Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

وویا دریمر ساخت چین، سریع‌ترین مینی‌ون دنیا

مینی‌ون وویا دریمر (Voyah Dreamer) رسماً در بازار چین عرضه شده است. این خودرو بازه قیمتی گسترده‌ای دارد که از 369,900 یوآن معادل 55,500 دلار شروع و به 689,900 یوآن معادل 103,500 دلار ختم می‌شود. دریمر به هفت صندلی مجهز است و تحویل آن به خریداران در سه‌ماهه سوم امسال شروع خواهد شد. این یک مینی‌ون بسیار بزرگ با 5,315 میلی‌متر طول، 1,985 میلی‌متر عرض و 1,820 میلی‌متر ارتفاع است و دو محور آن از هم 3,200 میلی‌متر فاصله دارند. دریمر همچنین مثل خودروهای اسپرت ارتفاع بسیار کمی از زمین دارد که تنها 125 میلی‌متر است. این خودرو در دو نسخه هفت‌نفره و چهارنفره به بازار عرضه می‌شود.

دریمر به‌صورت استاندارد به سه نمایشگر در جلو و گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های ردیف اول و دوم مجهز است. درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر یک سیستم صوتی پیشرفته DYNAudio هم ارائه می‌شود. برای این مینی‌ون لوکس سیستم رانندگی خودکار سطح دو هم در نظر گرفته شده که پارک خودکار و از راه دور، ترمز اضطراری خودکار، کمک به حفظ حرکت میان خطوط و… را شامل می‌شود اما این سیستم در نسخه‌های پایه ارائه نمی‌شود و این نسخه‌های ارزان‌تر صرفاً با کروز کنترل، ترمز ABS و… به بازار عرضه خواهند شد. دریمر از کابین جاداری برخوردار است و در نسخه سه ردیفه هفت‌نفره فضای بار قابل‌توجه 427 لیتری دارد.

قوای محرکه وویا دریمر

دریمر در نسخه‌های تمام الکتریکی و الکتریکی ژنراتوری به بازار عرضه می‌شود. نسخه الکتریکی به دو موتور با مجموع خروجی 435 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور مجهز است و با باطری‌های استاندارد می‌تواند ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. با این شتاب، دریمر الکتریکی سریع‌ترین مینی‌ون دنیا محسوب می‌شود. البته نسخه الکتریکی با باطری‌های بزرگ‌تر هم ارائه می‌شود که کمی کندتر بوده و شتاب آن 5.9 ثانیه خواهد بود. باطری‌های استاندارد این خودرو 82 کیلووات ساعتی هستند که برد 475 کیلومتری را فراهم می‌کنند درحالی‌که باطری‌های بزرگ‌تر با ظرفیت 108.7 کیلووات ساعتی، برد خودرو را تا 605 کیلومتر افزایش می‌دهند.

نسخه الکتریکی ژنراتوری (یا افزایش‌دهنده برد) هم برای حرکت از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که البته مجموع خروجی آن‌ها کمتر و برابر با 395 اسب بخار قدرت 610 نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفرتاصد این نسخه نیز 6.6 ثانیه طول می‌کشد. این نسخه ژنراتوری به باطری‌های کوچک‌تر 25.57 کیلووات ساعتی مجهز است اما در عوض از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو هم بهره می‌برد که 136 اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه فقط باطری‌ها را شارژ می‌کند و به چرخ‌ها نیروی نمی‌دهد. برد تمام الکتریکی این نسخه تنها 80 کیلومتر است اما با استفاده از ژنراتور بنزینی این عدد به 750 کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت تمام نسخه‌های این مینی‌ون هم 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

در نگاه اول، شاید عجیب به نظر برسد که نسخه ژانراتوری تنها 145 کیلومتر برد بیشتری نسبت به نسخه الکتریکی باطری بزرگ دارد. دلیل این است که وویا برد این مینی‌ون را طبق چرخه‌های آزمایشی مختلفی اعلام کرده است. برد نسخه الکتریکی طبق چرخه آزمایشی CLTC (چرخه آزمایشی خودروهای سبک در چین) اعلام شده درحالی‌که برای برد نسخه ژنراتوری از WLTC (چرخه آزمایشی خودروهای سبک در سراسر اروپا) استفاده شده است. WLTC میانگین و حداکثر سرعت بالاتر، شتاب گیری‌های بیشتر و… دارد و بنابراین بسیار دقیق‌تر از CLTC است. البته عجیب است که وویا تصمیم گرفته از سیستم‌های اندازه‌گیری برد مختلفی استفاده کند آن‌هم درحالی‌که امکان اندازه‌گیری برد خودروهای الکتریکی ژنراتوری از طریق CLTC هم وجود دارد.

قیمت وویا دریمر

دریمر هفت‌نفره در سه نسخه مختلف بنام‌های فامیلی، تینک و دریم عرضه می‌شود که قیمت هرکدام به ترتیب از 369,900 یوآن معادل 55,500 دلار، 389,900 یوآن معادل 58,500 دلار و 439,900 یوآن معادل 66 هزار دلار شروع می‌شود. نسخه‌های الکتریکی و ژنراتوری این مینی‌ون قیمت‌های یکسانی دارند اما نسخه الکتریکی با باطری‌های بزرگ‌تر، 50 هزار یوآن معادل 7,500 دلار گران‌تر است. قیمت نسخه چهارنفره دریمر هم از 639,900 یوآن معادل 96 هزار دلار آغاز می‌شود و این رقم در مدل الکتریکی باطری بزرگ به 689,900 یوآن معادل 103,500 دلار می‌رسد. تحویل نسخه هفت‌نفره دریمر به خریداران از سه‌ماهه دوم امسال آغاز می‌شود اما نسخه چهارنفره بعداً به بازار خواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.