مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی از آریزو ۵ جی‌تی

جدیدا مجموعه‌ای از عکس‌های جاسوسی از چری آریزو ۵ جی‌تی از کانال‌ها و سایت‌های مختلف به بیرون درز کرده است. البته چون این تصاویر از استتار زیادی برخوردار است تشخیص بسیاری از جزئیات از روی این تصاویر، کار دشواریست.

نمای ظاهری:

جلو‌پنجره خودروی جدید، به‌صورت دو‌لایه طراحی شده است و از لایه‌های بالایی و پایینی برخوردار است که نشان GT نارنجی‌رنگ بر‌روی آن بسیار چشم‌نواز از آب در آمده است. شکل چراغ‌های جلو باریک و تیز است که باعث نمایی اسپرت از چهره جلو شده است. ورودی‌های هوا در دو‌طرف، کاملا برجسته و قابل تشخیص قرار داده شده است که یک لبه مشکی روشن جدید طراحی شده در قسمت جلو کمک می‌کند تا نمای خودرو بیش از پیش اسپرت به‌نظر آید.

این نوع طراحی، یاد‌آور آریزو استار است که در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۰ عرضه شد. اگر آریزو جی‌تی ۵ بتواند طراحی مشابه همان خودرو را ادامه دهد، به‌خصوص در بخش جزئیات، مثلا نوار روشنایی  در جلوی خودرو، قطعا مشتریان جوان زیادی را به‌سمت خود جلب خواهد کرد.

در‌نمای جانبی، قالب مشکی دور شیشه‌ها احساس بصری خوبی به بیننده القا می‌کند. همچنین رینگ‌های ۱۷ اینچی پنج‌پره سیاه به‌همراه کالیپرهای آبی، نمای جانبی را جذاب‌تر می‌کند. استفاده از آئينه‌های مشکی، هماهنگی خوبی در این قسمت از خودرو با قاب دور پنجره‌ها به‌وجود آورده است.

درقسمت عقب، آریزو ۵ جی‌تی از طرح اگزوز دو‌ٓطرفه با مجموع چهار خروجی استفاده می‌کند. انتظار می‌رود با این حالت خروجی اگزوزها صدای بهتری از خودرو به گوش برسد. در این خودرو از طراحی چراغ عقب به‌حالت گروهی و به‌رنگ مشکی استفاده شده است که در‌کنار اسپویلر زیبا حالت اسپرتی به بخش عقب خودرو داده است.

نمای داخلی:

چری آریزو ۵ جی‌تی از نظر فضای داخلی، به یک صفحه‌نمایش چند نمایشگر با اندازه بزرگ مجهز شده است که همین موضوع، حس تکنولوژی و آینده‌نگری را در این خودرو به‌طرز چشمگیری افزایش داده است. این خودرو از یک فرمان چند کاره با کف تخت سه‌پره و حالتی اسپرت و تکنولوژیکی بهره می‌برد که در ترکیب با سبک خاص طراحی اهرم دنده، برای سلیقه مصرف‌کنندگان جوان، بسیار مناسب خواهد بود.

قوای فنی:

از نظر قدرت، آریزو ۵ جی‌تی، دارای یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ است. این موتور، قادر خواهد بود حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه، به چرخ‌ها منتقل کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا