مکمل بنزین
گوناگونخبر

بایک BJ60 معرفی شد، یک شاسی‌بلند آفرودی کاملاً جدید چینی

شرکت چینی بایک از جدیدترین شاسی‌بلند خود با نام BJ60 رونمایی کرده است. این یک شاسی‌بلند آفرودی است که قصد رقابت با تانک 500 از گریت وال را دارد. BJ60 در ظاهر از همان زبان طراحی بایک استفاده می‌کند که جلوپنجره آشنا اصلی‌ترین ویژگی آن است ولی حالا در قسمت‌های U شکل این جلوپنجره، چراغ‌های LED کار شده است. همین گرافیک در پایین چراغ‌های جلو هم دیده می‌شود. چرخ زاپاس، محافظ نقره‌ای‌رنگ روی سپر و چراغ‌های عمودی هم از ویژگی‌های عقب این شاسی‌بلند جدید چینی هستند.

تناسبات کلی BJ60 مناسب به نظر می‌رسد و مشابه تانک 500 است. این خودرو اما با 5,020 میلی‌متر طول، 1,955 میلی‌متر عرض و 1,925 میلی‌متر ارتفاع، 50 میلی‌متر کوتاه‌تر، 21 میلی‌متر عریض‌تر و 20 میلی‌متر بلندتر از تانک 500 است. فاصله محوری BJ60 هم 2,820 میلی‌متر اعلام شده است. شاسی‌بلند جدید بایک با این ابعاد بین مدل‌های BJ80 و BJ90 قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای که به میزان قابل‌توجه 255 میلی‌متر از BJ80 کشیده‌تر اما 151 میلی‌متر از BJ90 کوتاه‌تر است. این خودرو روی رینگ‌های 20 اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های 275 پوشیده شده‌اند.

در داخل BJ60 شاهد خطوط صاف فراوان، دو نمایشگر و طرح دورنگ مشکی و سفید هستیم. نمایشگر مرکزی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، 12 اینچی است اما بایک هنوز اندازه صفحه آمپر دیجیتالی را اعلام نکرده است هرچند که به نظر عریض می‌رسد. غربیلک فرمان کاملاً گرد است و نمای اسپرتی ندارد. در اینجا همچنین نمایشگر سربالا، نورپردازی داخلی 260 رنگ و یک سانروف بزرگ هم وجود دارد. BJ60 به‌صورت پنج و هفت‌نفره ارائه می‌شود درحالی‌که خودروی موجود در تصاویر از نوع هفت‌نفره با ترکیب صندلی‌های 2+3+2 است.

بایک هنوز مشخصات فنی BJ60 را اعلام نکرده و تنها چیزی که در این رابطه میدانیم، استفاده از قوای محرکه هیبریدی با شتاب صفرتاصد 6 ثانیه‌ای و برد کلی 1000 کیلومتری است. البته قطعاً این خودرو به سامانه چهارچرخ محرک هم مجهز خواهد بود زیرا یک شاسی‌بلند آفرودی مطمئناً به چنین ویژگی‌ای نیاز دارد. هنوز قیمت این شاسی‌بلند چینی هم اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا