Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه خودروهای پلاگین‌هیبریدی سانتافه و توسان ۲۰۲۲

این‌روزها در کشورهای توسعه‌یافته و حتی در‌حال‌توسعه (به غیر از استثنائاتی چون ایران)، به علل مختلف، مانند افزایش قیمت بنزین یا کاهش آلودگی هوا به‌دنبال خودروهای کم‌مصرف هستند. هیوندای هم برای این‌که از این بازار، عقب نماند دو خودروی محبوب کراس‌اور کامپت خود، یعنی سانتافه و توسان را در نسخه پلاگین‌هیبریدی در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کرده است.

می‌خواهیم ببینیم این دو هم‌خانواده، در رقابت با یکدیگر چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

 سانتافه پلاگین‌هیبرید ۲۰۲۲

 

عملکرد، کار‌آیی، برد رانندگی:

توسان پلاگین‌هیبریدی ۲۰۲۲ دارای موتوری است که توانایی تولید قدرت ۲۶۱ اسب‌بخار را دارد و می‌تواند این خودرو را در‌عرض ۷.۱ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند. در مقایسه، موتور هیوندای سانتافه پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ توانایی تولید ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت را دارد که شتاب صفر‌تا‌صد این خودرو به ۸.۲ ثانیه می‌رسد. همچنین مصرف سوخت توسان پلاگین‌هیبریدی در‌حالت الکتریکی برابر با ۲.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی برابر با ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این اعداد در سانتافه پلاگین‌هیبریدی در حالت الکتریکی برابر با ۳.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی برابر با ۷.۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. لازم به ذکر است که هر‌دو خودرو دارای برد تقریبی ۵۳ کیلومتر هستند. می‌توان گفت هیوندای توسان پلاگین هیبریدی، در بخش قوای فنی، دارای عملکرد بهتری است.

توسان پلاگین‌هیبرید ۲۰۲۲

 

بکسل:

 هم سانتافه و هم توسان، در زمینه یدک‌کشی، دارای توانایی یکسانی هستند و هر دو ظرفیت بکسل حدود ۹۱۰ کیلوگرم را دارند.

قابلیت‌های آفرودی:

در زمینه قابلیت‌های آفرودی هم می‌توان گفت که این دو خودرو تقریبا از تواناییها و قابلیت‌های برابری برخوردار هستند. هر‌دو شاسی‌بلند دارای سیستم چهار‌چرخ متحرک هستند که افزایش کشش را در جاده‌های نا‌هموار، ارائه خواهند داد. همچنین این دو خودرو از فاصله زمینی برابری برخوردارند که این‌فاصله برای سانتافه برابر با 20.1 سانتی‌متر و برای توسان برابر با ۲۱.۱ سانتی‌متر است.

ایمنی:

در‌ زمینه ایمنی هم باید گفت این دو خودرو، ویژگی‌های ایمنی و کمک رانندگی تقریبا مشابهی ارائه می‌دهند. مانند کمک ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، سیتم نظارت بر نقاط کور، کمک در حفظ بین خطوط و هشدار خروج از خطوط و ….

فضای مسافر و بار:

سانتافه پلاگین هیبریدی، کمی بزرگ‌تر از توسان پلاگین هیبریدی است و به‌هین‌علت، فضای داخلی بیشتری دارد. مجموع حجم مسافر سانتافه ۳۱۵۷ لیتر و حداکثر ظرفیت‌بار ۲۰۴۲ لیتر است.  در‌مقایسه، هیوندای توسان پلاگین‌هیبرید، حجم کل سرنشین ۳۰۶۴ لیتر و حداکثر فضای‌بار ۲۰۳۳ لیتر را در اختیار، قرار می‌دهد.

ویژگی‌ها و فناور‌ی‌های داخلی:

سانتافه و توسان، در‌مورد بسیاری از ویژگی‌های مربوط به فناوی‌های داخلی، امکانات تقریبا مشابی را ارائه می‌دهند مانند اپل‌کار‌پلی، اندروید‌اتو، گرم‌کن و سرد‌کن صندلی‌ها، فرمان گرم‌شونده، رادیو ماهواره‌ای، سانروف/مونروف و …

گارانتی:

هم سانتافه و هم توسان در بسیاری از کشورها با گارانتی پایه ۵ سال و ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر و و گارانتی موتور ۱۰ سال و ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر عرضه می‌شوند.

قیمت:

قیمت اولیه هیوندای سانتافه پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ در نسخه پایه در بازار آمریکا ۴۰۰۰۰ دلار و در نسخه پیشرفته‌تر ۴۶۰۰۰ دلار است که این ارقام برای توسان پلاگین‌هیبریدی ۲۰۲۲ در نسخه پایه ۳۵۴۰۰ دلار و در نسخه پیشرفته‌تر ۴۳۲۰۰ دلار است.

نتیجه‌گیری:

باید گفت، این‌دو شاسی‌بلند کامپکت هیوندای، در رقابت با یکدیگر، در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر برابر هستند. بخش‌هایی که توسان پلاگین‌هیبریدی ۲۰۲۲ در‌‌‌‌‌‌آن‌ها مزیت دارد عبارتند از عملکرد، کار‌آیی و قیمت پایین‌تر و اما سانتافه، در‌بخش فضای مسافر و بار، دارای برتری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.