مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز EQS شاسی‌بلند معرفی شد

می‌دانستیم که مرسدس بنز در حال کار روی ساخت نسخه شاسی‌بلند از مدل تمام الکتریکی EQS است و چندی پیش هم تیزر این خودرو منتشر شد. حال ستاره سه پر رسماً شاسی‌بلند پرچم‌دار برقی خود را با نام EQS SUV معرفی کرده است. این خودرو از همان ویژگی‌های طراحی همتای سدان خود استفاده می‌کند که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها پانل مشکی‌رنگی بجای جلوپنجره است. علیرغم فقدان پیشرانه بنزینی، برآمدگی‌های بزرگی روی کاپوت به قدرت بالای خودرو اشاره دارند و نمایی تهاجمی به آن بخشیده‌اند.

در پروفیل جانبی EQS SUV از دستگیره‌های در مخفی استفاده شده تا آئرودینامیک خودرو بهبود پیدا کند. در اینجا تریم مشکی‌رنگی هم در دهانه گلگیرها دیده می‌شود. طراحی این شاسی‌بلند جدید در عقب تمایز کمتری نسبت به دیگر برادران خود دارد و با یک چراغ‌های سراسری باریک و دیفیوزری با تریم کرومی به شکل سر اگزوز، بیشتر شبیه مدل‌های کوچک‌تر سری EQ مرسدس به نظر می‌رسد. EQS SUV به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی ارائه می‌شود که طراحی پیچیده‌ای دارند.

ظاهر EQS SUV ممکن است برای همه جذاب نباشد اما کابین آن قطعاً نظرها را جلب می‌کند زیرا در اینجا همان هایپراسکرینی ارائه شده که برای اولین بار در EQS سدان دیدیم. این یک نمایشگر 56 اینچی است که کل عرض داشبورد را دربر گرفته و جدیدترین نسخه از نرم‌افزار MBUX مرسدس را ارائه می‌کند. البته این هایپراسکرین که زیر خود یک صفحه آمپر 12.3 اینچی، یک نمایشگر مرکزی 17.7 اینچی OLED و یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سرنشین جلو را جای داده است، فقط در نسخه قوی‌تر و گران‌تر EQS580 ارائه می‌شود.

نسخه پایه EQS450 از داشبورد معمولی با یک نمایشگر 12.8 اینچی مرکزی و یک صفحه آمپر 12.3 اینچی استفاده می‌کند. سرنشینان همچنین در اینجا از نورپردازی داخلی با 64 رنگ هم بهره‌مند خواهند شد. لیست تجهیزات و ویژگی‌های استاندارد EQS SUV مطمئناً بسیار طولانی بوده و شامل مواردی مثل سیستم صوتی سه‌بعدی برمستر و صندلی‌های چرمی مجلل و راحت با گرم‌کن و تهویه می‌شود اما امکان سفارش آپشن‌های فراوانی هم وجود خواهد داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به کنترل تهویه چهار یا پنج منطقه‌ای، سیستم سرگرمی عقب و… اشاره کرد.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، EQS SUV مثل برادر سدان خود در دو نسخه ارائه می‌شود. مدل پایه یعنی EQS450+ فقط یک موتور الکتریکی در عقب دارد که 355 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل قوی‌تر EQS580 اما به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 536 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور مجهز است. با استفاده از شارژرهای سریع DC می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌های هردو نسخه این شاسی‌بلند الکتریکی را ظرف تنها ۳۱ دقیقه شارژ کرد درحالی‌که این کار با شارژرهای AC حدود ۱۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

EQS SUV همچنین از تجهیزات ایمنی فراوانی هم برخوردار است که یکی از جالب‌ترین آن‌ها، پیش صدای ایمنی است. این سیستم در صورت تشخیص برخورد، برای محافظت از گوش انسان صدایی را در کابین پخش می‌کند تا در صورت تصادف مانع از کاهش سطح شنوایی سرنشینان شود. فاصله محوری 3,200 میلی‌متری EQS SUV با نسخه صدای یکسان است ولی 198 میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد. به گفته مرسدس، در این خودرو با وجود ارائه سانروف پانورامیک به‌صورت استاندارد، فضای سر چشمگیر خواهد بود. برای EQS SUV همچنین صندلی‌های ردیف سوم هم قابل سفارش خواهد بود که ظرفیت سرنشینان را به هفت نفر افزایش می‌دهد.

صندلی‌های ردیف دوم EQS SUV را می‌توان تا ۱۲۷ میلی‌متر به جلو یا عقب کشید و درنتیجه فضای زانو در این ردیف بین ۸۳۸ تا ۹۶۵ میلی‌متر متغیر خواهد بود. بدون وجود صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار این خودرو بین 650 تا 880 لیتر خواهد بود که این عدد در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به 2100 لیتر افزایش پیدا می‌کند. در صورت سفارش صندلی‌های ردیف سوم و باز بودن همه صندلی‌ها اما فضای بار به تنها 200 لیتر کاهش پیدا می‌کند.

قیمت EQS SUV هنوز اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود از نسخه سدان که قیمت پایه آن در مدل EQS450+ از 102,310 دلار آغاز می‌شود گران‌تر باشد. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند برقی پرچم‌دار اواخر سال 2022 راهی نمایندگی‌های فروش مرسدس بنز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا