مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید فیلتر هپا و بررسی عملکرد آن

خرید فیلتر هپا و بررسی عملکرد آن

قبل از خرید فیلتر هپا باید با عملکرد این فیلتر آشنا باشید. فیلتر هپا همان طور که از نامش مشخص است؛ یک وسیله برای فیلتر کردن و حذف بخشی از ذرات می باشد. فیلتر های هوا اجزای معلق در هوا را تصفیه کرده و هوای خروجی از آن ها، فاقد آن ذرات معلق خواهد بود. طبق تعریفی که وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا از عملکرد فیلتر هپا ارائه داده است؛ یک فیلتر هپا باید بتواند تا ۹۹.۹۷ درصد از ذرات معلق که قطر آن ها بیشتر از سه دهم میکرون می باشد را تصفیه کند. از دیگر فیلتر های کاربردی میتوان به میکروفیلتر صنعتی اشاره کرد ریزآلاینده ها به کمک  میکروفیلتر تهویه شده و هوای اطراف با استفاده از قدرت این دستگاه، پاکسازی خواهد شد. در صنایعی مثل پتروشیمی باید از میکرو فیلتر صنعتی برای تهویه هوا و موارد دیگر استفاده شود. جهت خرید فیلتر هوا قیمت روز آن را از فیلتریار استعلام بگیرید.

خرید میکروفیلتر صنعتی

خرید میکروفیلتر صنعتی برای کارخانه ها و مراکز صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد. این میکروفیلتر ها باید ویژگی های مخصوصی داشته باشند و بتوانند فشار و دمای بالا را تحمل کنند. این میکروفیلتر ها قادرند ذرات و اجزای کوچک در حد میکرون را تصفیه کنند.  شما می توانید خرید میکروفیلتر صنعتی، خرید فیلتر هوا و همچنین خرید فیلتر هپا را از سایت فیلتریار انجام دهید.  این سایت انواع فیلتر ها با کاربرد های مختلف را برای فروش ارائه می کند. شما می توانید با کارشناس های فروش این سایت ارتباط گرفته و فیلتر مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول مورد نظرتان را دریافت کنید.

بررسی ساز و کار فیلتر هپا

برای خرید فیلتر هپا باید به این مسئله توجه کنید که این فیلتر، ساز و کار پیچیده ای برای تصفیه هوا ندارد. منافذ این فیلتر قطری برابر با سه دهم میکرون دارد.  ذراتی که بر روی شعاع مستقیم جریان هوا حرکت می کنند؛ هنگام عبور از این منافذ اگر بزرگ تر باشند به کناره های آن می چسبند و نمی توانند از فیلتر خارج شوند. این فیلتر به روش انتشار نیز مانع از عبور ذرات معلق می شود. همچنین بعضی از ذرات معلق نیز به دلیل تراکم بافت الیافی نمی توانند از فیلتر هپا عبور کنند.

بررسی اجزای سازنده و خرید فیلتر هپا

کسانی که می خواهند اقدام به خرید فیلتر هپا کنند؛ باید بدانند این فیلتر ها با متریال متفاوت و گوناگونی ساخته می شوند. فیلتر های هپا از در هم تنیده شده الیاف های مختلف به وجود می آیند. بعضی از این الیاف ها از جنس فایبرگلاس می باشند. بعضی از فیلتر های هپا نیز از هم در تنیده شدن حصیر و پوشال به وجود آمدند. این الیاف ها می توانند قطری بین نیم تا ۵ میکرون داشته باشند.  قبل از خرید فیلتر هپا باید بدانید که چه پارامتر هایی بر روی جذب و تصفیه موثر ذرات اثر می گذارند. اجزای سازنده فیلتر های هپا اثر زیادی بر کیفیت این فیلتر ها دارند. قطر الیاف، قطر کلی فیلتر و همچنین سرعت عبور هوا از فیلتر تاثیر زیادی بر کیفیت فیلتر هپا دارند.

کاربرد های فیلتر هپا

خرید فیلتر هپا می تواند به دلیل های مختلفی انجام شود. این فیلتر در بخش های مختلف می تواند کاربرد های بسیار زیاد و گوناگونی داشته باشد. این فیلتر ها در خانه ها، مراکز درمانی و پزشکی و همچنین مراکز صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به صور مثال از این فیلتر ها در جارو برقی، دستگاه تهویه هوا، آزمایشگاه های تحقیقاتی و تشخیصی، اتاق عمل و بخش مراقبت از نوزادان استفاده می شود.

فواید خرید فیلتر هوا تازه

خرید فیلتر هوا برای خودرو یکی از کار هایی است که می تواند به شما کمک کند تا از وسیله نقلیه خود به خوبی مراقبت کرده و میزان آلایندگی آن را کاهش دهید. فیلتر های هوا برای سیستم احتراق خودرو اهمیت بسیار زیادی دارند. این فیلتر ها با تصفیه کردن هوا میزان خلوص هوایی که برای احتراق استفاده می شود را افزایش می دهند. هر چه خلوص هوا بیشتر، احتراق کامل تر انجام می شود. اگر فرآیند سوخت بنزین در خورد ها به طور کامل انجام شود؛ آلایندگی ایجاد شده ناشی از سوخت بنزین کمتر خواهد بود و هوا کمتر آلوده می شود. اما فیلتر های هوا پس از مدتی کار کردن باید تعویض شوند. زیرا مدتی که از کار کردن آن ها می گذرد راندمان تصفیه هوا توسط این فیلتر ها کاهش پیدا می کند و آلایندگی خودرو ها نیز بیشتر خواهد شد.  در نتیجه فیلتر هوا خودرو ها باید بعد از مدتی تعویض شده تا آلایندگی خودرو کم تر باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا