مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش خودروی الکتریکی ژئومتری ای، محصولی از جیلی

ژئومتری‌اتو به‌عنوان زیر‌مجموعه خودروهای الکتریکی برند جیلی، شاسی‌بلند کوچک جدید خود با نام ژئومتری ای را، برای اولین‌بار در معرض دید عموم قرار داد.

از نظر ظاهری‌، نمای جلوی خودرو جدید، از سبک طراحی نسبتا ساده‌ای برخوردار است و چراغ‌های جلو نیز از طراحی جذابی برخوردارند. در‌عین‌حال، در‌جلوی خودرو از خطوط تیز، به‌گونه‌ای استفاده شده است که حس سه‌بعدی را به بیننده القا می‌کند. همچنین در جلو‌پنجره، از شیلر راهنمای ذوزنقه‌ای استفاده شده که می‌تواند نقش بسیار خوبی در تهویه هوا و دفع گرما مازاد، داشته باشد.

در قسمت عقب، ژئومتری ای، از مجموعه چراغ‌های L شکل استفاده کرده است که در ترکیب با سایر اجزای به‌کار‌رفته در این قسمت‌، نمای نسبتا خوبی را به‌نمایش می‌گذارد.

بنا‌بر‌گزارشات، ژئومتری ای، به چرخ‌های پروانه‌ای پنج‌پره مجهز خواهد شد. از‌نظر ابعاد بدنه، خودروی جدید، دارای طول، عرض و ارتفاع 4006/1765/1550 میلی‌متر و فاصله محوری 2485 میلی‌متر است.

در‌داخل کابین، طراحان از سبک مینیمالیستی پیروی کرده‌اند و طراحی کلی داشبورد هم یک طرح ساده است. یک خط مستقیم ساده سرتاسری، کنسول را در بر گرفته است. داخل این خودرو از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که نسبتا جوان‌پسند است. فضای داخلی دارای یک صفحه‌نمایش دو‌گانه یکپارچه 10.25 اینچی تمام ال‌سی‌دی است که هم به‌عنوان صفحه ابزار می‌باشد و هم به‌عنوان صفحه‌کنترل‌مرکزی است. همچنین در بالای پنل ابزار نیز یک چراغ عملکردی قرار داده شده که خود جیلی آن‌را نور‌الهام نامیده است. این چراغ، در هنگام مکالمه با راننده، باز شدن قفل، شارژ یا استارت خودرو را یاد‎آوری می‌کند و در‌عین‌حال دارای عملکردهایی مانند چراغ خوش‌آمد‌گویی و چراغ خداحافظی نیز هست.

از نظر قوای فنی، ژئومتری ای، به موتوری با حداکثر توان 60 کیو‌وات و حداکثر گشتاور 130 نیوتن‌متر مجهز خواهد شد. این خودرو به دو باتری با ظرفیت 33.5 کیلو‌وات‌ساعت و 39.4 کیلو‌وات‌ساعت مجهز شده است که می‌تواند به‌ترتیب 320 کیلومتر و 401 کیلومتر مسافت را طی کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا