای سرنشین عقب مقبول تر هست منظور از هم رده هاش از نظر اتاقی جک اس فایو و اسپورتیج و توسان هست که بنده هر سه خودرو را سوار شدم و از نزدیک دیدم نه اینکه به شنیده ها بسنده کنم نظر جنابعالی قابل احترام ولی کمی در مورد فضا عقب کم لطفی کردید ولی بنظرم شما احتمالا وراکروز رو از نظر فضای داخل با این خودرو مقایسه کردی چون ما یک وراکروز هم داریم که فضای داخلیشی بزرگتر از تیگو 5 میباشد و در ضمن ما هم ماشین زیاد تست کردیم از جمله ایکس 33-جک اس فایو -تیوولی-سانتافه 2010و نیو و وراکروز وووووووووووووووووووووو
    با سپاس از شما دوست عزیز

    1. سلام / لطفا جیلی ایکس ۷ را بررسی کنید و دقت خود را در بررسی تیوولی و جک بیشتر کنید. با تشکر موفق باشید

  17. با سلام به همه دوستان و جناب علی شیر علی گرامی،
    ابتدا عرض کنم که در بازار داخلی چین بطور کلی کمپانی “چری” در رتبه بندی بالاتر از کمپانی جک در چین هست و همچنین در خارج از چین اصلا کمپانی جک شناخته شده نیست و “چری” در تمامی برند های چینی بیشترین صادرات را دارد و در این زمینه مقام نخست رو در کلیه برند های چینی کسب کرده ( با سرچ top chines car makers , top chines car sales, … می تونید منابع اونو پیدا کنید و البته جناب شیر علی شما خود از بنده در این زمینه حتما توانا تر و حرفه ای تر هستید) اما در زمینه suv ها فقط JAC S3 refine تونسته در چین فروش خوبی داشته باشه که اونم ما در ایران نمیبینم و بقیه تولیدات جک اصلا مطرح نیستند بخصوص جک اس 5 اتوماتیک اصلا در چین وجود نداره و احتمالا سفارشی برای بازار ایران تولید شده! که امیدوارم مشکلات زیادی در رابطه با اون گریبان دوستانی که اونو میخرن نگیره… اما در مقابل تیگو 5 خودرو کاملا استاندارد و وجه بسیار مقبولی در بازار های صادراتی داره…
    -اما وقتی شما قصد خرید یک خودرو رو دارید اول از همه قیمت و شرایط خرید رو بررسی می کنید : خوب تیگو 5 که کاملا برتری داره به دلیل شرایط اقساطی 50% نقد و 50% اقساطی ولی جک اس 5 با شرایط نقد و همچنین پیش فروش طولانی عملا خیلی عقب تر از تیگو هست . لازم به ذکره که در بازار های بین المللی به جز معدود خودرو های لوکس سایر خودرو ها اصلا نقد خریداری نمیشن! حالا شما بگو بلاخره باید پول رو بدی ولی خوب شرایط اقساطی مقبول اکثر خریداران نسبت به نقد هست.
    – بطور کلی کرمان خودرو نشون داده زیاد وفاداری به خریداران نداره و با تولید جک و لیفان به طور همزمان بیشتر به فکر سود بیشتر هست تا وفاداری به یک برند یعنی ممکنه دو یا سه سال آینده تصمیم به جایگزینی برندی دیگه با جک و یا لیفان باشه .. لازم به ذکر در حال حاضر وضعیت شرکت لیفان در چین بسیار بده و فروش اون در امسال حدود 70% در چین افت کرده .. همین نشون میده انتخاب کرمان خودرو کارشناسی نبوده … البته با فروش فقط نقدی و پیش فروش و کلا عرضه کم! میخواد تعادل بازار رو در دست داشته باشه و از افت قیمت محصولاتش جلوگیری کنه ولی متاسفانه این بازی دوام زیادی نداره هموطور که میبینیم الان به جز جک اس 5 بقیه محصولات رو با شرایط قسطی بهتر از مدیران خودرو داره میفروشه! پس جک اس 5 هم در آینده نزدیک همینطور میشه … اینو برای خریدارانی که به امید افت کم جک اس 5 طرف اون میرن عرض کردم.
    – شرکت مدیران خودور از ابتدای سال حدود 12000 خودرو در ایران فروخته ولی کرمان خودرو فقط حدود 3000 خودرو فروش داشته . مدیران خودرو بین مقال سوم وچهارم بزرگترین تولید کننده خودرو در ایران قرار داره و بهمن خودرو و مدیران خودرو جابجا میشن، خوب این امر هم میتونه نقطه قوت برای محصولاتش باشه
    – موتور توربو اصلا برای خودرو های اقتصادی در جهان مقبولیتی نداره و برای مثال تویوتا کرولا و کمری و همچنین راو 4 و … خیلی مدل های دیگه ماشین های اقتصادی سایر برندها اصلا هیچ وقت موتور توربو نداشتن.. احتمالا به دلیل استهلاک و مسائل فنی بوده …
    – در مورد ابعاد فرمودید که اولا تیگو ابعاد کاملا استاندارد داره و حدود 10 سانت از جک اس 5 بزرگتره ولی اگر شما اونو با جیلی x7 مقایسه می کنید اولا قیمت اون 20 میلیون بیشتره و انصافا قیافه جیلی رو هم با تیگو مقایسه کنید بد نیست!
    با عرض شرمندگی به دلیل پست طولانی

    1. سلام/ اول باید از شما کمال تشکر را داشته باشم که نظر و اطلاعات خود را به طور مودبانه بیان کردید و این امر باعث شد من نظر شما را با جان و دل از ابتدا تا انتها مطالعه کنم. سخنان شما بسیار شیوا و جامع بود. در لیستی که من قبلا در سایت منتشر کردم فروش خوب محصولات چری و همچنین جک بر اساس میزان دقیق فروش در بازار چین با استفاده از منبع معتبر آورده شده بود. همچنین یک خودرو بخش‌های مختلفی دارد از لحاظ ظاهری و فنی همچنین قیمت و بعد شرایط فروش چرا که شما بالاخره باید مبلغ خودرو را پرداخت کنید. در ادامه باید عرض کنم که با توجه به شرایط بازار ایران نه تیگو و نه اس ۵ خودرو اقتصادی محسوب نمی‌شوند که از باب قرار دادن توربو برای آنها بررسی شوند و در اینجا شتاب خودرو برای ما مطرح بود. موفق باشید

  18. شما هم لطفا به طول و عرض خودروهایی که نام بردید توجه نمایید و حداقل یکبار از نزدیک اینهارو مشاهده نمایید با تشکر

  19. آقای شیرعلی نظر شما کاملا واقع گرایانه است، کسانی که نظر مخالف دارند یا این خودرو را ندیده و سوار نشده‌اند یا دارند و اعتراف به معایب آن برایشان سخت است، حالا من تجربه خودم را در اختیار میگذارم: اسفند سال 89 ایکس 33 خریدم بملغ 28200000 که با مدل 90 در سند تحویل داده شد. با دو گرمکن صندلی،اما الان تیگو5 بمبلغ 95 میلیون چهار دکمه گرمکن در دوطرف اهرم دنده خالیست و آینه تاشو برقی و پاور ویندوزو سینی کف خودرو حذف شده
    دیروز به قصد خرید به هر سه نمایندگی سه خودرو یعنی هایما و جک اتومات و تیگو رفتم تا مقایسه کنم،
    تیگو با وجود کم فروشی که در اپشنها شده دارای ارتفاع و طول بیشتر و کیفیت متریال داخلی و دیزاین بهتر بود اما عرض خودرو کم است وبا نگاه دقیق متوجه نوعی قناسی در آن میشوید، سازنده سعی کرده با عضلانی کردن گلگیر و دادن ارتفاع حجمی پفکی به آن بدهد اما من یادم نمیرود که وقتی با ایکس 33 خودم و ویتارا دوستم رفتیم پیست اسکی دیزین ماشین من در سربالایی گیر کرد و ویتارا دوستم به راحتی و بدون هیچ فشاری بالا رفت،
    واقعیت این است که در رنج 100 میلیون حق انتخاب زیاد وجود ندارد و برای خرید SUV بیشتر اجبار و اکراه است و باید سطح توقع و انتظار کمی داشته باشیم هرچند که 100 میلیون زمانی پول یک خانه بود! نکته دیگر: خدمات پس از فروش بطوریکه بعد از اولین سرویس نمایندگی مدیران یک جدول میانگین مصرف تهیه کرده بود و بطور منظم از نمایندگی با من تماس گرفته و برای سرویس های ادواری بعدی وقت تعیین میکردند که واقعاً جای تحسین داشت، پس وفور نمایندگی و تعمیرگاه و قطعات مهم است که فکر کنم مدیران خودرو موفق تر باشد. فضای صندوق عقب تیگو از هایما کمتر است بدلیل عرض کمتر خودرو، تاپیک طولانی شد،
    تصمیم گیری با شماست که از هر سه خودرو چه توقعاتی داشته باشید من کلا از خرید هرکدام منصرف شدم و صبر میکنم تا محصولات جدید به بازار بیاد چون با صد میلیون انتظاراتم برآورده نشد.

    1. شما مدل قدیمی رو گرفتید. مدل تیگو فایو اکسلنت همه آیتم هارو داره و بسیار خودرو خوبیه. هرکس اینجا نطر راضی گذاشته اعلام کرده که تیگو داره و یا داشته

  20. سلام .اینوقبول کنیدکه هرماشینی که توربو روش نصب میشه استهلاک ومصرفش بالامیره.
    بنظرمن برای خانواده خودروتیگو5 چون استانداردهای روزرو رعایت کرده وموتورتنفس طبیعیه خیلی استهلاک پایینی داره واین خودش برای من خیلی باارزشه

    1. دوست عزیز رنو کپچر هم توربو شارژ داره ولی مصرفش ۵/۵ لیتر هست .
      نصب توربو که تکنولوژی جدید هم هست اصلا دلیل بر مصرف بیشتر نیست .
      این موضوع رو به عنوان یک متخصص خدمت دوستان عرض میکنم

  21. اگه خوب به ظاهر تیگو توجه بشه مخصوصا از پشت متوجه یه کمبود در طراحی خواهیم شد و اون هم ناموزون بودن عرض و ارتفاع می باشد در ضمن با توجه به تجربه دوستان مدیران خودرو تو خدمات خیلی ضعیفه و راضی کننده نیست در ضمن موتور این ماشین خیلی قدیمیه و دقیقا همون موتور x33 هست و جا داشت تا از موتور جدیدی برای این ماشین استفاده میشد ولی در مجموع ماشین با کیفیتی بنظر میرسه

    1. آقا رضا راست میگی عجیبه که طراحان با تجربه و اروپایی این خودرو متوجه عدم تناسب عرض و ارتفاع این خودرو نشدن. واقعا که مرحبا به شما که اینقدر زرنگی….
      برادر من آخه چون شما عادت کرده چشمت به ارتفاع کم و عرض زیاده خودروهای کره ای دلیل میشه ماشینی مثل پرادو هم بیاد مثل کره طراحی کنه؟ دقت نکردی به پرادو؟ این دفعه خوب نگاش کن.

  22. علی
    سلام دررابطه باشتاب تیگو5بایدبگم دگمه اسپرت همون کارتوربوراانجام میده به نوعی

    1. سلام/ مرسی از اینکه اطلاعات بیشتری به ما منتقل کردی، توربو اگر چه هزینه موتور رو بالا می‌بره ولی واقعا لذت بخشه برای یک ماشین. این دکمه بیشتر ادای توربو رو در میاره

    2. اینم ازون حرفا بود. سیستم توربوشارژ تکنولوژی انبساط شدید هوای بیشتر در ورودی هوای موتوره که باعث بالا رفتن ۳۰ تا ۴۰ درصد گشتاور موتور میشه ولی دکمه اسپرت تغییر در رقم دور موتور به جعبه دنده است که به طور خلاصه میگه دنده رو تو دور بالا به دنده بالاتر تغییر بده.

  23. با سلام من از شرکت مدیران خودرو کد173 گنبد تاریخ 6.5 95 ماشین تیگو 5 خریداری کردم که قرار شد 3 الی 4 روزه تحویل دهد تا این تاریخ 20/5/95 تحویل ندادن و یکهفته است که میگن بارگیری شده توسط شرکت اذرگشت هنوز راننده نیامده و گوشی راننده خاموش است منم چون اشنا و فامیل نمایندگیبودم به قولش اعتماد کردم و قرارداد را نگرفتم و حتی هیچ قراردادی امضا نکردم اخر امروز زنگ زدم به دفتر مرکزی میگن زمان تحویل ما یکماهه میباشد و تا 6.6 95 تحویل میدهیم من توئ این مدت به این نتیجه رسیدم که شاید ماشین خوب باشد ولی عماکرد نمایندگی خیلی بد هستش و از خود کشور چین که لوازم اشغال تولید میکنه اشغالتر هستش و خرید از این مجموعهخ اصلا و عبدا به درزد نمیخوره حالا میگم ماشینو نمیخوام کنسل کنین میگن نمیتونیم کنسلش کنیم و به قول معروقف بخوری پاته نخوری پاته حالا خودتون قضاوت کنید و تصمیم باا خرید رو حتمی تعمل کنید چون واقعا شرکت اشغال و مزخرفی هستش موفق باشید

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      اینکه نمایندگی گنبد چه عملکردی داشته ، نباید به پای یک شرکت نوشته بشه . صحبت شما مثل این می مونه که یه بچه کار بدی بکنه و بگن که خاواده ایشان بی ادب و یا فرهنگ پایینی داره .
      من جای شما بودم زمان ثبت نام بیشتر به شرایطی که کارخانه اعلام کرده بود دقت می کردم نه به حرف نمایندگی
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام
    من هم خرداد ماه تیگو 5 خریدم ازخریدمهم راضی هستم یه سفر هم به ترکیه داشتم که تا خود آنتالیا باهاش رفتم در سربالایی ها کم میاره اونم با دگمه اسپورتش قابل حله مصرف سوختش هم چون درترکیه بنزین خیلی گرانه به همون خاطر خیلی به مصرفش اهمییت دادم در جاده صدی هفت ودر میانگین هشت ونیم مصرف بنزینشه سیستم ترمزش هم که خیلی خیلی عالیه
    به هر حال من که راضی هستم

  25. سلام من هم تیگو دارم روی صفحه کیلومتر مصرف سوختش 11.3 نشون میده برای شما که از این خودرو دارید به چه صورت هست ؟هر 5000 هزار کیلومتر هم چراغ آچارش روشن میشه چطوری باید خاموشش کرد ؟ لطفا راهنمایی کید

    1. سلام و وقت بخیر
      عددی که شما بعنوان مصرف سوهت می بینید ، مصرف سوخت لحظه ای است . کمی پدال گزا را بیشتر یا کمتر فشار بدهید آن عدد هم تغییر می کند . باید میانگین مصرف را حساب کنید . مثلا باک را تا خرخره پر کنید . بعد چند کیلومتری را با خودرو حرکت کنید . سپس دوباره همانموقع باک را تا خرخره پر کنید . ببینید برای مسافتی که حرکت کرده اید چند لیتر بنزین مصرف شده . ترجیحا پمپ بنزین بار اول با بار دوم هم یکی باشد . حتی نازل پمپ ها هم یکی باشد تا دقت در محاسبات بالا رود . آچار هم چاره ای برایش وجود ندارد . آلارم خودرو است برای رفتن به مرحله بعدی گارانتی و بازدید .

      موفق و پیروز باشید .

    2. داخل تنظیماتش هست میتوتید ریست کنید یه نگاه به دفترچه بندازید در قسمت مینتننس باید دکمه رو ۵ ثانیه نگه دارید ریست شه

  26. سلام من برج 12 سال گذشته تیگو 5 الان حدود6ماه انواع فشارها رو بهش آوردم مناطق کوهستانی جاده ناهمواربردم با 5سرنشین واقعا جواب داد بجزبنزین وروغن هیچ نیازی به چکاب تا حالا نداشته ظاهرش خیلی قابل قبول تر از جک هس راحتیش قطعنا بهتره اینو تمام اونایی که سوارشدن قبول دارند ضمن این که این ماشین برای مسابقه طراحی نشده سرعتش قابل قبوله بنده 170کیلومترراحت باهاش پرکردم در کل واقعا رضایت دارم به دوستانی که قصد خرید دارند سفارش اکید دارم بخرن به نظرات مغرضانه کسی هم توجه نکنن اینو بدون هیچ طرفداری میگم اگه واقعا ماشین خوبی نبود میگفتم در کل ماشین خوبیه

  27. سلام چراغ مذکور برای یاد آوری سرویس ادواری 10000می باشد بعد از انجام سرویس توسط نمایندگی خاموش میشه در مورد نمایشگر مصرف داخل شهر و بیرون شهر و کیلومتر برحسب آخرین زمان سوخت گیری و فواصل نشون داده میشه

  28. باسلام جناب علی شیرعلی بنظرم مقدار زیادی در مقاله خود پیرامون تیگو5 مغرضانه عمل کرده اید و بیشتر قصد تبلیغ یک مدل خودرو مورد نظر خود را دارید وبه نظر خریداران که رضایت داشته اند اصلا توجهی نداشته اید بهتر در قضاوت کارشناسی دقیقتر عمل کنید زیرا خریداران در خصوص کارشناسی شما قضاوت خواهند کرد و این بنظرم خوب نیس پس بهتره مقاله خودتون را از سایت جمع آوری و منبعد منصفانه نظر بدید با تشکر

    1. سلام/ اگر منظور شما از تبلیغ خودروی دیگر، محصول جک است که من آن خودرو را در مقایسه با تیگو برتر اعلام کردم و نگفتم که بدون عیب هست. و این مطلب هم بیشتر در بخش نظران اعلام کردم. در مقاله‌ای جداگانه تمام معایب جک را گفته‌ام که آنجا هم از من خرده گرفتند که مقالات شما مغرضانه است ولی در صورتی که ایراد از خود ما ایرانی ها هست که اگر بدترین ماشین دنیا رو هم داشته باشیم دوست نداریم از آن انتقاد بشه. این مقاله هم کاملا براساس نظرات مالکان ناراضی تیگو تهیه شده و در مقاله دلایل خرید تیگو ۵ از نظرات خریدارانی استفاده شده که از خودرو رضایت داشته‌اند. موفق باشید

  29. باسلام خدمت خوانندگان عزیز از قدیم گفتندعلف باید به دهن بزی خوش بیاد هرکس سلیقه مختلفی در خرید انواع خودرو داره بنظرم تیگو5 اگر ایرادات کلی داشت در روسیه و چندکشور دیگه استفاده نمیشد قطعنا هیچ چیز بی عیب نیست ولی در کشور ما فعلا توان واجازه انتخاب بیشتر از این تولیدات نیس پس نباید خرده بگیریم فلان خودرو اینجور ه اون جوره به هرحال فعلا پراید حرف اولو در کشور ما میزنه گمان نکنم هیچوخودروی حالا حالاها به پاش برسه

  30. سلام به همه دوستان
    بنده درتاریخ 95/4/24یک خودروی تیگو خریداری کردم و تا این لحظه حدود 4455کیلومتر بهاش رانندگی کردم و در سفری که اخیرا داشتم که از رفسنجان اغاز و از شهرستانهای انار مهریز یزد و کویر مرکزی ایران یعنی چوپانان -جندق -معلمان گذر و از مسیر دامغان و شاهرود و گردنه خوش اییلاق به استان گلستان رسیدم و بعد از مدتی بسمت استان مازندران و از جاده هراز به تهران رسیدم و از تهران مسیر قم -کاشان -اردستان -نایین -یزد به رفستجان برگشتم در کل مسیر مصرف سوخت حدود 8.1و نصف مسیر کولر روشن طی شد که از ازادشهر استان گلستان تا انتهای مسیر حدود 150کیلو بار تو ماشین و ظرفیت سرنشین کامل (4سرنشین)بود در هیچ سربالایی کم نیاورد و عملکرد کروز عالی و معکوس کشی عالی و بی صدا و فضای داخل کابین برای سرنشین ها عالی بود در مسیر تهران به قم کروز روی 120تنظیم که در کل مسیر با معکوس کشی بموقع سرعت هیچ وقت افت نکرد و رضایت بخش بود ضمنا ضمنا من همین مسیری که عرض کردم سالی حداقل دوبار طی می کنم و با ماشینهای مختلف نیز تجربه کردم مثل 206sd-ولیکس -سانتافه و وراکروز که در نهایت عملکرد معقولی داشت که خواستم خدمت عزیزان عرض کنم این نکته رو در پایان نیز عرض کنم من اصلا قصد مقایسه مثلا بین وراکروز و این خودرو رو ندارم چون اصلا با هم قابل قیاس نیستند

  31. با سلام یک سوال خدمت دوستانی دارم که حدود 100 ملیون بابت یک خودرو شاسی بلند چینی دادن که فاقد دفلاک هست چرا مردم ایران پولی که واقعا به سختی در میارن مفت بدن به این شرکت های خودرو ساز در حالیکه با همین پول تو کشور های همسایه یا در مناطق آزاد میشه یه خودرو با کیفیت خرید

    1. بیان اینکه در کشورهای همسایه چنین است و چنان است که دردی دوا نمی کند. ما که آنجا زندگی نمی کنیم.
      در شرایط زندگی درون کشور ما بهترین گزینه را هر فردی حسب شرایط خودش و نیاز کابردی که دارد تعریف و انتخاب می کند

  32. من تیگو را خریده ام آنچه به عنوان دلایل نخریدن بیان کرده اید .به نظرم از جانب کسانی بیان شده که فقط به شنیده هایشان اعتماد کرده اند . چیزی از بسیاری از خودروهای بازار کم ندارد .

  33. سلام من الان سه ماه تیگو۵ خریدم ماشین خیلی عالیه سرعت خیلی خوبیم داره دارای دو گیربگس دستی و اتومات هست خیلی عالی با کشش عالی مانیتور عالی فضای صندلی عقب خیلیه چهار نفر راحت عقب مینشینن کابین بزرگی بزرگی نسبت به جک داره هرچی باشه از جک بهتره امنیت بالایی هم صندوق عقبش از جک بزرگتره شاسیش از جک بلند تره گیربکسش خیلی قویه تو جاهای لغزنده به راحتی میره وقتی توفاببیاااصلا حس نمیکنیم ماشین باکلاس تر از این پیدا نمیشه

  34. همين كه أين با وجود قسطي بودن فروشش از جك نقدي كمتره خودش برتري جك رو نشون ميده

    1. 1_ببخشید این آمار فروش رو از کجا اعلام میکنید.
      2_جک هم ماشین خوبی هست ولی تو ایران بخاطر بنزین بی کیفیت موتور توربو بسیار پر ریسک و پر خرجی هست.

  35. من چند روزی هست که تیگو 5 رو گرفتم و یک مسافرت هم از جاده هراز باهاش رفتم. در کل تیگو 5 اتومبیل آف رود یا شاسی بلند سرعتی و مانوری نیست ولی به عنوان یک اتومبیل اقتصادی خانوادگی بسیار مناسب است. نقص های آپشن که در این مقاله نوشته شده کاملا درست است و واقعا از مدیران خو.درو بعیده که این سیاست های شبه دولتی رو در پیش بگیرند و از سرو ته اتومبیل رو بزنند. نبودن آپشن هایی مانند آینه جمع شو، گرمکن و سرد کن صندلی، نمایشگر باد، GPS و تیونر دیجیتال تلویزیون که سر جمع 300 دلار هم هزینه نداشته، احساس بدی برای خریدار این ماشین بوجود میاره که حداقل باید رو مدل بالاتر های آپشن میگذاشتن. ولی مزایا اون مانند: صندلی های خوب، فرمان و هندلینگ خوب، عملکرد عالی گیربکس 7 سرعته، دید عالی، نور خوب، طراحی اتاق موزون و شیک، جای مناسب برای صندلی های عقب، فیت بودن و باز و بسته شدن عالی درب ها، عملکرد عالی سیستم کیلس، مزایای این اتومبیل 93 میلیون تومانی است. زاپاس در داخل اتومبیل است که با سرقت های زیاد برای من خیلی مهم بوده و همچنین صندلی های عقب که کاملا جمع میشه و فضای بزرگی رو برای حمل لوازم فراهم میاره از دیگر مزایای اون هست. کمی در مورد تیم طراحی تیگو 5 تحقیق بکنید می بینید که این اتوبیل بسیار با برنامه و برای رقابت موفق با کره های طراحی شده است. من از خرید تیگو 5 تو وضعیت فعلی بازار ایران خیلی راضی هستم و توصیه می کنم.

  36. سلام مشکلات مطرح شده مشکل فنی نبود .شتاب! جا داری! مانیتور؛ قیمت!

  37. من الان دو ماهه این ماشینو دارم.از هر لحاظ خوبه ولی یه ایراد بزرگ داره اونم مصرفشه که راحت میتونم بگم میانگین ۱۶ تا میسوزونه.یعنی شما خیلی راحت میتونین حرکت آمپر بنزین رو ببینین.به طوریکه من مجبور شدم برای رانندگی شهری یه پراید هم بخرم
    ممنون

  38. سلام خدمت دوستان
    بنده به مدت 5 سال x33 داشت دو روز پیش فروختم این ماشبن با توجه به قیمتش خوب کار کرد
    هرچند که از نمایندگی های تعبرات اون اصلا راضی نبودم
    حالا قصدم اینه که تیگو5 بخرم و شنبه قصد خریدش و دارم ولی با اظهار نظرهای متفاوت دوستان واقعا گیج شدم

    1. با سلام
      با خیال راحت خرید کنید
      این مقاله کاملا مقرضانه تحریر شده
      1- شتاب خودرو اونقدرها که نویسنده نوشته کم نیست
      2- طراحی قدیمی !!!! داخل پارکینگ آپارتمان ما دو تا خودرو تیگو 5 و توسان 2015 کنار هم پارک هستن تقریبا هیچ کس تا حالا نبوده که عنوان نکنه که تیگو 5 زیباتره از طرفی دارای طراحی منحصر به فرد و اصالت خاص است و چهرش کپی از ماشین خاصی نیست
      3-حذف بعضی آپشن ها که این مورد در همه خودروهای تحویلی ایران عمومیت دارد و منحصر به این ماشین نیست ولی اینجانب دقیقا با کلیه آپشن هایی که شرکت اعلام کرده بود تحویل گرفتم
      4- فضای کم سرنشینان عقب !!!!!!!!!!
      پاشنه آشیل این مقاله همینجاست . دوست عزیز نویسنده واقعا شما در صندلی عقب این خودرو نشسته اید ؟؟؟؟؟
      5- منظور از کیفیت ضعیف صفحه نمایش خودرو رو من که مدت دو ماه دارم ازش استفاده میکنم درک نمی کنم چیه ؟؟؟
      6- در مورد قیمت بالای خودرو هم
      خیلی راحت میتونم بگم چون انگ خودرو چینی روشه به این قیمته در غیر اینصورت اگه همین خودرو با این امکانات و کیفیت قرار بود کره ای بود حتما حداقل 150 قیمت گذاری میشد .
      مسلما خودرو آمریکایی – آلمانی – ژاپنی و کره ای از این خودرو بهترن
      ولی این خودر با این قیمت دارای توانایی و کیفیت و زیبایی بالایی هست و دریک کلام عالیه
      دیگه دوران ماشینهای مشکل دار چینی گذشته الان چین ماشینهای خوبی میسازه از جمله همین خودرو – جک و جیلی و …

  39. دوستان بنده راننده تربیت بدنی هستم اداره ما این اتومبیل برج 11 پارسال خریده و تا الان تحویل اینجانب میباشد .و درمناطق سخت از خاکی گرمای بالای 46 درجه شیبهای تند بسیار خوب و عالی جواب داد کیلومتر 123000 کار شده

  40. دوستان بنده راننده تربیت بدنی هستم اداره ما این اتومبیل برج 11 پارسال خریده و تا الان تحویل اینجانب میباشد .و درمناطق سخت از خاکی گرمای بالای 46 درجه شیبهای تند بسیار خوب و عالی جواب داد کیلومتر23000 کار شده

  41. با سلام.دوستان حالا خودمونیم من نمیدونم چرا دوستان از خودروی چینی تعریف میکنن؟آیا تا حالا پشت شاسی بلند آلمانی نشستن؟شاسی بلند آلمانی 20سال پیش کیفیتش خیلی بالاتر از این چینیهای حلبیه.البته خودم BMW x3 دارم.تو این چند سال هنوز یه آخ نگفته.مهندسی اروپایی یه چیز دیگست

    1. با سلام حتما بخرید پشیمان نمیشید. من ده ماهه دارم و قبلش وراکروز داشتم و مجبور شدم اون بفروشم و تیگو فایو اکسلنت بگیرم. ولی الان از هر نظر خیلی راضی هستم و با اینکه موقت گرفتم الان از فروشش حداقل تا موقع گارانتی منصرف شدم.

  42. علی اقا …. من فقط مقاله تو خوندم … نمی دونم دوستهای دیگه چه جور کامنتی برات کذاشتن … ولی خوش به حال علی اقا ….که شهرونداش حاضرن بخاطرش پی هر چی رو تو خودشون بمالن تا اقا راضی باشن …ای کجایی ولوو … کجایی بلیزر …. کجایی بی ام و …. کجایی شورلت که یادت بخیر …..

  43. علی اقا …. من فقط مقاله تو خوندم … نمی دونم دوستهای دیگه چه جور کامنتی برات کذاشتن … ولی خوش به حال علی اقا ….که شهرونداش حاضرن بخاطرش پی هر چی رو تو خودشون بمالن تا اقا راضی باشن …ای کجایی ولوو … کجایی بلیزر …. کجایی بی ام و …. کجایی شورلت که یادت بخیر …..

  44. سلام
    بنده ماشین زیاد داشتم.خودم و البته خانواده ام ماشین های مختلفی داشتیم
    انواع خودرووطنی و البته آزرا 2008 ، جیلی 2013 ، کمری 2014 (این ماشینای قیمت بالا برای پدرم بودند )
    خودم انواع پارس و 206 رو داشتم.از 206 مدل 82 تا پارس ال ایکس و پارس سال و پارس اتومات
    الانم ام وی ام 550 اتومات دارم
    1 ساله و جاهای زیادی باهاش رفتم
    58 میلیون خریدمش…به نسبت قیمتش واقعا عالی بوده برای من…
    سخت ترین جاده ای که رفتم جاده دیزین بود….رو حالت دنده دستی قرار دادم و عالی از پس شیب اونجا بر امد و اکثر ماشین ها رو جا گذاشتم….
    تو جاده کفی هم عالی میره…یعنی تو ایران که همه جا باید 120 یا حتی 110 کیل.متر بری…واقعا موتور 2000نه تنها کم نیست که زیاد هم هست…..
    تو تهران ادم 100 تا هم نمیتونه بره…اتوبانها روکردن 80 کیلومتر…بیشتر بریجریمه میشی
    پس کسی خواست بخره بدونه تیگو یا هر ماشینی که توانش بیش از 130 اسب بحار هست به هیچ وجه کم نمیاره….
    من تیش.سوار نشیدم ولی جون 550 دارم و موتور و گیربکسش با تیگو مشترک هست نظرمو بیان کردم….
    دمورد نظر اقای شیرعلی که میگه قسطی بودن مهم نیست و قیمن تهایی مهمه…بنده موافق ایشون نیستم….شما 90 میلیون رو نقدی بدی با اینکه نصفشو 24 ماه و یا 36 ماه پرداخت کنی خیلی فرق داره…..
    درکل به نظر همه احترام باید گذاشت….ولی بنده هم ظاهر تیگو را موجه تر از تیولی و یا اس 5 میدونم….اس 5 از دید من شبیه کاردستی میمونه و علی رقم اینکه فنی مناسبی داره ولی شیک و سنگین نیست….

    1. منم میخوام بخرم. بیشتر به خاطر اینکه شرایطی قسطی می فروشن. اگر شرایط فروش اس ۵ هم بهتر می کردن اونو می خریدم. ولی شرایط اقساطی این ماشین با این کیفیت، از مزایای اونه که من دارم میرم به سمتش.

  45. با سلام این مطلب شما در مورد خودرو تیگو 5 کاملا مغرضانه و غیر استاندارد است…من نزدیک به 6 ماه است این خودرو را دارم و با تحقیق زیاد خریدم …چهره خودرو به روز است دیگران در خیابان از من راجع به خودرو سوال میکنند و نشان از زیبایی ان دارد… فضای سرنشینان عقب عالی است…شتاب خوب نیست اما ضعیف هم نیست.. کیفیت ماشین در حد کره ای هاست من قبلا سانتافه داشتم به علت نیاز مالی فروختم…در پایان اگر هدف تبلیغ خودرو جک میباشد که بحثی نیست.

  46. با سلام خدمت دوستان
    من 3 ماهه تیگو 5 خریدم . قبلا هم هیوندا آی ایکس 35 داشتم و هم اسپورتیج. چون اسم چینی میاد رو ماشین ذهنیت ها به کیفیت پایین رو میاره. اما باید بگ من از داشتن این ماشین راضی هستم چون نسبت به قیمت و انتظارات معقولی که داشتم این ماشین پاسخگو بود. شتاب ماشین هم از نظر من خوبه باهاش چندتا سفر رفتم . جاده کوهستانی هم رفتم . جاده خاکی سنگلاخی هم رفتم اما واقعا مشکلی نداشت. حالا چون خریدم نمیگم جک خوبه یا بد . اما با کره ای مقایسه کردم واقعا کمتر از اونا نبود و حجم موتورش پایین تره که خریدار از اول میدونه . من با لندکروز نمیتونم این ماشین رو مقایسه کنم . در ضمن مانیتورش هیچ وقت هنگ نکرد. جای سرنشین عقب هم تنگ نبود . 3 نفر بزرگسال راحت میتونن بشینن. ظاهر ماشین هم سلیقه ای هستش و باز هم تیگو ظاهر خوبی داره مخصوصا من که ماشین ام رو اسپرت کردم خیلی بهتر هم شد. حجم باکش فقط کمه . من حوصله پمپ بنزین هر هفته رو ندارم. این رو میشه گفت ایرادشه.
    ببخشید نظرم طولانی شد من کارشناسانه نگفتم فقط به عنوان مصرف کننده اطلاع رسانی کردم .

    1. امیدوارم مثل من کلک نخورید و به صحبتهای فرشندگان گوش ندهید بخدا قسم با بدبختی پول جور کردم حالا که خریدم تمام شد شروع کردن به اینکه فارسی نداره وووووو یک مثال زدم که اونهای که خریدن لیفان۸۲۰ یا تیگو۵ میدونن امروز رفتم یک اچ۳۰ کراس ایران خودرو دیدم باور نمیکردم این خدا نشناسها چه کلاهی سرم گذاشتن حتی جنس داشبورد اون اچ۳۰ به کل خودروی من میارزد فرمان قابل تنظیم اون دو حالته ولی از من فقط پاین بالا وووو چی بگم تازه من بیچاره ۱۰۰ میلیون دادم اون نصف من خریده دوستان راهی دارد خودرو را برگردانیم من ۵۰ کیلومتر بیشتر نرفتم اگه کسی راهی را بلد است خواهشا کمک کنه خدا نسازه با این مشاور ها و دلالها که من امسال من کلاه میزارن

      1. کم الکی بد بگو
        اچ سی کراس همش تو تعمیرگاس

        فرمون قابل تنظیم هم در دراز مدت یک لقی میاره مگر ماشین ۱۵۰ به بالا بجاش ارتفاع و وضعیت صندلیتون تنظیم کنید

        تنها کسایی که تیگو ندارن میان بدشو میگن واقعا خیلی کار زشتیه نداشته باشی و الکی بدگویی کنی

    2. منم در دوماهه دارم و یک سفر هم باهاش رفتم . مشکلی ندیدم

    3. همرو درست گفتید. حالت اکو کم مصرف تره
      بعد چندهزار کیلومتر مصرف کمتر میشه
      واقعا منم انتظار ۶۰ ۷۰ لیتر گنجایش باک داشتم که خب ضعف تیگو و جکه

      اما خدایی حالت اکو خیلی کم صدا و عالیه و کروز کنترل ست می کنی واقعا راحت ۵ ساعت بدون خستگی رانندگی کنید تا شمال جنوب سربالایی با۵نفر هم کم نمیاره کم اورد تخت گاز بدین رها کنید یه لول دنده معکوس میشه باز ملایم گاز بدید تاثیرشو ببینید
      نتدنست هرکی دید سربالاییه و ۵نفره اید از اکو در بیار حالشو ببر

      بازم حال نکردی دنده دستیش کنید مدیریت کنید دور موتورو

      درواقع بعضی ها فکر نکنن که گعته میشه سربالایی کم میاره یاد پراید و پژو بیفتی خخخخ نه عزیز عالیه برو خیابون از دارندگانش بپرس نه از ندارندگان

  47. جالبه
    تمام کسانی تیگو۵ دارن و مصرف میکنن راضی هستن و میگن خوبه
    اونایی که ندارن و حتی تستش نکردن میگن خوب نیست
    جالبه
    جالبه

    1. دوست گرامی من بیچاره تیگو ۵ اسپرت دارم ماشین نیست فرقون است ۹ ابشن کمتر از اچ۳۰ کراس است تازه اون نصف قیمت حتی شتاب اون نصف این است حالا چی داری پاسخ بدی کلاه سر من رفت تازه مونده سرم ۲۰ ضرر میکنه

      1. تیگو ۵ اسپرت مدل جدید؟
        اخه تو که تا حالا حتی یک بار سوارش نشدی مجبوری نظر
        می دی
        حتی نمی دونی چه مدل هایی داره

      2. داداش شما مدل جدید کشف کردید اخه تیگو ۵ اسپرت ناموسا
        از کجا اوردی

      3. با سلام
        خدمت تمامی دوستان عزیزم.
        جدا از حرف و صحبت ماشین بیاییم بیرون همگی قبول داریم ما انسان ها درمورد هر حرف و هر عمل که در این دنیا انجام بدیم و بگوییم مسئول هستیم و باید جوابگو باشیم.
        این سایت برای راهنمایی یک عده از دوستان ما که برای استفاده به داخل سایت امدند راه اندازی شده است.
        پس لطف کنید اگر بیکار هستید یا برای تفریح به این سایت امده اید
        وقت خود را جای دیگری هدر دهید.
        درمورد ماشین و غیره پیش کش اشکال ندارد درمورد انسان های اطراف خودمان هم خیلی راحت قضاوت میکنیم و ابروی یکدیگر را میبریم
        و هیچ ترس از خدای خودمان نداریم و به این گناه بزرگ کاملا عادت کردیم و برایمان عادی شده است.
        دوستان عزیز من چهارده ماه تیگو ۵ اکسلنت فول دارم من از این ماشین بسیار راضی هستم.میتوانم شماره ام را بگذارم و از من کوچکتر نظر بپرسید.
        پس افرادی که این ماشین را نداشته اند وقت بقیه را نگیرند.
        با تشکر یاعلی.

      4. با سلام حتما بخرید پشیمان نمیشید. من ده ماهه دارم و قبلش وراکروز داشتم و مجبور شدم اون بفروشم و تیگو فایو اکسلنت بگیرم. ولی الان از هر نظر خیلی راضی هستم و با اینکه موقت گرفتم الان از فروشش حداقل تا موقع گارانتی منصرف شدم.

      5. سلام
        ده ماهه تیگو ۵ اکسلنت رو با ۲۳ هزار کارکرد دارم. واقعا تموم حرفاتون تایید میکنم.
        هرکس قصد خرید داره نوع اکسلنت رو پیشنهاد میکنم.
        اون دوست عزیز که معلوم تیگو رو فقط شنیده و میگه نوع اسپورت خریدم! برادر من اون ام وی ام x33 نیو اسپورت که حتما یه جایی دیدی و حالا اومدی نظر مقرضانه بزاری. تیگو چند مدل بیشتر نیست. تیگو ۵قدیمی که جلو پنجره هاش و…. متفاوت و خیلی آپشنهارو نداره و تیگو ۵ لاکچری و نیو اکسلنت هست که اکسلنت فول آپشن
        مدل اسپورت؟!

        یه نگاه ساده به کامنتهارو نشون میده هرکس که این ماشین داشته کاملا راضی بوده و هرکس نداشته و در حسرت اومده یه چیزی گفته باشه

    2. تیگو۵ دارم عالبه نرمه
      سربالایی مثل پل هوایی کولر روشن سبقت گرفتم
      اتاق خوب جادار
      حالت اکو کم صداعالی نرم
      بدون اکو اسپرت قابل سبقت گیری …
      ۰۹۲۱۲۱۸۰۸۷۲
      هرکی قصد خرید داره شک داره تلگرام نظرات دقیق و واقعی و تجربه بهش بدم
      بسیار نرمه بی صدا کیفیت اتاق خوب رنگ سفیدش زیباتره مدل اکسلنت دارم
      با ۱۴۰ سرعت بی صدا از درزها هیچ نفوذی نداره
      فریب گشتاور کمتر و قدرت نخورید که رانندگیش عالیه و ۵نفر و صندوق ۱۵ کیلو راحت از کرج تا تهران ملاصدرا رفتم واقعا قابل قبوله تو رنج خودش قصد خرید داری شک نکن

      1. من میخواهم بخرم ولی ازدست مردم نمیدونم چی کارکنم فقط انرژی منفی میدن اخرش پرایدمیخرم

  48. با سلام
    در کل تمام ماشین های تولید شده چینی اشغال و بیخود میباشند .لطفا با هم دعوا نکنید.
    جک و تیگو جیلیو ووووو نداره همشون اشغالن

    1. سلام ، هر موقع پرایدت رو فروختی تونستی ی دونه شو بخری بعد بیا اظهار نظر کن ، ضمنا اگ دنبال این ماشین نبودی نمیومدی توی مطلبی که راجع به این ماشین نوشته شده

  49. سلام
    من خودم یکدستگاه تیگو 5 با کلی تحقیق خریداری نمودم در حال حاضر حدود 25000 کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم از نظر شتاب اولیه یه کم کند عمل می کند اما بعد مدت زمان کوتاه عملکرد رضایت بخشی دارد . هندلینگ این خودرو بسیار عالی بطوریکه سرپیچها با کمترین استرسی خودرو قابل کنترل بوده و به شما احساس خوبی می دهد . از نظر فضا متاسفانه من نمی دونم نویسنده مقاله فوق چطوری این مطلب رو نوشته این خودرو یکی از جادارترین خودروهای شاسی بلند می باشد . یکی از دوستان من جک اس 5 اتومات دارد که وقتی این دو خودرو رو از نظر فضا با هم مقایسه کردیم به این نتیجه رسیدیم بجز شتاب اولیه تیگو 5 در تمامی موارد گزینه بهتری از جک اس 5 می باشد . از نظر کیفیت هنگامی که این دو خودرو را کنار هم می گذاریم متوجه کیفیت بهتر قطعات تیگو به راحتی می شویم. در خصوص آپشنها هم باید بگم خیلی از خودروهایی که وارد ایران می شود با نسخه اصلی آن متفاوت می باشد این چیز تازه ای نیست.

  50. دوستانی که تیگو 5 دارین خیلی دوستانه ازتون خواهش میکنم به نمایندگی کرمان موتور برین و از نزدیک یه s5 اتومات رو از نظر کیفی مقایسه کنین و بعد نظر منصفانه بدین باور کنین با در دست گرفتن دستگیره های درب متوجه تفاوت کیفیت خواهید شد باز و بسته شدن دربها جنس پلاستیک داشبورد جلو آمپر و دسته دنده و غیره رو مقایسه کنید البته در نمونه اتوماتیک اگه منصف باشین کیفیت بالاتری رو توی s5 مشاهده میکنین اینها ظاهر هر دو خودرو هست اما در باطن شما در تیگو با همون موتور x33 روبرو هستین که حتی روی 550 هم نصبه در صورتی که در s5 با یه موتور توربو قدرتمند طرفید و این دو موتور با هم بسیار متفاوتند موتور s5 حتی از پس اسپورتیج و توسان هم بر میاد اینو میتونید واقعا تجربه کنید بر خلاف انتظار همه s5 اتومات با گریبکس دوکلاچه شتاب نه تنها کمتر از مدل دستی داره بلکه به واسطه گشتاور بالاتر موتور شتاب کمی بیشتر هم از مدل دستی داره مخصوصا در درگ 400 متر بنابراین از لحاظ موتور و گریبکسی در سطح بسیار خوبی قرار داره از نظر آپشن هم بغیر از کروز هیچی کم نداره دوستان بنده با تیگو رانندگی نکردم و نمیتونم نظری در رابطه با اون بدم اما رانندگی با جک بسیار لذت بخشه تعویض دنده ها بسیار مناسبه و شتاب خودرو بدون صدای اضافی صورت میگیره و وقتی توربو وارد مدار میشه خودرو یه وحشی واقعی میشه خوبه بدونید اگه با خودرو نرم رانندگی کنین دور موتور هرگز بالای 2 نخواهد رفت و توربو فعال نخواهد شد و رانندگی میتونه کاملا اقتصادی باشه حالت اسپورت ماشینو واقعا تغیر میده و پدال گاز واکنش سریعتر نشون میده حالا از دوستانی که تجربه رانندگی با هر دو خودرو رو دارن خواهشمندم بیان نظر بدن شاید برای بقیه مفید باشه با تشکر

  51. تقریبا تمام کامنت ها رو خوندم و از طرز نوشتار کامنتهایی که طرفدار امکانات تیگو بودند و تعصب داشتند مشخص هست که 90 درصد توسط فرد خاصی بیان شده که وجه تیگو خراب نکنه وگر نه آمار و ارقام واقعیت رو میگه نه اینکه مثلا بگم اندازه اش به تن من میخوره!
    من دنبال خرید هستم با تحقیق خرید میکنم چه تیگو چه هر ماشین دیگه ای پس انقدر آقای 90 درصدی کامنت بیخود نزار که ضایع است همش تعریف و تمجید حال آدم بد میشه!

  52. S5 ماشین عالی شاید باشه بیاد نمایندگی اونو تو زاهدان ببینید توربو همخونی با کیفیت موتور نداره 10 مورد موتور گرفته الان تو نمابندگیه ماشین بلوچ پسند نیست

  53. نظر…سلام جک اس۵ خیلی خوبتر از اینه من این ماشین رو فروختم و جک اس۵ خردیم۱۰۰۰برابر خیلی خوبتر از اینه هم هم امنیت و راحتی و خیلی ویژگی دیکه جک بهتره نسبت به این اشغالشتاب گیری و سرعت و ه

  54. با سلام
    من تیگو 5 اکسلنت را حدود چهار ماه است که خریدم. 170000 کار کردم. اصلن ماشین خوبی نیست
    بدنش بسیار ضعیفه
    کیفیت رنگش افتضاح است با کوچکترین خراش آسیب میبیند
    کیفیت داخلش افتضاح است
    گارانتیش بسیار بد است
    هر بار که میبرم برای سرویس حدود 300 هزارتومان میگیرن. پیگیری هم که میکنیم کسی جوابگو نیست
    و …..
    لطفن نخرید…

  55. سلام من چند ماهه ماشینن تیگو ۵ اکسلنت دارم ,سوال ایا کسی خبر داره چرا ضبط ماشین کارت SDنداره.و ایا قابلیت نصب GPS روی این ضبط هست یا نه.مابقی مشخصات ماشین در حد بسیار خوب است .ضمنا جز لوازم تحویلی قراربوده کپسول اتش نشانی هم داشته باشه دوستان راجع به لوازم اولیه تحویلی خبر دارند چه چیزهای باید داشته باشه.ممنون

  56. چرا از خود تیگو سوارا نمی پرسید ما کانال تلگرام داریم با بیش از ۲۰۰ نفر که همه تیگو دارند.

  57. سلام لطفا شماره من را هم جزئ تلگرام اضافه کنید ممنون ۰۹۱۷۷۲۰۹۱۲۱

  58. من این ماشین و می خوام بخرم، چیزی که مطالب دیگه خوندم خیلی متفاوت بود با این وبسایت، مثلا در مطالب دیگه گفته بود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد گفته تیگو۵ با کیفیت ترین شاسی بلند بازار ایران هست

  59. تو این رنج قیمت و با این آپشن ها و این طراحی ، خرید خوبی به نظر میاد

  60. سلام
    من قصد هیچ گونه موضع گیری ندارم . ولی بنظر نمیاد که نگارنده این متن سوار اتومبیل شده باشند و کل متن بصورت تئوری و نقل قول نگارش شده. که البته فهمیدن
    این موضوع خیلی سخت نیست چون عکسهای خودرو کپی هستند .

  61. من دو ماهه خریدم ماشین در حد قیمتش خوبه تحویلش ۲۴ ساعته هست راحت و جاداره و طراحان مطرحی از برترین کمپانی های دنیا داره و هرگز قابل مقایسه با جک و این اسباب بازی ها نیست و ماشین تیگو خوبه ضمنا گیربکس طراحی اطریش هست و همین یعنی چینی خوب

  62. سلام به همگی
    من حدود یک هفته است که مدل اکسلنت تیگو۵ رو خریدم
    ماشین از هر نظر عالی
    فقط کمی مصرف سوختش بالاست
    و ایراد دیگه ای نداره
    شتابش تو سربالایی عالیه

  63. من فکر میکنم اپشن ها گارانتی ۵ساله و شرایط فروش تیگو۵ خیلی عالیه وامکان تست ماشین برا همه مشتریان نشونه اعتماد شرکت به محصول خودشه

  64. با سلام
    بنده دو ماهه این ماشین رو خریدم و کاملا از ماشین های روز هم ، اطلاع کامل و آشنایی دارم این ماشین از لحاظ کیفیت با ماشین های کره ای تفاوتی ندارد کمی در شتاب اولیه ضعیف است که از موتور ۲۰۰۰ انتظار بیشتری نیست چند مسافرت رو باش تجربه کردم به نسبت مبلغش واقعا ازش راضی هستم.

  65. به نظر من خیلی ظاهر خوب و آپشن های مدرنی داره.
    هر کی تیگو۵ خریده راضیه.
    رنگ سفیدش خیلی قشنگه من خودم باهاش تست درایو رفتم نرم و پر قدرته
    پیشنهاد میخرم تستش کنین تا فرقو متوجه بشین

  66. سلام
    من خودم تیگو ندارم ولی تجربه سواری ماشین رو دارم. ماشین نرم و خوش دستی هست. گشتاور واردی به صندلی عقب خیلی کمه و فضای داخل کابین هم به خوبی در نظر گرفته شده. در کل تو این رده قیمتی مورد کاملا خوبی هست.

  67. سلام و عرض ادب
    من یه ماشین صفر اتومات تریجیحا شاسی بلند میخوام خریداری کنم و بودجه ام زیر ۱۰۰ میلیون هست ولی سراغ هر ماشینی میرم اینجا ازش بد میخونم لطفا راهنمایی کنید با این بودجه چه ماشینی متونم بخرم که خوب باشه

  68. با عرض سلام
    با احترام نسبت به نوشته نویسنده این مطلب باید به عرض دوستان برسونم من مالک یکدستگاه تیگو ۵ مدل اکسلنت هستم قبل از خرید هم بدقت در خصوص خودروهای شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومن تحقیق کردم دوستدارم در خصوص ۶ موردی که نویسنده این مطلب اشاره نمودند مواردی رو عرض بنمایم :
    ۱- در خصوص شتاب : این خودرو با توجه به گیربکس cvt که داره شتاب اولیه دلچسبی نداره ولی بلافاصله بعد از حرکت شتاب خوبی پیدا می کنه بطوریکه نمیشه مدعی شد که شتاب ضعیفی داره. در عوض تعویض دنده و حرکت خودرو بسیار نرم و بی سرو صدا انجام میشه/
    ۲- از نظر طراحی من شخصا دنبال خودرویی با قیمت مناسب بودم که اولا مثل جک اس ۵ کپی نباشه چون اصلا دوست نداشتم کسی بگه بنده خدا آرزوی ای ایکس ۳۵ داشته پول نداشته اونو بخره کپیشو خریده. ولی خوشبختانه خودروی تیگو طراحی مخصوص بخودشو داره و نمیشه گفت کپیه
    ۳- در خصوص اینکه گفته میشه برخی از آپشنها حذف شده فقط می تونم بگم این حرف از زبون یک نویسنده خودرویی کمی بعید و تعجب برانگیزه زیرا تقریبا هیچ یک از خودروهایی که وارد کشور شدن با آپشنهای اصلی وارد نشدن بعنوان مثال یکی از دوستهای من تویوتا لندکروز داره که تازه متوجه شده چندتا از آپشنهای اصلی خودروش تو عمان نصب شده و اصلی نیست. دوماً این مورد کاملا واضحه تو مملکت ما انقدره تعرفه های مختلف وجود داره که اگه کمپانی بخواد خودروی تیگو رو با آپشنهای کامل وارد کنه دیگه قیمتش ۱۰۰ میلیون نمیشه. البته برخی از آپشنهاش مثل جمع شو برقی آینه ضروریه که البته من شنیدم تو اتاق جدیدش این آپشن و گرمکن صندلی اضافه شده.
    ۴- بازهم از نویسنده این مطلب متعجب میشم که میگه فضای عقب این خودرو کمه بخاطر اینکه من ماشین خودمو با یه جک اس ۵ یکی از دوستانم مقایسه کردم و به خلاف مطلب نویسنده بصورت کامل رسیدیم بطوریکه طراحی فضای عقب تیگو بسیار راحت تر و بهتر از جک بود
    ۵- در خصوص عملکرد صفحه نمایش بنده هم با نویسنده این مطلب موافقم البته این مورد برای تمام صفحه نمایشهایی که ساخت کشور چین می باشن صدق میکنه بطوریکه وقتی با جک اس ۵ مقایسه می کنی احساس می کنی که صفحه نمایش تیگو بسیار بهتره از جک اس ۵ . اگه بخواهیم با ماشینهای کره ای و ژاپنی مقایسه بکنیم بهتر بگم صفحه نمایش یه ماشین کره ای در مقابل یه ماشین آلملنی آشغاله و حرفی برای گفتن نداره.
    ۶- در خصوص قیمت هم من خیلی نگران بودم ولی با تحقیقی که کردم و بادر نظر گرفتن کیفیت بهتر نسبت به تنها گزینه موجود ( جک اس ۵ اتومات ) و گارانتی بیشتر و مصرف سوخته کمتر و طراحی بدن کپی نمودن و شرایط فروش بهتر تصمیم گرفتم این خودرو رو حتی با قیمت بیشتر از جک خریداری کنم و تا الان که حدود ۱۵۰۰۰ تا با اون رانندگی کردم مشکلی نداشته و تعدادی از دوستانم هم با پیشنهاد من همین خودرو رو خریداری کردن.
    در آخر هم از بابت دلنگرانی برخی از دوستان که می خوان این خودرو رو بخرن باید بگم در زمانیکه شرکتهای وطنی مثل ایران خودرو و سایپا فکر تولید پژو و پراید هستند وقتش رسیده به برندهای خوب چینی هم اعتماد کنیم

  69. با عرض سلام
    با احترام نسبت به نوشته نویسنده این مطلب باید به عرض دوستان برسونم من مالک یکدستگاه تیگو ۵ مدل اکسلنت هستم قبل از خرید هم بدقت در خصوص خودروهای شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومن تحقیق کردم دوستدارم در خصوص ۶ موردی که نویسنده این مطلب اشاره نمودند مواردی رو عرض بنمایم :
    ۱- در خصوص شتاب : این خودرو با توجه به گیربکس cvt که داره شتاب اولیه دلچسبی نداره ولی بلافاصله بعد از حرکت شتاب خوبی پیدا می کنه بطوریکه نمیشه مدعی شد که شتاب ضعیفی داره. در عوض تعویض دنده و حرکت خودرو بسیار نرم و بی سرو صدا انجام میشه/
    ۲- از نظر طراحی من شخصا دنبال خودرویی با قیمت مناسب بودم که اولا مثل جک اس ۵ کپی نباشه چون اصلا دوست نداشتم کسی بگه بنده خدا آرزوی ای ایکس ۳۵ داشته پول نداشته اونو بخره کپیشو خریده. ولی خوشبختانه خودروی تیگو طراحی مخصوص بخودشو داره و نمیشه گفت کپیه
    ۳- در خصوص اینکه گفته میشه برخی از آپشنها حذف شده فقط می تونم بگم این حرف از زبون یک نویسنده خودرویی کمی بعید و تعجب برانگیزه زیرا تقریبا هیچ یک از خودروهایی که وارد کشور شدن با آپشنهای اصلی وارد نشدن بعنوان مثال یکی از دوستهای من تویوتا لندکروز داره که تازه متوجه شده چندتا از آپشنهای اصلی خودروش تو عمان نصب شده و اصلی نیست. دوماً این مورد کاملا واضحه تو مملکت ما انقدره تعرفه های مختلف وجود داره که اگه کمپانی بخواد خودروی تیگو رو با آپشنهای کامل وارد کنه دیگه قیمتش ۱۰۰ میلیون نمیشه. البته برخی از آپشنهاش مثل جمع شو برقی آینه ضروریه که البته من شنیدم تو اتاق جدیدش این آپشن و گرمکن صندلی اضافه شده.
    ۴- بازهم از نویسنده این مطلب متعجب میشم که میگه فضای عقب این خودرو کمه بخاطر اینکه من ماشین خودمو با یه جک اس ۵ یکی از دوستانم مقایسه کردم و به خلاف مطلب نویسنده بصورت کامل رسیدیم بطوریکه طراحی فضای عقب تیگو بسیار راحت تر و بهتر از جک بود
    ۵- در خصوص عملکرد صفحه نمایش بنده هم با نویسنده این مطلب موافقم البته این مورد برای تمام صفحه نمایشهایی که ساخت کشور چین می باشن صدق میکنه بطوریکه وقتی با جک اس ۵ مقایسه می کنی احساس می کنی که صفحه نمایش تیگو بسیار بهتره از جک اس ۵ . اگه بخواهیم با ماشینهای کره ای و ژاپنی مقایسه بکنیم بهتر بگم صفحه نمایش یه ماشین کره ای در مقابل یه ماشین آلملنی آشغاله و حرفی برای گفتن نداره.
    ۶- در خصوص قیمت هم من خیلی نگران بودم ولی با تحقیقی که کردم و بادر نظر گرفتن کیفیت بهتر نسبت به تنها گزینه موجود ( جک اس ۵ اتومات ) و گارانتی بیشتر و مصرف سوخته کمتر و طراحی بدن کپی نمودن و شرایط فروش بهتر تصمیم گرفتم این خودرو رو حتی با قیمت بیشتر از جک خریداری کنم و تا الان که حدود ۱۵۰۰۰ تا با اون رانندگی کردم مشکلی نداشته و تعدادی از دوستانم هم با پیشنهاد من همین خودرو رو خریداری کردن.
    در آخر هم از بابت دلنگرانی برخی از دوستان که می خوان این خودرو رو بخرن باید بگم در زمانیکه شرکتهای وطنی مثل ایران خودرو و سایپا فکر تولید پژو و پراید هستند وقتش رسیده به برندهای خوب چینی هم اعتماد کنیم.

  70. برادر من پزشک و چند ماهی هستش که تیگو ۵ خریده وقتی نظرش ازش پرسیدم گفتش که با توجه به اپشن های که رو این خودرو هست کار یه ماشین ۱۴۰،۵۰ میلیونی رو براش داره انجام میده

  71. از بس تعریف جک S5 را کردی رفتیم یکی خریدیم حالما به هم زد بعد یه مسافرت
    هی بگو این بهتر از اون یکیه
    زنمونم ول نمیکنه هی میگه دیدی گفتم

  72. من شش ماهی هست که تیگو۵ خریدم ،بسیار راضی هستم . کسانی که از شتاب می نالند یا راننده نیستن یا نمی تونن از امکانات خودرو بهره ببرند. دگمه s و دنده های کمکی و استفاده به موقع از آنها ، رانندگی رو بسیار دلنشین می کنه

  73. سلام دوستان من چندروزه که یک لاکچری اسپورت تحویل گرفتم‌اول که روی کلیدش برای باز کردن درب صندوق دکمه داره ولی کار نمیکنه دوم هم چراغ درب صندوق عقب دایم روشن هست و توی صفحه کیلومتر داره چشمک میزنه و بعدم اگه درب صندوق اصلا باز باشه ماشین رو قفل بکنی دربها بدون هیچ اختاری قفل میشه نه آژیری نه اعلامی هیچ
    نمایندگی میگه همشون همینجور هستن میخوام ببینم راست میگه کسی لطفا اگه داره راهنمایی کنید
    ممنون میشم

  74. سلام و عرض احترام
    دوستان من هم مثل شما خیلی وقت برای تحقیق صرف کردم، دیروز ۹۵.۱۰.۲۴ رفتم نمایندگی مدیران خودرو پل چوبی و درخواست تست و روندن تیگو ۵ جدید رو ازشون کردم و واقعا محترمانه برخورد کردن و این اجازه رو دادن، حالا نتیجه بررسی رو خدممتون عرض میکنم:
    – اولا ماشینی که تست کردیم ، ماشینی تحویل گرفته شده یکی از مشتریان بود و این خیلی بی انصافیه که ماشین صفر کیلومتر و آب بندی نشده یه مشتری رو بدن به دیگران تا هرطور که میخواد روش تست انجام بده و گاز بده و بهش فشار بیاره.
    – من خودم ۲۰۶ اتومات دارم ولی مدتیه قصد تعویض دارم و چندین بار بعنوان خریدار (البته فقط به قصد تست کردن) وقت گذاشتم و رفتم و توسان و اسپورتیج فروشندگان شخصی رو بازدید کردم و سوار شدم و خواهشم اینه شما دوستان قبل تصمیم گیری فقط یکبار اینکار رو بکنید.
    – واقعا تیگو ۵ با اختلاف خیلی زیاد عملکردی پایینتر از توسان و اسپورتیج داره. به هیچ عنوان صدای موتور و نرمی و کمی صدای موتور توسان و اسپورتیج رو نداره، هندلینگ به مراتب پایینتر نسبت به توسان و اسپورتیج داره و صدای موتور خیلی بیشتر داخل اتاق میاد و ضربات چرخها خیلی داخل اتاق صدا میده و نرمی حرکت اصلا با محصولات کره ای و به هیچ عنوان با محصولات ژاپنی قابل مقایسه نیست و ضعیفه.
    – عملکرد دسته دنده بسیار بد بود و تعویض حالات دنده خیلی ضعیف و با صدای بدی انجام میشد و اصلا نرمی و دقت عملکرد دسته دنده توسان و اسپورتیج رو نداشت. عملکرد ترمز دستی هم خیلی پایین بود.
    – کیفیت قطعات تزیینی، دکوراتیو و پلاستیکی نمونه ای که به مشتریان تحویل میدن (نمونه ای که متاسفانه مال مردم بود و برای تست به بنده دادن) با نمونه داخل نمایشگاه و مدل ویترینی به شکل ملموسی فرق داشت و کیفیت پایین تری داشت و این یک ظلم و جفا در حق مصرف کننده هست.
    – شاید این ماشین به اندازه خودش خوب باشه ولی مطمینا اصلا قابل قیاس با توسان، اسپورتیج، مزدا و میتسوبیشی و … نیست و تمنا دارم هموطن های عزیز فریب افرادی بی تجربه یا دروغگو که توی این سایتها میان و تعریف بیجا میکنند و ادعا میکنند که سانتافه و سوناتا و … داشتند و الان تیگو۵ دارند و خیلی راضیند، رو نخورید. منم داشتم اشتباه میکردم ولی خداروشکر هرطور بود این ماشین رو تست کردم، اینا که تعریف بیجا میکنند همه دروغ میگن یا نمیتونن به اشتباهشون در خرید تیگ ۵ اعتراف کنند. این ماشین تیگو ۵ در حدیه که اگه فقط یکبار یه ماشین کره ای یا ژاپنی یا اروپایی سوار بشید کاملا تفاوت و کیفیت بسیار پایینترش رو متوجه میشد . پس ریسک نکنید و فقط فقط یکبار برید توسان یا اسپورتیج یا رنو یا مزدا و … سوار بشید و بعدش تصمیم بگیرید.
    – به اعتراف اکثر مصرف کنندگان و فروشندگان تازه این تیگو۵ کیفیترین و بهترین محصول چینیه و از جک S5 و سایر محصولا بظاهر لوکس چینی بهتر هست !!
    – دوستان قطعا شما ۱۰۰ میلیون تومان رو با زحمت فراوان بدست آوردید و انصافا مبلغ زیادی هم هست، ولی شک نکنید بعدا این ماشین تیگو۵ یا سایر محصولات چینی رو بسیار به سختی میتونید بفروشید چون اولا بعد یکی دوسال به لحاظ ساختار و موتور و اتاق شدیدا افت میکنه و ثانیا هرکسی که خودش رو متقاعد کنه که ماشین چینی بخره، مثل شما میره صفرش رو میخره و بعیده بخواد مدل های کارکرده بخره.
    امیدوارم موفق و موید باشید

  75. سلام خسته نباشید
    واقعا مردم ما خیلی سطح فهمو گیراییشون پایینه
    تو این پست تیگو رو با هیچ ماشینی مقایسه نکردن فقط مثال زدنو نسبت به اس ۵ تناسب گرفتن و مشخصات اس ۵ رو مرجع قرار دادن که شما که سطح اگاهیتون پایینه و سر در نمیارید یک حالت درصدی بفهمید و کلا پست براتون ساده باشه
    یا جادار نبودنشم که نگفتن تنگه و جا نداره
    گفتن فقط نسبت به فلانی کمتره :/
    توروخدا مثل یک ادم با شعورو سطح فکر بالا برخورد کنید من با ۱۷ سال سن فهمیدم شما نفهمیدی؟؟؟ ادم حرصش در میاد

  76. کمبودهایی نظیر نداشتن گرمکن صندلی و عدم تاشونده بودن برقی آینه های جانبی و سیستم نشان دهنده باد لاستیک در مدل فیس لیفت این خودرو برطرف شده ضمن اینکه DAY LIGHT این خودرو که مورد پسند مشتریان نبود تغییر کرده و به روی سپر منتقل شده است

  77. ضمنا صفحه نمایش مدل فیس لیفت بزرگتر و باکیفیت تر از قدیمی است در مدل فیس لیفت اکسلنت سنسور باران هم به امکانات اضافه شده است

    1. بله درسته ، در تیگوی جدید بنام اکسلنت اسپرت ، نواقص رفع شده و آپشن هایی که نوشتید اضافه شده

  78. سلام من این ماشین را دارم خیلی هم ازش راضیم هیچکدام از این عیبا را نداره

  79. عاشق کامنت ” طاهر شیک و مجلسی ” شدم ….
    از دور مثل یه SUV که به شکل ناشیانه ای کوچیک شده بدون ارگونومی استاندارد،دقیقا یه ماشین بازی که بزرگش کردی ! کسی که به این بگه شیک و مجلسی احتمالا تو خونشم از این مبل مجلسیا با ۱۰ قواره آویز طلایی داره :))

  80. سلام
    در مورد تیگو ۵ هم تحقیق کردم
    توی مدل های جدید آپشن های حذف شده رو اضافه کردند
    در مدل اکسلنت

  81. سلام .آخه آدم عاقل ۹۰ میلیون پول میده یه خودرو چینی سوار شه ؟
    آپشن ؟ عین گوشی های چینی ۱۳ تا اسپیکر ۲۰ تا سیم کارت تلویزیونم داشت …. دوربینشم زده بود ۱۰ مگاپیکسل اما بیشتر شبیه ماکت بود تا گوشی آخه غیر قابل استفاده بود !!!!!
    حالا شده خودر چینی : جک و جیلی برلیانس چری نیلو هاج زنبور عسل پلنگ صورتی تیگو ! خخخخ
    واقعا به حال خریت این ملت باید خندید !!!؟؟؟
    چرا با ۹۰ میلیون نمیرن یه ماشین کره ای .آلمانی ژاپنی سوار شن که کیفیت ساخت داره و استاندارد ؟؟؟؟
    حالا کار کردش و بگیر صفر شو نمیتونی !!! غذای دهنی که نیست !! بی عقل ای …

    1. درود بر شما صحبت زیادی ندارم تقریبا همه چی را کوتاه فرمودید من مدتهاست ماکسیما دارم و وقتی برای خرید سوار چند تا ازین چینیها شدم تازه فهمیدم کجای کارم البته در گذشته رنه گید ، پونتیاک ، چروکی چی اف و ….داشته ام و این ماشین تنها ماشینی است که همان حس را به راننده منتقل میکند .شتاب . قدرت . امنیت . راحتی و لذت .

  82. باعرض سلام خدمت آقای شیر علی عزیز ودوستان خوب
    در اول نظر عرض کنم به دلیل شرایط محدود خودرو در کشورمون خیلی از مردم از ماشینهای ایرانی دلزده شده اند وبا توجه بآینکه توان خرید خودرو های اروپایی وحتی کره ای ندارند سراغ ماشینهای چینی میروند حق الانصاف چینی ها از ماشینهای داخلی خیلی بهترند
    اما در مورد این ماشین بنده بعد از کلی تحقیق تصمیم به خریدش گرفتم وواقعا راضی کنندس این ماشین ظاهر تکرارز ومتفاوتی نداره وفیک نیست فصای فوق العاده ای داره و صندلیهای با کیفیت وحس یک شاسز بلند خوبو به آدم میبخشه از نظر سرعت خوبه ود حد جک نیست البته جک موتور توربو استفاده شده و توربوهم ضعف ها وبدیهای خودشو داره اما واقعا هیچکدوم از این ماشینها برای آفرود نیستند و یک رانندگی خانوادگی معمولی
    از نظر کیفیت مشخصا تیگو خیلز با کیفیت تر ساخته شده اما جک آپشن های بیشتری داره البته زیاد کاربرد نداره الان نیوفیس تیگو آپشن های خوبی داره
    من سوار جک شدم و بواسطه توربو یک صدای زیادی داخل اطاق داشت اما تیگو صدای کمت ونرمتره
    در کل خرید اتومبیل سدیقه ایه اما کمی نو این مقاله عیب های تیگو زیاد جلوه داده شده البته این هم بگم ماشینو سر تاریخ پلاک شده با بیمه بدنه و گل وشیرینی تحویلم دادند نمایندگی اصفهان

  83. لطفا جک s5 رو با تیگو مقایسه نکنید چرا که تیگو برتره

  84. نظرات را بدقت مطالعه کردم . از دید بعضی گویا گزینه ها در کیفیت اندک است و بعضی چون مدتهاست با آن رانندگی میکنند راضی هستند البته با توجه به مدت زمان ورود به کشور ، خلاصه از جادار بودن و زیبایی تا مقایسه با اتومبیلهای هموزن خود . دوستان عزیز گویا در جمع مشکلات بیشتر از مزایا بنظر میرسد . خودم به اجبار در بیشتر مواقع از مصرف کنندگان تولید چین هستم اما خودرو بسیار تفاوت دارد در اصل منزل دوم ما بحساب میاید اینجاست که امنیت مطرح میشود . مشکل فروش ، خدمات ، تامین لوازم ، کیفیت فوق پایین در دکوراسیون داخلی و قطعات مکانیکی کم چیزی نیست و تا زمانی که به آن مواجه نگردیم نمیدانیم یعنی چه ؟ این مطالب قابل انکار نیست . بعضی آپشن ها رفاه میاورد و بعضی امنیت لطفا در مقایسه ایندو را از هم تفکیک کنید یه زمانی چروکی چی اف یا پونتیاک سوار میشدیم از هیدرولیک فرمان و جلو بندی گرفته تا قسمت موتوری و شاسی و سواری کم نظریش لذت میبردیم و حتی بعد از گذشت بیست سال حیفمان میامد تعویض کنیم آیا میشود اتومبیلی را پس از ۶ماه رانندگی نظر داد ؟ خشک بودن صندلی هااز روکش گرفته تا فنر ها یا طراحی داخل نسبت به آناتومی و دید در چند ماه به بدن شما آسیب نمیزند به گذشت زمان نیاز دارد این سوال مطرح میشود که حتما دارای استاندارد بوده که تولید شده مخاطبین محترم خیلی چیزها با گرفتن نشان استاندارد تولید میشود اما جالب نیستند و صرف داشتن یورو ۴یا حتی بالاتر برای سلامت انسان کافی نیست حد اقل تجربه اینرا نشان داده است بنده با ماشین های جدید چینی رانندگی کرده ام جهت خرید اما نه کیفیتی از لحظه باز کردن در تا شتاب و هندلینگ چیزی دیده ام نه از راحتی سواری ظاهر هم چندان جالب نیست در حد معمولی است و این قیمت ها برای این خودرو ها سرسام آور است . در بخش استاندارد ها باید عرض کنم ما استاندارد بالا داریم و پایین و متاسفانه خودرو های چینی دارای حد اقل یا اندکی بیشتر ازین استاندارد ها را دارا میباشند . یکبار با یک ماشین آمریکایی یا ژاپونی رانندگی کنید تا لذت رانندگی را حس کنید هم از نظر القا حس خوب امنیت به راننده هم شتاب عالی . فروش راحت اتومبیل تامین لوازم یدکی ارزان مخصوصا در خودروی ژاپنی کاملا مشهود است . یک برند زمانی جایگاه پیدا میکند که از اول حساب شده عمل کند مخصوصا در رابطه با خودرو که حامل جان شماست و غیر قابل جبران .

  85. اشکالات طرح شده در تیگوی جدید رفع شده اند ، در حالت اسپرت ، شتابش قابل قبوله ، من دو ماه هست که خریدم وراضی هستم ، از سایر شاسی بلندهای چینی ، نرم تر و رانندگی با آن لذت بخش تره ، دوربین عفب حساس به گردش فرمونه که کارایی خوبی داره ، مانیتور ۸اینچی لمسی و با کیفیت نصب کردند ، آینه های جمع شونده هم گذاشتن ،مموری صندلی نداره ، ولی کروز کنترل داره

  86. از نظر شکل ظاهری عرض کنم که این موضوع سلیقه ای و حکم ثابتی نداره ، بعضی ظاهر پژو پارس را با قیمت حدود۴۰ را به ظاهر سراتو با قیمت ۹۰ ترجیح میدهند،
    از نظر آپشن ها بنظرم کامله ،
    الان برای یک خودرو با هزینه کمی میشه اضافه کرد
    مثلا خیلیا با حدود ۲۰۰ هزارتومن ، هدآپ نصب کردند

  87. باسلام…لطفا هرکسی که الان تیگواکسلنت داره بگه که راضیه یانه..و انصافا فکر کنه اگر هنوز نخریده بود باز هم اینکارو میکرد یانه منصرف میشد؟من قصدخرید دارم خواهشا راهنمایی کنید

    1. با سلام اگه دراین محدوده قیمت قصد خرید دارید بهترین گزینه خرید همین ماشین است عالی

  88. این متنی که نوشته شد دقیقا مشخصه برای افت فروش کاملا محسوس جک بوده و این نظریات نمیتونه بدبودن تیگو توجیح کنه آمار نشون میدن که فروش بالآی تیگو دلیل رضایت کلی خریداران تیگو را نشان میدهد .

  89. سلام..دوستان عزیز هرکس هر وسیله ای خرید مبارکش باشه وچون سوار شده وامکانات واسایشش را دیده نظر بده ..والا بحث جک وتیگو و….را بذاریم کنار ضمن اینکه هر کی برفش بیش بامش بیش .با پولی که میدیم انتخاب وامکانات و ودیگر اپشن ها را در نظر بگیریم..فقط اینو میدونم پراید تا سقف ۵تا۷ میلیون ساخته میشه با ۲۰تا۲۳ به دست مردم میرسه وبه نظرم تابوت مرگ هموطنان عزیزماست…..انشالله همه پولدار وماشینای خوب سوار شوند…

  90. ببخشیدا این ماشین از نظر من خیلی ماشین خوبی هست مااین ماشین رو داریم اسن شما میدونین این ماشین چه مدل هایی داره نمی دونی لطفن نظر نده ما تگو ۵ اکسلنته شو داریم از نظر من از ماشینای دیگه بهتره خیلی اپشن داره

  91. سلام
    من الان دو ماهه خریدم راضی راضی هستم سر بالایی هم عالیه راه میره تنها ایرادش یا بزرگترین ایرادش اینه که برای داخل کابین سرنشین عقب چراغ نزاشتن همین مسافرتم رفتم سواری خیلی عالی داره
    امدم نظر بدم چون خودم خیلی دودل بودم چی بخرم اخرم قسمت شد اینو خریدم

    یا علی

  92. ارزش واقعی محصولات چینی را زمانی متوجه خواهید شد که قصد فروش داشته باشید آنگاه خواهید دید که تیگو ۵ که بابت آن بین ۹۰ تا ۹۷ میلیون پرداخت کرده اید بیشتر از ۷۶ میلیون مشتری ندارد

  93. من عضو یکی از گروهای تلگرامی دارندگان تیگو هستم متاسفانه اکثر اعضای این گروه از خرابی مکرر این خودرو یا به قول خودشون بزرگوار و عدم رسیدگی نمایندگی ها شاکی هستن هر روز صدای یکی بایت اسیب قطعات بلند میشه

  94. دوستان بین این ماشین و X33s کدوم رو پیشنهاد میدین ؟ و چرا ؟

  95. اسفند۹۵ تیگو۵ اکسلنت به شماره شاسی۱۰۱۴۴۴۹ از نمایندگی با کد۳۹۴ در اهواز خریداری و تحویل گرفتم از همان روزهای اول خودرو در حین رانندگی دچار لرزش و نهایتا ایست کامل میشد و۵ بار مجبور به انتقال آن به تعمیرگاه شدم و این آخری تا امروز مورخ۹۶/۰۱/۳۰ ، ۱۰روزیست که خودرو کلا بدون حرکت در تعمیرگاه نمایندگی خوابیده و حتی قادر به تشخیص عیب هم نیستند جالبه چندین بار با بخش ارتباط با مشتری مدیران خودرو تماس گرفتم اظهار بی اطلاعی میکنند و میگویند کلا هیچکدام از پذیرش های شما در سیستم ثبت نشده نمیدانم این موضوع رو بزاریم به حساب ناهماهنگی مدیران خودرو با نمایندگی های خود یا بزاریم به حساب هماهنگی حساب شده ، در حال حاضر پیگیر موضوع از طریق دادگاه شده ام

  96. حتما بخونید
    سلام
    من یکماه هست که ابن ماشین رو تحویل گرفتم.خیلی تحقیق کردم.خودم ادم حساسی هستم.به جرات میتونم بگم ۵۰%از کسایی که نظر منفی دادن خودشون ابن ماشین رو ندارن.
    من از نمایندگی خسروانی گرفتم.تمام اپشنهام بود.هدیه vipرو هم دادند.شیشه دودی.و کفی. متاسفم برای کسایی که بدون اطلاعات نظر میدن.
    همه چیز ماشبنو تست کردم.سرعت.شتاب.نرمی.امکانات رفاهی.
    فقط شتاب یکمی کمتر از ماشینهای گیذبکس دستیه.اونم تازه تو حالت اکو وگر نه اسپرت عالیه
    من مهندی نرم افزارم
    از خیلیها پرسیدم موبایل مپینگش چجوری را میوفته.
    حتی نمایندگی هم بلد نبود.بالاخره خودم خیلی راحت کشفش کردم.
    هر کسی که دوس داره شمارمو میزارم بدون منت راهنماییش میکنم.فقط یه صلوات ولسه اموات من بفرسته کفایت میکنه
    الان موبایلمو وصل میکنم به مانیتور تمام اطلاعاتم و نرم افزارام میاد روی اون.تلگرام و جی پی اس و غیره
    خیلیهابلد نبودند میکفتند نمیشه و الکیه و غیره و در اخر میگفتن ضبطو عوض کن
    صدای موتور عالیه
    اصن تو نمیاد.بنظرم کسی نمیخواد زیاد هزینه کنه و بالای ۱۰۰ت پول نده اولین گزینش همینه.
    من بین دو تا شاسی تحقیق کردم.شاسی جک و تیگو
    در اخر با ۳فوریت تیگو قبول شد
    ۰۹۱۹۰۹۱۴۲۱۷ کوچیک شما مجتبی

  97. سلام
    چرا سایت شما قصد داره ماشین ها رو خراب کنه مثلا همین چری رو که ماشین خوبیه رواینقدر ازش ایرادهای الکی گرفتین که هرکی نفهمه فکر میکنه پرایده .مورد دیگه هایما هست که اینقدر ازش بد گفتین که اونایی که خریده بودن پشیمون شدن.کافیه دیگه.

  98. آقای شیر علی با سلام .من سد واندی ساله که رانندگی میکنم ماشینهای مختلفی داشتم از نظر فنی اطلاعاتی هم دارم نه به اندازه شما ولی نظرات شما قبول .یک سوال دارم از شما باتوجه به نحوه خرید که شرایطی را این شرکت فراهم کرده که در توان قشر متوسط این مملکت باشه (خرید آسان ) آیا میتونید با سازندگان داخلی قیاس کنید . معایبی که فرمودید راکمی بی انصافی کردید ۱=صدای موتور در هنگام شتاب گرفتن در سربالایی غیر عادی میباشد که در تیوولی وجک هم من این صدا راکاملا شنیدم ازنظر موتور تیگو وجک هردو ساخت شرکت میتسوبیشی میباشد ودر یک رده هستند .۲=کابین تیگو نسبت به جک دلبازتر ه جون ارتفاع اتاق بلندتره ۳= فضای سرنشین عقب جادارتره این بستگی به سرنشینهای جلو داره که چقدر صندلی رو عقب بکشن و …. در مجموع خودرو ی بدی نیست مصرف سوختش در جاده با۵ سرنشین وسنگینی اتاق ۶.۸است ولی در شهر حدود ۱۰.۵ ازنظر قیمت هم در ایران گران هست که توی این مورد به شکما حق میدم ولی در کل من ازاین خرید راضی هستم چو ن برای مسابقه رالی نخریدم برای راحتی وامنیت خانواده ام در مسافرت نسبت به خودرو های داخلی ترجیح دادم در کل ماشین خوبی نسبت به جک میباشد

  99. ناموسا ما چی بخریم هی میگین ۲۰ دلیل برای اینکه این و نخریم ۱۰۰ دلیل برای اینکه اون و نخریم چی کار کنیم پس پیاده طرز فکرتون رو عوض کنید خواهشا

  100. زمان قرارداد گفتند قیمتش با کل بیمه ۹۷ میلیون تومان است اما مجموع مبلغی نقدی و غیر نقدی را که در چکم ۱۰۰ میلیون و ۵۰ هزارتومان نوشتند
    زمان تحویل باکسل بند به جلوی ماشین متصل بود علت را جویا شدم گفتند از تهران تا نمایندگی جمالی در بابل با باکسل کش رو چخهای خودش حمل کردند
    یکی از چرخهایش به سمت داخل خم خم بوده بطوریکه به گلگیر داخل میسائیده است و محور تعادل کللا خم شده بود نه نمایندگی جمالی که خودش فروخته و نه فروش و نه هیچ نمایندگی دیگر مسئولیت درست کردن را بر عهده نگرفتند میگفتند چون ضربه خورده است شامل گارانتی نمیباشد و باید مبلغ۲/۵ میلیون پرداخت کنی سپس برات درست کنیم
    سرویس رایگان را ۱۸۰ هزارتومان ازم گرفتند و دور از چشمم انجام دادند
    این چه اعتمادی است که باید یکطرفه باشد مشتری باید به نمایندگیها اعتماد داشته باشند ولی نمایندگان به مشتری اعتماد نداشته باشند و ماشینشان دور از چشمشان سرویس شود وقتی عملکرد ظاهرشان این است از کجا معلوم است وظیفه سروس را درست انجام داده باشند
    مشتری برخلاف تعهدات شرکت تمام هزینه ها را پرداخت کند اما حق نظارت نداشته باشد
    نجف زاده بابل ۰۹۳۸۵۰۶۸۲۶۷

  101. سلام به همه عزیزان اخودم چهار ماه خریدارى کردم قبل تیکو ۵. شش سال سوزوکى داشتم خودم بچه جاده چالوسم تو گردنه ها واقعاً سوزوکى نسبت به تیکو خیلى صعیف تر بود واقعاً ماشین خوبیه نسبت به سوزوکى که داشتم خواهشن دوستانى که ندارن و رانندگى با این خودرو نگردن نظر ندن ولى در کل با ١٠٠تومن یه ماشین دویستومنى سوارید فقط تنها بدیش برند نیست

  102. سلام دوستان. امروز صبح برای تست درایو تیگو ۵ رفتم
    هر دو مدل قدیم ۹۵ (۶ ماه کارکرد ) ۱۸ هزار کارکرد و هم صفر نیو رو سوار شدم.
    از لحاظ شتاب اولیه و سرعت، میزان صدای داخل کابین ، ترمز، وضعیت دنده اسپورت ، کولر فرق خاصی بین این دو احساس نکردم.

    اما از لحاظ تکانهای ماشین، مدل ۹۶ کمتر بود البته نمی‌توان قضاوت کرد چون مدل ۹۵ کارکرد ۱۸ هزار بود و نمیدونم نفر قبل با این چکار کرده.

    مدل ۹۶ روی حتی دست اندازهای کوچک تکان شدید همراه صدا داشت ، حتما نیاز بود که خیلی آهسته روی دست انداز حرکت کنی، اولین دست انداز کوچک رو با سرعت حدود ۵۰ تا رد کردم که خیلی تکان شدید با صدای بلند بود.

    کولر خوب بود ، فرق زیادی بین حالت دستی و اتوماتیک آن احساس نکردم هر دو خوب بود.

    داخل مدل نیو ، و همچنین ظاهر بیرون تغییرات چشم گیر داشت ، و زیبا تر بود ،

    شتاب هر دو یکی بود و برای داخل شهر و کسی که قصد استفاده معمول داشته باشد، مناسب بود.

    یک مدل ۹۵ تصادفی آن را در نمایندگی دیدم که چپی بود ، ظاهرا کیسه های هوای سرنشین و راننده هر دو عمل کرده بودند اما خرابی ماشین زیاد بود طوری که احتمالا نیاز به اسقاط شدن یا فک کردن داشت.

    فرمان هر دو مدل نرم و مثل هم بود.

    صدای موتور در هر دو تقریباً به یک اندازه بود ولی به هر صورت صدای موتور در هر دو مدل داخل کابین کامل محسوس بود.

    در ضمن، صدای تعویض دنده در حال اتوماتیک، در مدل۹۶ کمتر و نرمتر بود، بنظر دنده سریع تر عوض میشد.

    بیمه بدنه ماشین حدود ۱.۵ میلیون میشه که البته نمایندگی گفت که با بعضی از بیمه ها قرارداد دارن که سال اول ۷۵۰ میشه چون ماشین نو هست و سالهای بعد بسته به قیمت ماشین داره
    تیگو۷ هم احتمالا ۱۲۰ قیمت داره اما خود نمایندگی گفت اگه استقبال زیادی باشه ، شرکت بدش نمیاد که قیمت رو بالاتر ببره

    در هر حال این تجربه امروز صبح بنده بود که امیدوارم بدرد بخور باشه.
    البته قصد تست توسان و اپتیما و پریوس رو دارم تا بتونم بهتر تصمیم بگیرم.
    ممنونم

  103. سلام
    من ۵ ماهه این ماشینو خریدم.
    عالیه
    بعضی ها از کنار این ماشین هم تا حالا رد نشد و نظر الکی میدن.

    مایه گروه فنی تیگویی داریم.از پرسنل مدیران خودرو هم داخلش عضوند.
    اگه کسی سوالی داره در مورد این ماشین با بنده تماس بگیره
    از کسایی که دارن و سوار میشن در مورد این ماشین سوال کنید

  104. سلام لطفا درمورد قدرت تیگو۵درسربالایها بگید ممنون میشم بیشتر بدانم البته اگه کسی استفاده کرده نظر بده

  105. سلام
    آگاه باشید نمایندگی وانیک زهرابی کد۳۶۷درکارش دزدی میکنه .

  106. آقا مجتبی لطف کن منو توگروه تیگو سواران اد کن.ممنون
    ۰۹۳۶۳۳۶۰۳۹۸

  107. باسلام منم بادیدن ظاهراین ماشین گرفتارش شدم وخیلی خوشم اومدبخاطرهمین به نمایندگی رفتم وتستش کردم وپسندیدم وحالابانظرات دوستان بیشترراغب به خریدشدم وثبت نام کردم وفرداقراره که ماشین وتحویل بگیرم امیدوارم راضی کننده باشه،،ممنون ازنظرات دوستان به امیدموفقیت

  108. ما که یه ساله خریدیم ؛ خیلی هم خوبه؛در واقع غیر از انگیزه های تجاری ؛ لزومی نمیبینم کسی برای تخریب این ماشین مقاله چنین غیر حرفه ای بنویسه

  109. منم حدود یک ماه تیگو خریدم و لی از مصرف سوختش راضی نیستم خیلی مصرفش بالاست رو بنزین نمیرسم چون منم مرتب دارم کولر میزنم حالا نمیدونم از ماشینه یا اینکه همشون همینطورن

  110. سلام تست رانندگی قبل از خرید گارانتی۵ساله تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر خودش بیانگر واقعیت چری خیلی از ماشین های ایرانی بهتره ولی باکیفیتی پایین تر از خودرو های ژاپنی وکره ای ولی در نظر داشته باشید با قیمتی پایین تر از آنها

  111. از قیمت یکسال گذشته دو سه هزارتا کارکردش شما پی ببرید از سر درون!!!!

  112. خدایی من کاری به دیگران ندارم . خودم هم‌قصد خرید ندارم . پذرم میخواست بخره . اما اقلا شما که یه مطلبی رو مینویسید ، نباید با مطلب دیگه تون تضاد داشته باشه که . شما دارین میگین جک بهتر از اینه ، بعد تو معایب جک علاوه بر مصرف افتضاح و سوختن توربو و کیفیت بد رنگ و کیفیت بد قطعات و کیفیت بد صندلی ها و ….. نوشتین از سانروف اب چکه میکنه!!!!!!! خب برادر من ، همه ایراداتش به کنار . اصن این ایراد به این مسخرگی ، نباید اجازه بده این متشین رو با هیچ خودروی دیگه یی مقایسه کنین . خدایی تو مقایسه کردن ، اقلا متنهای گذشته خودتون رو مد نظر قرار بدین که سوژه خنده نشه

  113. من ۶ ماهه این ماشینو خریدم خیلی راضیم این عیبا هم نداره

  114. سلام خودروی تیگ ۵ اکسلنت نخرید اولا قطعهش گیر نمیاد دومانقص دارند وکنترل نهایی نشدند بنده ماشین تیگو ۵اکسلنت دارم باهاش تصادف کردم ایربکش باز نشده سوم نمایندگی وبازرسی بر کنترل کیفیت شکایت کردیم اصلا اهمیت ندادند وپیگیری نمیکنند و واقعا ماشین چینی آشغاله

  115. من یک ماه است تیگو فایو اکسلنت خریدم کاملا راضی هستم ماشین نرم و راحت و شرایط خرید مناسب و خدمات پس از فروش خوب و نمایندگیهای متنوع و گارانتی 5 ساله انصافا از هر لحاظ بهتر است

  116. سلام
    گرمکن صندلی در مدل ۹۷ هست
    بعد ظاهر زیباست و صندلی بسیار عالی
    سوناتا ۲۰۱۲ داشتم که برای من با قد ۱۸۶ عالی بود
    ولی هر وسی میشست میگفت صندلی خسته کننده هست
    یا عق دو نفر خوب بود و نفر سوم و وسط کلافه
    کلا از ماشین در خد پولش باید توقع کرد
    در مملکتی که تیبا و پراید قوطی کبریت ۲۸ میلیون هست باید به تیگو ۵ حدود ۱۰۰ میلیونی گفت عالی.
    تشکر

  117. از کجا میخرید بخرید

    ولی از نمایندگی پل چوبی خرید نکنید.
    فوق العاده ضعیف و دروغ کار هستن.
    به محض دریافت مول شما را امروز و فردا میکنن و اصلا پاسخگو نیستن.
    لطفا در زمان ثبت نام برگه را با تایید تاریخ تحویل انضا کنید
    به شما میگن ۷ روز بعد ۲ هفته حداقل سرکار هستید و اصلا پاسهگو نیستن.
    نمایندگی پل چوبی ضعیف ترین جایی هست که دیدم

  118. سلام من بسیاری از نظرات رو مطالعه کردم و بعضی نظرات واقعا خیلی نظرهای اماتوری هستند من خودم خودروی چری مدل E5 وارداتی یا همون ۵۵۰ MVM دارم و داداشم تیگو 5 . باید بگم
    طراحی زیبا
    جنس قطعات خارجی موتوری و داخلی اعم از روکش و داشبورد و … در حد خوب
    قدرت خوب
    فضای قابل قبول و راحت
    و چندین نکته قابل قبول که باید استفاده کرده باشید تا به نتیجه برسید واقعا
    خداییش جک ماشین خوبیه ولی ستمه که بخوایم با برلیانس V5 مقایسه بشه . یادمون نره جک بخاطر توربو و سوخت بیشتری که مصرف میکنه قدرت بیشتری داره ولی کیفیت هر دو یکیه، و در یک سطح هستند.

  119. چقدر همه باهم دعوا میکنن . من خودم تو مدیران خودرو کار میکنم و بی تعصب میتونم بگم این ماشین اصلا تعریفی نداره . چون کل موتور این ماشین و باز و بسته هم کردم و از همه چیش خوب سر در میارم . همون جوری که تیگو پنج تعریفی نداره ولی تو ماشین های چینی رو دست تیگو هفت ماشین نداریم

  120. سلام- من از سال 89 دو مدل خودروی چینی داشتم- اول ام وی ام 530 دوم لیفان تلنت از سال 92- هر دو خودرو نسبت به پولی که پرداخت کردم خوب بودند- تلنت یکم فنی بهتری داره- ولی هر دو کم استحلاک بودن- بعد از من خیلی از اقوام به خودرو های چینی اعتماد کردند- برادر خانمم ایکس 60- بردارم بسترن- پسر عمم جک اس5-پسر عموم جیلی- خریدند- میتونم بگم همشون کاملا راضی هستن- ولی به هر حال هر کسی از خودرو چیزی میخاد-و تفاوت سلیقه هم هست- اما عزیزانی که هنوز به خودروهای چینی اعتماد ندارند – مشکل اصلیشون اعتماد کاذب به دلالها و اخبار نادرسته-وقتی برجام شکل گرفت همه میگفتند تا چند وقت دیگه چینی ها از بازار میرن- و اروپاییه ها میان- ولی چینی ها ایستادن و سعی کردند خودروهای با کیفیت تری ارایه بدهند- و چیزی که مشتری را ترغیب میکنه قیمت پایینه -وگرنه همه میدونیم کره ای بهتره یا ژاپنی بهتره- به خصوص الان که رو هر خودروی کره ای دست بزاری 150 تومان اب میخوره- هفته قبل پدر خانم با کلی بررسی یه تیگو 5 پبت نام کرده- الان یه رنو کپچر با موتور ضعیف تر جسه کوچکتر- امکانات محدود حدود 150 میلیون شده من به نظرم برای مصرف کننده خرید خودرو چینی در هر بازه قیمتی یعنی خرید بهینه

  121. سلام به همه.
    من الان 3 ماهه این ماشین رو گرفتم.
    از نظر شتاب عالی نیست ولی قابل قبوله
    تو سربالایی کم نمیاره
    فضای داخل کابین بسیار زیاده – ایراد گرفته شده اصلا قابل قبول نیست
    طراحی قدیمی داره ولی نه اونقدر قدیمی که دل رو بزنه.
    برعکس جک s5 هنوز در چین تولید میشه.
    به هیچ وجه تغییر دنده توسط سرنشینان احساس نمیشه
    نمایشگر lcd امکانات زیادی نداره ولی عملکردش خوبه
    قیمتش نسبت به هم رده هاش بسیار خوبه
    تمام آپشن های گفت شده روی ماشین هست (نمایشگر باد لاستیک- گرمکن صندلی و…)
    صندلی عقب اصلا ناراحتی ایجاد نمیکنه (البته نسبت به ماشین های شاسی بلند)
    هندلینگ بسیار عالی داره
    در این رنج قیمت بسار زیاد پیشنهاد میکنم این ماشین رو بخرید

  122. سلام
    نمایندگی مدیران خودرو بسیار بدقول ودروغگو هستند .من نمایندگی گیشا افتخار ثبت نام کردم
    همهشون دروغگو هستند.قرار بود به من ۴روزه ماشین بدند الان ۲۰روز گذشته هنوز تحویل ندادند.شرکتی که نمایندگیش دروغگو باشه ،درشو باید گل گرفت
    تیگو ۵ اکسلنت ثبت نام کردم

  123. من سه ماهه تیگو 5 جدید گرفتم حدود 4000 تا هم باهاش رفتم جاده های لرستان که اکثر کوهستانیه و همینطور به سمت خوزستان باهاش رانندگی کردم خسته کننده نیست قبول دارم شتابش کم هست اما به نسبت شاسی بلند بودن ماشین و جثه ماشین کم نمیاره اتوبانهای تهران هم سر بالایی زیاد داره که با سرعت 80-90 راحت بالا میره اما در دور 3000 صدای موتور کمی در کابین شنیده میشه اما آزار دهنده نیست تو جاده هم همینطور فضا نشستن و بار هم برای یه خانواده 4 نفره مناسبه درسته چینیه و ما اعتقادی به کالای چینی نداریم اما چری با پرداخت آسان قسطی و تحویل فوری خرید این خودرو رو جذاب کرده من دوباره بخوام بخرم میخرمش چون به نسبت راحتیش و نحوه خرید قسطیش برای من خوب بوده

  124. سلام دریک کلام تیگو پنچ حرف نداره خیلی زیبا وراحته منکه جک رانپسندیدم

  125. بابک میگوید:سلام دوستان ،برای خرید تیگو۵ فعلا دربازار ایران، بجا و بهترین تصمیم است برای کسانی که توی دوراهی موندن .حتما بخرین پشیمون نمیشین. مصرف کننده هستم ویکساله استفاده میکنم.

  126. ناشناس میگوید تیگو نیو اکسلنت عالی وبسیار عالیست. شک نکنید فقط بخرید ،پشیمون نمیشید. فقط تیگو ،فقط تیگو، فقط تیگو، محشره.

  127. مشکل بعضی ها اینه که وقتی میگیم ماشین چینی هنوز تفکر 10 سال پیش رو دارن. اگه همین طراحی رو مثلاً ماشینای کره ای یا چینی داشتن از نظر اونا فوق العاده بود. متاسفانه بعضی ها فقط آماده ان که نظر غیر کارشناسی بدن بدون اینکه حتی این ماشین رو از نزدیک دیده باشن. الان که قیمت این ماشین تو نمایندگی 128 میلیمنه یا می تونی اینو بخری با آپشنای نسبتا خوب و 5 سال گارانتی یا 90 بدی ساندرو بخری که آپشناش در حد پرایده یا 80 بدی دنا پلاس بخری که فقط یه مانیتور و سان روف داره یا بالای 250 میلیون بدی یه ماشین کره ای خیلی معمولی بخری یا بالای 300 بدی یه ماشین ژاپنی خیلی معمولی بخری که فقط بگی من ماشینم کره ای یا ژاپنیه. یا حدود 150 بدی یه کره ای یا ژاپنی 10 سال کارکرد بخری. حالا کدومو انتخاب میکنی؟ مطمئنم خودت تو این شرایط باشی اینو انتخاب میکنی. 99 درصد کسایی که چینی دارن ازشون راضین. همین مهمه.

  128. سلام. من چند روز پیش تیگو 5 اکسلنت صفر خریدم. از امکاناتش راضی ام. تکان های زیاد آن هنگام حرکت آزار دهنده است. راهی برای از بین بردن تکان ها و لرزش خودرو هست؟

  129. پدر من تیگو داره و ازش هم خیلی راضیه

    هرکی میگه مشکی قشنگتره جواب بده
    یا لایک کنه

  130. بابای من تیگوی مشکی داره 6ماهه از نمایندگی ماشینو تحویل گرفته همه ی اپشن هایی که تو اینجا زده داره گرمکن-سردکن صندلی اینه برقی تاشو درضمن ماشین بابای من مدلشFL این بشر که تو این سایت نوشته اصلا نمیدونه تیگو چیه و چتوریه

  131. با سلام به همه خوانندگان این مطلب در تمام سایتهای خودروی داخلی بحث بین انتخاب تیگو5،جک S5 و هایما S7 داغ و تاحدودی بیش از حد میباشد.به نظر بنده : 1.هرکسی هر خودرویی میخرد در وهله اول خرید ایشون قابل احترام است و حق نداریم به خریدش توهین کنیم و القاب زشتی مثل لگن و خز و .. بکار ببریم. 2.انتخاب و خرید خودرو سلیقه ای است و به معیارهای ظاهری و بررسی اقتصادی هر خریداری برمیگردد.پس این هم قابل نقد کردن نیست. 3.جک ،تیگو و هایما هر سه خودروهای چینی هستند که بنا به شرایط بد کشور و مطالبی که همگی میدانیم مجبور به خرید آنها با مبلغ بالایی هستیم. 4.به دور از غرض ورزی و با بیان صادقانه به نظر من تیگو 5 به خصوص نمونه نیوفیس آن انتخاب معقول تری است زیرا : A.چری خودروسازی است که بیش از ده سال است با مدیران خودرو همکاری میکند در حالی که جک درحدود پنج سال و هایما هم دوسال است بطور جدی وارد عرصه خودروی کشور شده اند و تضمینی هم برای تداوم همکاری آنها وجود ندارد.کرمان خودرو به بی وفایی مشهور است و ناگهان بدون اطلاع رسانی تولید یک خودرو را متوقف میکند و مشتری گرفتار قطعات و خدمات میشود مثل کاری که با جک J5 کرد.چری قدمت بیشتری دارد و متعاقبا نمایندگی ها و خدمات گسترده تخصصی دارد وگرنه نمایندگی های ایران خودرو بیشمار است ولی خدمات هایما محدود است و آینده حضورش در ایران نامعلوم.. B.در چین تولید جک S5 متوقف شده است و هایما هم در برابر چری بازار چین را از دست داده است.در مقایسه قیمتی در بازار چین هم تیگو 5 قیمت بالاتری از هایما دارد لذا ارزش خرید بیشتری دارد. C.خودروی توربوشارژ دردسرهای خودش را دارد و با این کیفیت بنزین و ناآشنایی تعمیرکاران حتی در نمایندگی ها، ریسک خرید بالایی دارد لذا برای چندثانیه شتاب بهتر است تیگو تنفس طبیعی را انتخاب کنیم. D.تیگو دارای پنج سال گارانتی است ولی جک و هایما گارانتی سه ساله دارند و در بحث مشتری مداری هم مدیران خودرو بهتر از دو شرکت دیگر خدمات ارائه میدهد. E.فضای داخل اتاق در تیگو 5 به خصوص در مقایسه با جک بازتر و جادارتر است.سرنشینان عقب جک سرشان با سقف در دست اندازها برخورد میکند و سقف در قسمت عقب کوتاه است ولی در تیگو کوتاهی سقف،حس خفگی و تنگی اصلا وجود ندارد. F.طراحی تیگو5 کپی نیست و توسط تیم طراحی اروپایی چری انجام شده است و قابل تایید است و از لحاظ ابعادی از جک کمی بزرگتر و در حد هایما است ولی در نگاه ما تیگو 5 بلندتر و باریک تر جلوه می کند که شاید بعضی ها دوست نداشته باشند ولی از نظر بسیاری تیگو 5 جذابیت خودش را دارد.از نمای کناری جذابیت خاصی در هایما و جک وجود ندارد و ورق فلزی کاملا ساده و یکنواخت رنگ شده جلوه گر است ولی تیگو 5 انصافا زیباتر است.از نمای جلو و عقب هم در یک حد هستند و شاید هایما در نمای جلو کمی مغرورتر و پرادعا تر باشد ولی حالت کلی هایما بنده حقیر را یاد نیسان پاترول نیروی انتظامی می اندازد. G.از لحاظ آپشن تیگو 5 کاملتر از هایما و جک است و در مقاله به آنها اشاره نشده است و قابل لیست کردن نمیباشد خودتان بررسی و مطالعه بفرمایید به نتیجه میرسید. H.به لطف دلالان و افراد متعصب تیگو 5 را کمی بد جلوه میدهند در حالی که دارندگان آن عموما از آن رضایت دارند و انتخابشان را بهتر از جک و هایما می دانند و قصد تعویض آن را با جک و هایما ندارند. I.تیگو 5 خودروی خانواده و مسافرت است با چهار ایربگ،ترمز پیشرفته،جادار بودن،کروز کنترل،GPS و نویگیشن،راحتی صندلی ها و حس خوب سرنشینان و … شاید با خودروهای اروپایی و ژاپنی فاصله داشته باشد ولی با یک سوم قیمت خودروهای فوق تاحدود زیادی شما را راضی میکند و در بازاری که خودرو ساندرو 135 میلیون معامله میشود 198 میلیون به تیگو 5 دادن انصافا می ارزد. *هرکسی هر ماشینی دارد چرخش به شادی بچرخد. *هرکسی قصد خرید دارد باز تحقیق کند و به نظرات بنده اکتفا نکند. عاقبت بخیر باشید و موفق.التماس دعا

  132. سلام ما این ماشین رو از سال 95 داریم این ماشین هم فضای خوبی داره هم مانیتورش عملکرد سریع داره و این دلیل ها همه الکی هستن و با بنزین سوپر شتابش به 9 میرسه و ماشن نرم میشه و مصرفش هم کم میشه ولی با بنزین معمولی هم شتابش رو 11.5 . و این ماشین آپشناش از جک خیلی بهتره و مثل بی وای دی مثل تراکتور نیست وقتی تو بی وادی میشینی صدای موتورش گوشتو کر میکنه وکسی که میگه موتور بی وای دی خیلی قوی بهش بگم که بی وای دی خیلی ماشین بزرگی یه و طولش دو برابر سانتافه است و موتورشون مساوی وسانتافه چهار چرخه وی بی وای دی چی وبارش موتر 2700 چهارچرخ مناسبه و شتابش بیشتر از 15 ثانیه هست ولی به نضر من 1. s7هایما 2 .تیگو 5 3.s5جک 4.s6 بی وای دی

  133. با سلام هزینه سرویس کیلومتر ۶۰ هزار تیگو میشه دو میلیون تومن شتابشم کمه ولی قیافش حگخوبه من یکساله دارم

    1. الان سرویس روغن موتور و گیربکس سانتافه شده 8 میلییون دیگه 2 میلییون برای سرویس کلی خوبه ماهم سروس کردیم شد 2 میلییون

  134. سلام ما 4 ساله این ماشین رو داریم اولین مدل این ماشین بود حتی رینگ هاشم مدلی که توعکس بوده فضای پشتش هم جاداره شتابش هم اگه بنزین سوپر بریزی میا رو 10.5 و با بنزین سوپر جک و هایما رو میگیره من مسابقه دادم البته او ها هم بنزین سوپر ریخته بودو اما موتور تیگو 5 با سوپر خیلی سازگار تره راستی اگه تو این سایت بنویسی لامبورگینی میاد 5 دلیل برای اینکه لامبورگینی نخریم یکیش شتاب بسیار بالا که این رو ضعف می دونند

  135. ما دوساله این ماشین رو خریدیم نکنه این سایت اپشن هاش رو میدونه دار کشک میگه کسایی که اپشن هاش نمیدونن بهشون میگم ماشین ما گرمکن صندلی داره
    _وقتی ریموت ماشینو میزنی چراغاش اتوماتیک روشن میشه_مانیتور بزرگ و خوب _دکمه قفل روی دسته ی در هست_
    سنسور خورشیدی_سنسور و دوربین دنده _نمایش باد لاستیک توی مانیتور صفحه کیلومتر_کیفیت عالی_فضای زیاد_ظاهر شیک و مجلسی و اما چرخان ادعا می‌کنه که اینچیزایی که من گفتم رو نداره و مطالب این سایت دروغه

  136. سلام یه ماشین تا 180ملیون چه پیشنهادی میدین ما یه خونواده 6نفره هستیم الان بین تیگو 5 و جک اس۵ موندم کدومش جادار تره؟

  137. خداييش اپشناي خوبي داره من تيگو ٧ دارم
    چند سال ديگه چين زد رو دست تمام شركتاي خودرو سازي جهان ميفهميد چري برند خوبي بوده بنسبت قيمتش بنده رضايت دارم

  138. نمیدونم کی این متنو نوشته ولی در مورد فضای صندلی عقب واقعا چرت و پرت نوشته و معلومه یک بار هم ننشسته داخل‌خودرو و شاید فقط از روی عکس کارشناسانه حرف‌میزنه،قد بنده ۱۸۳ هست ولی وقتی عقب ماشین نشستم به قدری جای پا و سر داشتم که حتی اگه قدم ۲ متر هم بود بازم واسم مشکلی پیش نمیومد

  139. جک اس ۵ که کپی از توسانه.چطور تیگو که طراحی خودشو داره از تقلیدکاریه چینی(اس ۵) قابل بحث تره؟

  140. من الان دوسال و نیم هست تیگو ۵ دارم .خیلی ازش راضی هستم .در ضمن هرچقدر پول بدی آش میخوری نمیشه ازش توقع سانتافه رو ازش داشته باشم .

  141. اصلا ماشینهای به اصطلاح شاسی بلند که برای سرعت رفتن نیستن یه ماشینهای بقولی شخصیتی هستن نه برا گاز دادن ویراژ .. شما هر ماشین سرعتی و مسابقه ای ببینید قطعا دنده آیه..

  142. اما دوستان ما تیگو ۵ مدل ۹۶ خریدیم هیچ کدوم از این مشکلات رو نداره.

  143. پدر سوخته چرا دروغ میگی اگه تیگو۵ خوب نبود تو ایران این قدر طرفدار نداشت
    آخه خنگ چرا دروغ میگی صندلی عقبش جادار هست صندلیش هم خیلی راحت است اصلا ندیدم سر بالایی کم بیاره من مدل اکسلنت ۹۷ دارم فووول آپشن هست همه چی داره

  144. سلام به دوستان گرامی اگه پول دارید برید هایما s7توربو بخرید موتورش از تیگو قوی تر هستش یا تیگو 7 یا جک s5

  145. همه نظراتتون خوندم بنده برادرم مکانیکی داره تهران پارس 24 ساله ک اونجاست,خودمم برق خودرو کامیون اتوبوس کار میکنم,اول از این که بگم نظراتتون خوندم جالب بود واسم چون خودم این ماشینو داشتم اول از این که بگم خیلی نرم تر و راحت تر ماشینهای داخلیه مصرف کمتر و… البته لوازم گرون تره خب ب مراتب خود ماشیتم خیلی گرون تره
    الان ک دارم صحبت میکنم بهمن 99 قیمت این ماشین چیزی ب حدود 800 میلیون!
    خب برم سر حرف اصلیم
    با این قیمت ک اصلا ارزش خرید نداره
    ی لاستیک مزدا یا تالیسمان یا هر ماشین کمپانی تویوتا و هیوندا حالا هرکدومشون میرزه به این ماشینا
    این ماشین خوبه ولی نه برای سالهای طولانی نهایت 2 سال که کارکردش پایین باشه
    بنده قول بهتون میدم کارکرد ماشین برسه به 200 هزار تا ن مشتری داره واس خرید نه پولتون میرسه واسه هزینه نگهداری
    از همه مهم تر همش ترس و ریسک یک مسافرت داری
    آی کسی نزنه یا خراب نشه چون ب هر حال هرجا نه لوازمش هست نه مکانیکش!
    ناگفته نمونه همه کس بخر این تیپ ماشینها نیس
    اکثرا اگهیم نگاه کنیم حتی معاوضه ام میکنن حالا با هرچی
    ممنون بابت اینکه وقت گذاشتین خوندین
    دوسدارشما مهندس خسروی پور

  146. درود دوستان تیگو 5 و جک اس 5 هردو یک دیفرانسیل دارند و مناسب شهر هستن ولی الان با قیمت های موجود و ناتوانی مالی مردم تیگو 5 IE مناسبه الا تیگو 5 630 میلیونه و خرج کمتر نسبت جک اس 5 که موتور توربو دارد قیمت جک اس 5 680 میلونه

  147. ماشینهای چینی از آشغالترین خودروهای دنیاست حیف بعضیها چقدر زود گول ظاهر این لگنها را میخورند مصرف بالا، کیفیت بسیار پایین خودرو حتی از خودروهای داخلی هم بی کیفیت تر خدمات بسیار ضعیف خلاصه پراید با آن همه مزخرفی از خودروهای چینی بهتره

  148. چرخان واقعی بی‌ناموس وقتی میگن بهترین طراحان یعنی توبزچران نمیتونی عیب بگیری ازتولیدکنده خودروجک چندپول گرفتی بی‌ناموس که خودروی به روزی راباخودرورده خارج جک مقایسه میکنید

  149. نظر من منتشرنمیشه چون خ.اهت راگایدم پاره اش کردم چون دستتون رو میشه ….جمع کنیدکاسبی راه انداختیم ازاین پول میگیرن ازتون بعدبگین کوسکشای بی‌ناموس یه فرغون نداری فقط گاه مفت میخوری

  150. توربو شارژ برادران…. امان از توربوشارژ، امان…. بنزین یورو نیم و توربوشارژ سرد نشو… هزینه های بالای توربو شارژ…. از قدیم ندیم گفتن هیچی مثل هوای تازه نمیشه…. اصن هرچی طبیعیش خوبه مثل تنفس طبیعی تیگو

  151. تنها چیزی که میشه به اون آدمی که این چرت و پرت
    ها رو نوشته گفت:بچه بیا پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا