مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

نگاهی به غرفه مکث موتور و آتین خودرو دیزل؛ زیرمجموعه‌های ماموت در نمایشگاه خودرو تهران!

همان‌طور که مستحضرید، چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1401) از روزهای گذشته در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاریست. نمایشگاهی که در بحبوحه شرایط سنگین و ظالمانه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان برگزار شده و به جز برندهای چینی و ایرانی، نماینده‌های رسمی خودرویی سایر کشورها در آن حضور ندارند. یکی دیگر از گروه‌های خودرویی که تقریبا یک سالن را به صورت کامل در اختیار گرفته، گروه صنعتی ماموت است. البته قصد داریم تا در این مطلب، نگاهی به غرفه مکث موتور و آتین خودرو دیزل به عنوان زیرمجموعه‌های سبک ساز گروه ماموت بیندازیم.

مکث موتور

نیمه دوم سال گذشته بود که به نوعی با عرضه پیکاپ کلوت دنده‌ای، با شرکت مکث موتور آشنا شدیم. خوشبختانه، این شرکت در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، از دو خودرو مکث تیارا و کلوت اتوماتیک رونمایی کرده و آن‌ها را معرفی نمود.

همانطور که پیش‌تر گفته شده بود، مکث تیارا به نوعی نسخه ری‌بج شده بایک رویژیانگ X5 است. البته به گفته مدیران مکث موتور، ارتقا و شخصی سازی‌هایی در جهت رفع انواع لگ و… در نسخه بازار ایران برای این خودرو در نظر گرفته شده که مشتریان آینده، از راننده با این خودرو حس بهتری داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با مکث تیارا، کلیک کنید!

در رابطه با خودرو کلوت اتوماتیک هم باید گفت که در قسمت داشبورد نسبت به نسخه دنده‌ای تفاوت هایی داشته و با دایون Y5 فاز دو ایلیا موتورز یکسان گردیده است. لازم به ذکر است که کلوت هم محصولی از دایون چین است.

آتین خودرو دیزل

یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ماموت، آتین خودرو دیزل است. شرکتی که همزمان با مکث موتور شروع بکار کرده و البته گمنام است! این شرکت یک ون بزرگی که در حقیقت محصولی از دانگ فنگ است را در دو نسخه باربری و مسافربری، در غرفه خود حاضر کرده بود.

لازم به ذکر است که چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، پس از وقفه طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا از 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه 1401 در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ویژه عموم مردم درحال برگزاریست.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا