مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تحویل چری آریزو 5 برقی به برخی از نمایندگی‌های مدیران خودرو!

همانطور که در گذشته اعلام نمودیم، اولین خودرو برقی که مجوزهای شماره‌گذاری و تردد در سطح کشور را توانسته کسب کند، آریزو5 برقیست. خودرویی که شرکت مدیران خودرو می‌توانست همراه با برخی محصولات دیگر از جمله EQ و اومودا5، آن را در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران رونمایی و معرفی کند. اما متاسفانه، مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو شرکت نکرد و از ظرفیت بزرگترین رویداد خودرویی کشور، بی‌بهره ماند.

اما چندی پیش بود که اعلام کردیم آریزو5 برقی توانست اولین مجوز شماره‌گذاری خودروهای برقی را در ایران کسب کند. اکنون و باتوجه به تصاویر ارسالی شما مخاطبان عزیز، می‌توان فهمید که گویا مدیران خودرو اولین نسخه‌های مونتاژی این خودرو را حتی به برخی از نمایندگی‌های مجاز خود، ارسال نموده است.

آریزو 5 برقی

نکته‌ای که از تصاویر می‌توان فهمید، این است که چری حاضر شده تا نسخه برقی آریزو5 را با لوگو خودش در بازار ایران عرضه کند! اقدامی که تا چندی پیش و در راستا دور زدن تحریم‌ها (مثلا)، چری خودروهایش را با لوگو و برند ام وی ام و فونیکس به ایران صادر می‌کرد. حال چه شده که در نهایت و در نسخه برقی، این عمل انجام گردیده، خدا داند…

اما نکته مضحکی که در تصویر فوق وجود دارد، این است که سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو با فریم مشکی و با سطح سفید رنگ در خودرویی با بدنه قرمز رنگ نصب شده است. البته بهتر است بدانید که در چند سال اخیر، مدیران خودرو اقدام به داخلی سازی برخی ادوات و قطعات خودروهای خود می‌کند؛ یکی از این داخلی سازی‌ها مربوط به پلاستیک‌های خود سنسور است که در محصولات مدیران خودرو، شاهد بکار بردن قطعات سنسور با رنگ‌های متفاوت هستیم. اما فریم مشکی و سطح سفید رنگ، نوبر است…

معرفی چری آریزو5 برقی

چری آریزو5 برقی مجهز به یک پیشرانه الکتریکیست که توانایی تولید حداکثر 90 کیلووات (حدود 121 اسب بخار) قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این خودرو می‌تواند تا با یکبار شارژ، مسافتی در حدود 401 کیلومتر را طی کرده و در مدت 9 ساعت هم با برق معمولی، باتری‌هایش شارژ شوند.

براساس تصاویر، آریزو5 برقی با ظاهر فاز دوم خود، وارد خطوط مونتاژی مدیران خودرو شده است. با این تفاوت که در قسمت داخل کابین، داشبورد همان طرح قدیمی خود را داشته و تنها تغییرات اندکی نسبت به قبل اتفاق افتاده است.

آریزو 5 برقی

در داشبورد نسخه مذکور، شاهد افزایش ابعاد مانیتور و مولتی مدیا هستیم؛ همچنین، قسمت کلاستر خودرو به صورت دیجیتالی درآمده و اهرم گیربکس هم به صورت ماوسی (موسی) تغییر شکل داده است. ترمز پارک برقی و اتوهولد از تغییرات دیگرست.

پس می‌توان نتیجه گرفت که به‌طور کلی، آپشن‌های این نسخه نسبت به نسخه قدیمی بنزینی، تفاوت فاحشی نداشته و صرفا به موارد فوق، محدود می‌شود.

اما از امکانات رفاهی و ایمنی آریزو5 برقی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای پیشرانه
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد
  • کلاستر و پشت آمپر دیجیتالی
  • آینه ها به صورت تاشو برقی همراه با تنظیم برقی زوایای داخلی
  • 6 ایربگ ایمنی
  • مانتیور بزرگ‌تر همراه با دوربین دید عقب
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • تریم چرمی صندلی‌ها و غربلیک فرمان
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • چراغ‌های روز
  • دنده ماوسی
  • سانروف
  • و…

هنوز شرکت مدیران خودرو نسبت به نوع عرضه و قیمت آریزو5 برقی، هیچ اطلاعیه رسمی اعلام نکرده است.

با اینکه تعداد نسبتا زیادی از شرکت‌ها قصد دارند تا محصولی الکتریکی را وارد بازار ایران کنند؛ اما همچنان زیرساخت مناسبی برای پشتیبانی و شارژ این خودروها وجود ندارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا