مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن، شاسی‌بلندی برای آفرود

هاوال بیگ داگ شاسی‌بلندی با ظاهر جعبه‌ای شکل است که در سال 2020 راهی بازار چین شد. این خودرو با دو پیشرانه مختلف شامل 1.5 لیتری توربو با 170 اسب بخار قدرت و 2 لیتری توربو با 210 اسب بخار قدرت قابل خریداری است که موتور اول به‌صورت محرک جلو و دومی با سامانه چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. انتقال نیروی هردو موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. قیمت بیگ داگ در چین از 119,900 یوآن معادل 17,900 دلار آغاز شده و نهایتاً به 161,900 یوآن معادل 24,100 دلار ختم می‌شود.

حال هاوال نسخه جدیدی از بیگ داگ را بنام هانتینگ ادیشن (Hunting Edition) معرفی کرده است. این نسخه با سپرهای جدید، جلوپنجره جدید، رینگ‌های بزرگ‌تر، پله رکاب‌ها و فلاپ‌های دهانه گلگیر، ظاهری خشن و آفرودی به خود گرفته است. در عقب خودرو نیز سپر جدیدی به همراه یک اسپویلر بزرگ‌تر از بیگ داگ معمولی بالای شیشه عقب دیده می‌شود. رینگ‌های جدید خودرو هم طراحی خوبی دارند. به‌طورکلی، بیگ داگ هانتینگ ادیشن بدون تغییرات بزرگ و صرفاً با همین موارد جزئی جذاب‌تر از نسخه پایه شده است.

داخل بیگ داگ هانتینگ ادیشن اما دقیقاً با نسخه معمولی یکسان است و در رنگ مشکی کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد درحالی‌که هاوال می‌توانست با تزئینات رنگی آن را جذاب‌تر کند. هانتینگ ادیشن همچنین در پیشرانه‌ها هم تفاوتی با بیگ داگ معمولی نخواهد داشت که این یعنی به‌صورت محرک جلو هم ارائه می‌شود و این با ماهیت آفرودی خودرو در تضاد است. البته این قبیل خودروها فقط ظاهر آفرودی دارند و این روزها در چین همین ظاهر محبوبیت بالایی دارد زیرا به شهرنشینان حس داشتن خودرویی را می‌دهد که می‌توان آخر هفته با آن از کوه‌ها بالا رفت اما درواقع هیچ‌گاه چنین کاری نمی‌کنند.

بیگ داگ یکی از موفق‌ترین محصولات اخیر هاوال محسوب می‌شود و تعجبی ندارد که این شرکت سعی دارد با ارائه نسخه‌های مختلف، از این محبوبیت بهره بیشتری ببرد. هانتینگ ادیشن ماه آینده در چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا