مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز تولید برخی مدل‌های ارزان‌قیمت خود را متوقف می‌کند

مرسدس قصد ساده‌سازی سبد محصولات خود را دارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد مدل‌های پایه‌ای مثل A کلاس در خطر حذف از خط تولید قرار داشته باشند. البته هنوز هیچ‌چیز به‌صورت رسمی اعلام نشده است اما به گزارش اتوکار، مدیرعامل مرسدس بنز «اولاً کالنیوس» طی نشستی گفته است:

هدف ما این نیست که رقیب خودروسازان تیراژ بالا باشیم. این چیزی نیست که برند مرسدس طرفدار آن باشد

کالنیوس همچنین اضافه کرده است که این شرکت ترجیح می‌دهد به بالا نگاه کند تا پایین که این یعنی مرسدس بنز قصد دارد بیشتر روی مدل‌های سطح بالاتر و گران‌تر تمرکز کند. هرچند مدیرعامل این شرکت اعلام نکرده است که چه مدل‌هایی از خط تولید کنار خواهند رفت اما در حال حاضر، A کلاس ارزان‌ترین محصول مرسدس بنز محسوب می‌شود و از بازار آمریکای شمالی هم حذف خواهد شد.

این شرکت اوایل سال جاری در این رابطه گفت:

پس از بررسی‌های دقیق، مرسدس بنز ایالات‌متحده پس از مدل 2022 دیگر سدان A کلاس را در آمریکا عرضه نخواهد کرد. هرچند A کلاس از زمان معرفی در سال 2019 بسیار مورد استقبال خریداران ما قرار گرفت اما این تصمیم با تلاش مداوم ما برای ساده‌سازی استراتژی ارائه محصولات همخوانی دارد. شاسی‌بلند GLA جای A کلاس به‌عنوان نقطه ورود به سبد محصولات مرسدس بنز ایالات‌متحده را خواهد گرفت

اگر این بیانیه را به‌صورت جهانی در نظر بگیریم، ممکن است مرسدس بنز بخواهد محصولات پایه خود را از سدان و هاچ‌بک به کراس‌اوور تغییر دهد. احتمالاً در آینده بیشتر در این رابطه خواهیم شنید اما اگر A کلاس کنار گذاشته شود عجیب خواهد بود زیرا این خودرو در سال 2019 یعنی قبل از شیوع بیماری کرونا و بحران کمبود تراشه بعد از آن، در اروپا 198,926 دستگاه فروش داشت. البته فروش این خودرو در اروپا سال گذشته به 118,439 دستگاه کاهش یافت اما هنوز هم به میزان قابل‌توجهی از فروش 75,124 دستگاهی GLA بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا