مکمل بنزین
گوناگونخبر

سهمیه جدید قرعه‌کشی خودرو برای دارندگان خودروهای فرسوده

از چندی پیش در پی سیاست‌های افزایش جمعیت، در طرح‌های فروش و قرعه‌کشی خودروسازان سهمی برای مادران دارای دو فرزند و بیشتر در نظر گرفته شد. در این طرح که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نام دارد، مادرانی که فرزند دوم و مابعد آن‌ها پس از تاریخ 29 آبان 1400 به دنیا آمده باشد می‌توانند بدون قرعه‌کشی و یا با شانسی بسیار بیشتر از مردم عادی خودرو ثبت‌نام کنند. حال نیز بر اساس قانون بودجه سال 1401، سهمیه دیگری هم به قرعه‌کشی خودرو اضافه شده است.

این سهمیه‌ای 10 درصدی است که برای دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است. در این طرح، دارندگان خودروهای فرسوده می‌توانند بدون نوبت و قرعه‌کشی در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا شرکت کنند. البته استفاده از این سهمیه یک شرط مهم دارد و آن اینکه در هنگام تحویل خودروی جدید، خریدار باید گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود را تحویل دهد.

قبلاً در مورد مادران دارای دو فرزند یا بیشتر گفته شده بود که ظرف یک ماه خودروی ثبت‌نامی خود را تحویل خواهند گرفت اما مشخص نیست که آیا مالکان خودروهای فرسوده هم یک‌ماهه خودروی ثبت‌نامی را تحویل می‌گیرند و یا اینکه مدت‌زمان انتظار برای این گروه مانند دیگر افراد است و فقط از سهمیه ۱۰ درصدی قرعه‌کشی بهره می‌برند. درهرحال، ازآنجایی‌که قبلاً سهمیه 50 درصدی قرعه‌کشی خودرو به مادران اختصاص داده شده بود و حالا هم سهمیه‌ای 10 درصدی برای دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است، سهم مردم عادی در قرعه‌کشی خودرو به تنها 40 درصد کاهش خواهد یافت که شانس آن‌ها برای برنده شدن را بسیار کمتر می‌کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام، آقا الان من كه خودرو فرسوده دارم كجا بايست ثبت نام كنم؟ چه جوري من شناسايي ميشم و جزء 10 درصد سهميه ميشم؟ خيلي گنگ هست و اطلاع رساني دقيقي صورت نميگيره. خواهشاً يكي راهنمايي كنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا