Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با سریع‌ترین شاسی‌بلندهای روی کره زمین آشنا شوید

بیش از نیم قرن پیش برندهایی مثل لندروور و جیپ با مدل‌های رنجروور و واگنییر به محبوبیت شاسی‌بلندها کمک کردند. در آن زمان اما این خودروهای خشن به‌هیچ‌وجه برای سرعت ساخته نمی‌شدند ولی امروزه همه‌چیز تغییر کرده است. به‌عنوان‌مثال، آستون‌مارتین به‌تازگی از DBX707 پرده‌برداری کرده که با حداکثر سرعت 310 کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا محسوب می‌شود؛ اما این تنها شاسی‌بلند سریع بازار نیست و مدل‌های دیگری هم هستند که علیرغم وزنی بیش از 2 تن و آئرودینامیک ضعیف می‌توانند به سرعت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. در ادامه با این خودروها آشنا خواهیم شد.

8-جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

این لیست با چند شاسی‌بلند شروع می‌شود که حداکثر سرعت آن‌ها به مرز 290 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و دوتا از آن‌ها ساخت گروه کرایسلر هستند. دراین‌بین، گرند چروکی ترک‌هاوک زودتر معرفی شد. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. ترک‌هاوک ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 11.6 ثانیه طی می‌کند. البته این قدرت و عملکرد چشمگیر هزینه بالایی دارد زیرا ترک‌هاوک در شهر در هر صد کیلومتر 21 لیتر بنزین می‌بلعد!

7-دوج دورانگو هلکت

حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

دورانگو هلکت یکی از دو خودروی این لیست است که ظرفیت حمل هفت نفر را دارد. به نظر نمی‌رسد هیچ خودروی هفت‌نفره‌ای بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند اما دورانگو هلکت به لطف همان پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ ترک‌هاوک، توانایی انجام این کار را دارد. گشتاور این موتور در اینجا با جیپ برابر است اما قدرت آن کمی بیشتر و برابر با 710 اسب بخار است. دورانگو هلکت در مسافت 400 متر یک‌دهم ثانیه از جیپ سریع‌تر است. متأسفانه اما این خودرو فقط در یک مدل 2021 تولید و عرضه شد.

6-آلپینا XB7

حداکثر سرعت: 290 کیلومتر بر ساعت

برخلاف محصولات M ب‌ام‌و، ساخته‌های آلپینا رام‌تر بوده و خیلی اهل خودنمایی نیستند و به همین دلیل خیلی‌ها عاشق آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، محصولات آلپینا یک مزیت دیگر هم دارند که آن حداکثر سرعت بالاتر است. درحالی‌که حداکثر سرعت اکثر ب‌ام‌وها مثل X7 M50i روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود، XB7 می‌تواند تا 290 کیلومتر بر ساعت پیش برود. این سرعت حتی از M8 کوپه هم بیشتر است. XB7 از یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که 620 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد و خودرو را ظرف تنها 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

5-پورشه کاین توربو GT

حداکثر سرعت: 300 کیلومتر بر ساعت

سریع‌ترین و قوی‌ترین عضو خانواده پورشه کاین مدلی بنام توربو GT است که فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود. موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو با تولید 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور، امکان رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. توربو GT همچنین با شتاب صفر تا 96 کیلومتر 3.1 ثانیه، پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند دنیا هم محسوب می‌شود. تایم 400 متر 11.6 ثانیه‌ای این پورشه با جیپ ترک‌هاوک یکسان است ولی توربو GT توانست رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را هم بشکند.

4-مازراتی لوانته تروفئو

حداکثر سرعت: 300 کیلومتر بر ساعت

لوانته تروفئو از مشکلات زیادی رنج می‌برد. این خودرو سواری خشکی دارد، قسمت‌هایی در داخل کابین آن با محصولات بسیار ارزان‌تر استلانتیس مشترک است و قیمتی بسیار بیشتر از برخی شاسی‌بلندهای هم‌سطح آلمانی دارد. بااین‌حال، هرچند لوانته تروفئو در شتاب صفر تا 96 کیلومتر یک ثانیه کامل از کائن توربو GT کندتر است اما در حداکثر سرعت با آن برابری می‌کند. این سرعت به لطف پیشرانهٔ 3.8 لیتری V8 توئین توربویی فراهم می‌شود که ساخت فراری بوده و 590 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور دارد.

3-لامبورگینی اوروس

حداکثر سرعت: 305 کیلومتر بر ساعت

ایده ساخت یک لامبورگینی شاسی‌بلند شاید در ابتدا مضحک به نظر می‌رسید اما اوروس بعداً به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد و عملکرد چشمگیری از خود نشان داد. این خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که با برخی مدل‌های آئودی و پورشه مثل همان کاین توربو GT مشترک است اما در اینجا 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. لامبورگینی همچنین اوروس را به گونه مهندسی کرده که در پیچ‌ها بسیار چابک و متعادل باشد. این خودرو تا چند وقت پیش با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا محسوب می‌شد.

2-بنتلی بنتایگا اسپید

حداکثر سرعت: 306 کیلومتر بر ساعت

بنتلی بنتایگا اسپید نه‌تنها لوکس‌ترین و راحت‌ترین خودروی این لیست است بلکه یکی از سریع‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود. در سینه این خودرو یک نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که 635 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت بنتایگا اسپید اما تنها یک کیلومتر بر ساعت از اوروس بیشتر است. همچنین درحالی‌که دوج و جیپ در ابتدای این لیست هردو با سروصدای زیادی به حداکثر سرعت خود می‌رسند، بنتایگا اسپید این کار را در آرامش کاملاً انجام می‌دهد

1-آستون‌مارتین DBX707

حداکثر سرعت: 310 کیلومتر بر ساعت

و درنهایت به سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا رسیدیم که آستون‌مارتین DBX707 است. این خودرو همچنین ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یعنی در کنار پورشه کائن توربو GT سریع‌ترین شتاب را هم دارد. DBX707 از موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس AMG استفاده می‌کند که در اینجا 707 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک کلاچ تر جدید تحویل می‌دهد. این همچنین در کنار دورانگو و ترک‌هاوک، قوی‌ترین شاسی‌بلند بنزینی بازار هم به‌حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.