مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با گران‌ترین خودروهای جهان آشنا شوید

وقتی حرف از هایپرکارهای سطح بالا و سوپراسپرت‌های سریع می‌شود، نام‌هایی مثل بوگاتی، فراری، کوئنیگ‌زگ و پاگانی به ذهن خطور می‌کند. این شرکت‌ها جایگاه خود را به‌عنوان برترین سازندگان ابرخودروها تثبیت کرده‌اند و سریع‌ترین، کمیاب‌ترین، زیباترین و گران‌ترین خودروها را در اختیار خریداران خود قرار داده‌اند؛ اما برای اینکه بفهمیم کدام‌یک از این خودروها از همه گران‌تر هستند، لیستی از گران‌ترین خودروهای جهان را تهیه کرده‌ایم. 10 خودروی این لیست همگی بیش از 3 میلیون دلار قیمت دارند. البته توجه داشته باشید، قیمتی که در اینجا ذکر شده برای زمان نو بودن خودروها است و بنابراین، خودروهای کلاسیکی مثل فراری 250 GTO که در حراجی‌ها فروخته شده یا فروش خودروهای کارکرده با قیمت گران‌تر را در نظر نگرفته‌ایم.

10-بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300

قیمت: 3.9 میلیون دلار

در سال 2019 بوگاتی با شکستن مرز سرعت 300 مایل بر ساعت یا 490 کیلومتر بر ساعت با نسخه اصلاح‌شده‌ای از شیرون، توجه جهانیان را به خود جلب کرد. سوپراسپرت 300 نسخه‌ای جاده‌ای از همان خودروی رکوردشکن است که برای گرامی داشت این موفقیت ساخته شده است. از شیرون سوپراسپرت 300 تنها 30 دستگاه ساخته می‌شود و هرچند در نام آن عدد 300 دیده می‌شود اما حداکثر سرعت آن روی 445 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

9-لامبورگینی وننو

قیمت: 4.5 میلیون دلار

لامبورگینی تنها 14 دستگاه از وننو بین سال‌های 2014 تا 2015 تولید کرد که در هردو نسخه کوپه و کانورتیبل ارائه شدند. این خودرو که بر اساس اونتادور ساخته شده بود، حدود 4.5 میلیون دلار قیمت داشت. وننو از نسخه قوی‌تری از پیشرانه 6.5 لیتری V12 اونتادور استفاده می‌کرد که خروجی آن در اینجا به 750 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور رسیده بود. این نیرو شتاب صفر تا 96 کیلومتر 2.9 ثانیه‌ای را فراهم می‌کرد. وننو تا به امروز عنوان گران‌تر لامبورگینی جدید تاریخ را در اختیار دارد.

8-بوگاتی بولاید

قیمت: 4.7 میلیون دلار

بولاید در تعداد محدود تنها 40 دستگاه بر اساس ساختار شیرون ساخته می‌شود و بنابراین تعجبی ندارد که این‌قدر گران است. این خودرو از همان پیشرانه 8 لیتری W16 چهار توربو استفاده می‌کند که مثل شیرون سوپراسپرت، در اینجا هم 1600 اسب بخار قدرت دارد اما بولاید از بدنه‌ای بسیار افراطی و آئرودینامیک برخوردار است که به‌صورت تئوری امکان شکستن رکورد پیست‌هایی مثل نوربرگ‌رینگ را فراهم می‌کند.

7-بوگاتی دیوو

قیمت: 5.8 میلیون دلار

خودروی بعدی این لیست بازهم یک بوگاتی است. هرچند دیوو اشتراکات زیادی با برادر ارزان‌تر خود یعنی شیرون دارد اما از چیزهای زیادی برای توجیه این قیمت بیشتر برخوردار است. بوگاتی با استفاده از رینگ‌های سبک‌تر، اینترکولر فیبر کربنی و حذف مقداری از عایق‌های صدا، دیوو را 35 کیلوگرم از شیرون سبک‌تر کرده است. هرچند قدرت 1500 اسب بخاری دیوو نسبت به شیرون تغییری نداشته ولی این خودرو از تنظیمات آئرودینامیکی متفاوتی بهره می‌برد که باعث شده در پیست آزمایشی ناردو 8 ثانیه سریع‌تر دور بزند. بوگاتی از دیوو هم تنها 40 دستگاه تولید می‌کند.

6-SP اتوموتیو کی‌آس

قیمت: 6.4 میلیون دلار

شرکت یونانی SP اتوموتیو که مخفف اسپایروس پانوپولوس است، نام جدیدی در دنیای هایپرکارها محسوب می‌شود اما توانسته با قدرت 2000 اسبی بخار در هایپرکار 6.4 میلیون دلاری کی‌آس (Chaos) توجهات را به خود جلب کند. این نیروی عظیم توسط یک پیشرانهٔ 4 لیتری V10 توئین توربو تولید می‌شود. کی‌آس با این قیمت بسیاری از لامبورگینی‌ها و بوگاتی‌ها را پشت سر گذاشته ولی SP اتومتیو نسخه‌ای حتی گران‌تر از آن را هم تولید می‌کند که 14.4 میلیون دلار قیمت دارد. گفته شده این نسخه 3000 اسب بخار قدرت دارد.

5-میباخ اسکلرو

قیمت: 8 میلیون دلار

میباخ اکسلرو مثل بسیاری از خودروهای این لیست، یک مدل تک ساخت است. این خودرو توسط شرکت لاستیک‌سازی آلمانی فولدا که شرکت تابعه گودیر محسوب می‌شود برای آزمایش لاستیک‌های جدید خود سفارش داده شد. اکسلرو که در سال 2004 معرفی شد، بر اساس شاسی سدان‌های میباخ ساخته شد و از همان پیشرانه V12 توئین توربو استفاده می‌کرد که البته در اینجا خروجی آن به 700 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته بود. امروزه قیمت اکسلرو به بیش از 10 میلیون دلار افزایش یافته است.

4-بوگاتی چنتودیچی

قیمت: 9.0 میلیون دلار

بوگاتی در هفته خودروی مونتری سال 2019 از یک مدل تولید محدود و گران‌قیمت دیگر با نام چنتودیچی رونمایی کرد. این خودرو با الهام از بوگاتی EB110 طراحی شده و تنها 10 دستگاه از آن تولید می‌شود. چنتودیچی همچنین صد و ده‌سالگی بوگاتی را هم جشن گرفت. شاید طراحی ظاهری چنتودیچی موردپسند همه نباشد ولی این هایپرکار با قیمت 9 میلیون دلاری یکی از خاص‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

3-رولزرویس سوئیپ‌تیل

قیمت: 12.8 میلیون دلار

انتظار می‌رفت که رولزرویس رتبه‌های بالایی این لیست را به خود اختصاص دهد و سوئیپ‌تیل خیره‌کننده که در سال 2017 معرفی شد در جایگاه سوم قرار گرفته است. این خودروی تک ساخت با قیمتی نزدیک به 13 میلیون دلار، در زمان معرفی گران‌ترین خودروی جهان لقب گرفت. بااین‌حال، چندی بعد بوگاتی و سپس خود رولزرویس این رکورد را شکستند ولی سوئیپ‌تیل هنوز هم خارق‌العاده به نظر می‌رسد.

2-بوگاتی La Voiture Noire

قیمت: 13.4 مبلیون دلار

La Voiture Noire با قیمت 13.4 میلیون دلار، رسماً گران‌ترین بوگاتی جدیدی محسوب می‌شود که تاکنون ساخته شده است. این خودرو که تفسیر مدرنی از بوگاتی تایپ 57 آتلانتیک شخصی ژان بوگاتی را ارائه می‌کند، از همان پیشرانه 8 لیتری W16 چهار توربوی شیرون استفاده می‌کند که 1500 اسب بخار قدرت دارد. شش سر اگزوز، رینگ‌های جدید منحصربه‌فرد، دماغه تهاجمی سفارشی و نوشته بزرگ BUGATTI در عقب از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

1-رولزرویس بوت تیل

قیمت: 28.0 میلیون دلار

بوت تیل جدیدترین محصول بخش اتاق‌سازی رولزرویس است. این خودرو جایگزین مدل خیره‌کننده سوئیپ‌تیل محسوب می‌شود که در سال 2017 معرفی شد و خود 12.8 میلیون دلار قیمت داشت. بوت تیل از نمای بیرونی منحصربه‌فرد دورنگ، تزئینات سفارشی و مجلل داخلی و حتی یک قسمت میزبانی در عقب با یخچال شامپاین و چتر آفتاب‌گیر برخوردار است. هرچند رولزرویس رسماً قیمت بوت تیل را اعلام نکرده اما شایعات به قیمت 28 میلیون دلاری برای آن اشاره داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا