مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه کشیده و مجلل‌تر بنتلی بنتایگا با نام EWB معرفی شد

بنتایگا از زمان عرضه به بازار، به فروش بنتلی بسیار رونق داده است. به‌عنوان‌مثال، در سال 2021 این شرکت رکورد فروش بی‌سابقه 14,659 دستگاهی را ثبت کرد که یک‌سوم از این فروش به بنتایگا اختصاص داشت. حال بنتلی نسخه جدیدی را به خانواده شاسی‌بلند لوکس خود اضافه کرده که EWB نام دارد و با طول بیشتر، حتی لوکس‌تر از قبل شده است. در این نسخه، فاصله محوری خودرو با 180 میلی‌متر افزایش به 3,175 میلی‌متر و طول کلی به 5,322 میلی‌متر رسیده است. تمام این طول اضافی به قسمت عقب کابین اختصاص پیدا کرده و حالا در اینجا فضای پایی در حد لیموزین‌ها فراهم شده است.

علاوه بر این، بنتایگا EWB در عقب به پیشرفته‌ترین صندلی‌هایی که تاکنون در یک خودرو ارائه شده مجهز شده است. این صندلی‌های که قابلیت تنظیم در 22 جهت را دارند، در حالت ریلکس پشتی آن‌ها تا 40 درجه به عقب خم می‌شود و امکان خوابیدن سرنشینان عقب را فراهم می‌کند. در این حالت، زیر پایی چرمی که از پشت صندلی‌های جلو باز می‌شوند، به‌صورت برقی جمع می‌شوند تا فضای پای بیشتری آزاد شود. از سوی دیگر، در حالت بیزنس، صندلی‌های عقب به حالت عمودی بازمی‌گردند تا سرنشینان بتوانند برخی کارهای خود را در حال حرکت انجام دهند.

اما ویژگی‌ها و نوآوری‌های این صندلی‌های جدید بنتلی به همین‌جا ختم نمی‌شود و یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این صندلی‌ها معرفی تکنولوژی سنجش دما و هوا است. هرچند این روزها گرم‌کن و تهویه صندلی در خودروهای لوکس ویژگی‌هایی معمولی هستند اما این تکنولوژی جدید بنتلی می‌تواند دمای سرنشینان و همین‌طور رطوبت صندلی‌ها را بررسی کرده و بر این اساس گرم‌کن، تهویه و یا ترکیبی از هردو را اعمال کند. این صندلی‌ها همچنین برای اندازه‌گیری فشارِ روی سطح صندلی، به سنسورهایی مجهز شده‌اند تا از این طریق، با اعمال تنظیمات کوچکی در شش ناحیه فشار بدن در هنگام نشستن، خستگی را در سفرهای طولانی کاهش دهند.

ویژگی جدید دیگری که در بنتایگا EWB ارائه شده، نورپردازی پیچیده در قسمت پانل درها است که شامل 12 دیود نوری در هرکدام از درهای جلو و 22 دیود در درهای عقب می‌شود. این ال‌ای‌دی‌ها نور را از طریق سوراخ‌های میلی‌متری روی چرم ساطع می‌کنند و سرنشینان می‌توانند رنگ و شدت نور را انتخاب کنند. همچنین این شاسی‌بلند مجلل به گرم‌کن زیر آرنجی روی درهای عقب و زیر آرنجی مرکزی عقب و همین‌طور درهای بسته‌شوی برقی هم مجهز شده که این ویژگی‌ها برای اولین بار است که در یک بنتلی ارائه می‌شوند.

بنتایگا EWB در نسخه‌های چهارنفره و پنج‌نفره به همراه ترکیب جدید 1+4 به بازار عرضه می‌شود که آخری شامل دو صندلی عقب به همراه یک صندلی تاشوی کوچک بین آن‌ها برای نشستن سرنشین سوم در سفرهای کوتاه می‌شود اما خریداران می‌توانند بجای این صندلی، کنسول میانی عقب را سفارش دهند. بنتایگا EWB در ظاهر نیز با جلوپنجره‌ای متفاوت که از سدان فلاینگ اسپار گرفته شده به همراه رینگ‌های 22 اینچی منحصربه‌فرد 10 پره از نسخه‌های معمولی متمایز شده درحالی‌که درهای کشیده‌تر عقب نیز طول بیشتر آن را نشان می‌دهند.

با وجود تمام این ویژگی‌ها و تغییرات بدنه، به گفته بنتلی، در نسخه EWB بیش از 2,500 قطعه جدید را مهندسی کرده است. برخی از این تغییرات بخار تجهیز خودرو به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بوده است که با وجود افزایش طول خودرو، دایره چرخش آن را نسبت به با بنتایگای معمولی 7 درصد کاهش داده و به 11.8 متر رسانده است. بنتایگا EWB فعلاً فقط با پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو معرفی شده که 550 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد.

این نسخه کشیده به لطف این نیرو ظرف 4.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بنتلی اما فعلاً هیچ حرفی در مورد ارائه پیشرانه باشکوه W12 یا نسخه پلاگین‌هیبریدی برای بنتایگا EWB نزده است. تحویل این شاسی‌بلند مجلل بریتانیایی به خریداران در سه‌ماهه چهارم امسال آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا