مکمل بنزین
رپورتاژ

چگونه در پایتخت می توان امنیت ساختمان ها را افزایش داد؟

یکی از نگرانی‌هایی که در شهرهای بزرگی مانند شهر تهران با آن مواجه هستیم، لزوم افزایش امنیت خانه‌ها و ایمن سازی ساختمان‌ها است. امروزه بسیاری از افراد بخشی از سرمایه‌های خود را در منزل نگهداری می‌کنند. همچنین وجود لوازم گران‌قیمت در خانه موجب می‌شود تا افزایش امنیت خانه‌ها به یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهروندان تبدیل شود.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: «چگونه در پایتخت می توان امنیت ساختمان ها را افزایش داد؟». برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه، به معرفی انواع روش‌های ایمن سازی ساختمان و افزایش امنیت خانه‌ها در تهران خواهیم پرداخت. درنتیجه برای حفظ امنیت ساختمان‌ خود، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روش‌های افزایش امنیت خانه‌ها در شهر تهران

روش‌های مختلفی برای حفظ امنیت خانه و حفاظت از جان و دارایی‌های با ارزش ساکنان ساختمان‌ها وجود دارد. معمولا مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی در شهر تهران با استفاده از روش‌های مختلف، می‌کوشند تا امنیت محیط زندگی و کسب‌وکارهای خود را افزایش دهند. در ادامه این مقاله با معرفی مهم‌ترین روش‌های بالا بردن امنیت ساختمان‌ها در شهر تهران، شما را در ایمن سازی ساختمانتان یاری می‌کنیم.

استخدام شغل سرایداری و نگهبان

یکی از روش‌هایی که معمولا مجتمع‌های تجاری، اداری و ساختمان‌های بزرگ برای بالا بردن امنیت و ایمن سازی ساختمان از آن استفاده می‌کنند، استخدام شغل حراست، سرایداری و نگهبان است. به دلیل حضور کسب‌وکارهای متعدد در یک مرکز خرید یا مجتمع تجاری، تمایل به استفاده از شغل سرایداری و نگهبان در این نوع از ساختمان‌ها بسیار زیادتر از ساختمان‌های مسکونی است.

هرچند برخی از مجتمع‌های مسکونی و ادارات برای بالا بردن امنیت خانه‌ها و ایمن سازی ساختمان خود، افرادی را به‌عنوان نگهبان استخدام می‌کنند. معمولا یک نگهبان باید دارای شرایط فیزیکی مناسب جهت انجام کار در ساعت‌های کاری طولانی باشد. همچنین جزئی‌نگری، تعهد و مسئولیت‌پذیری از دیگر ویژگی‌هایی هستند که برای استخدام یک نگهبان درنظرگرفته می‌شوند.

از دیگر مهارت‌هایی که برای استخدام سرایداری و نگهبان موردتوجه قرار می‌گیرند، توانایی انجام کار گروهی و توانایی حل مسئله است. معمولا ساختمان‌ها دارای چندین نگهبان بوده و انجام کار گروهی یکی از ملزومات شغل حراست و نگهبانی است. همچنین یک نگهبان باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات را شناسایی و آن‌ها را برطرف نماید.

معمولا برای استخدام سرایداری و نگهبان داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی موردتوجه کارفرمایان قرار نمی‌گیرد. ارائه حداقل مدرک دیپلم می‌تواند برای استخدام در شغل سرایداری، حراست یا نگهبانی کافی باشد. چنانچه تمایل دارید به‌عنوان نگهبان یا سرایداری در مجتمع‌های اداری، مسکونی یا تجاری شهر تهران مشغول به کار شوید، می‌توانید روی این لینک جهت تکمیل فرم استخدام نگهبانی کلیک کنید.

نصب چراغ های روشنایی

شاید کمی ساده و دور از انتظار به نظر برسد، اما نصب چراغ های روشنایی در محوطه و اطراف خانه می‌تواند تا اندازه زیادی از وقوع سرقت جلوگیری نماید. تاریکی هوا یکی از شرایطی است که امکان سرقت را برای سارقین راحت‌تر می‌کند. با نصب چراغ های روشنایی مناسب در اطراف خانه خود در شهر تهران، به‌راحتی می‌توانید شرایط سرقت را برای سارقین منزل دشوار نمایید.

امروزه انواع مختلفی از چراغ های روشنایی مدرن و هوشمند وجود دارند که هم‌زمان با تاریک شدن هوا، به‌صورت خودکار و در مکان‌های تعیین‌شده روشن می‌شوند. در این صورت نیازی به روشن و خاموش کردن چراغ های روشنایی به‌صورت دستی وجود نخواهد داشت. برخی از انواع چراغ های روشنایی که می‌توانند در اطراف خانه مورداستفاده قرار گیرند، عبارت‌اند از:

  • چراغ های خیابانی
  • چراغ های سقفی
  • لامپ دیواری
  • چراغ های هوشمند
  • چراغ های سنسور دار

قیمت چراغ های روشنایی با توجه به انواع آن‌ها متفاوت است. با نصب تعداد اندکی از چراغ های روشنایی در اطراف خانه و مکان‌های مناسبی از محل زندگی و کسب‌وکار خود، می‌توانید با صرف هزینه بسیار کم به بالا بردن امنیت خانه و مجتمع کمک نمایید.

نصب دوربین مداربسته در اطراف خانه

یکی از آسان‌ترین و البته پرکاربردترین روش‌ها برای حفظ امنیت ساختمان، نصب دوربین مداربسته در اطراف خانه و محل‌های حساس آن است. امروزه اغلب مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری با نصب دوربین مداربسته، امنیت ساکنان و اموال خود را تا حدود زیادی تضمین می‌کنند. با نصب دوربین مداربسته می‌توان وقوع حوادثی مانند سرقت از خانه و منشأ آتش ‌سازی ساختمان را بررسی کرد.

همچنین نصب دوربین مداربسته کار را برای سارقین تا حدود زیادی دشوار می‌کند. کارشناس نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته با بررسی دقیق ساختمان، نقاط ضروری برای نصب دوربین مداربسته را شناسایی می‌کند. سپس با مشخص‌ نمودن تعداد دوربین مداربسته، سیستم‌های امنیتی مربوطه را پیاده‌سازی و راه‌اندازی می‌کند.

تهیه دوربین مداربسته بسیار راحت بوده و قیمت برخی از انواع آن برای تمام ساختمان‌ها مقرون‌به‌صرفه است. در حقیقت نصب دوربین مداربسته می‌تواند اولین گام برای حفظ امنیت ساختمان و بالا بردن امنیت خانه‌ها باشد.

نکته‌ای که در استفاده از دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد، تأمین امنیت سیستم‌های مداربسته است. این سیستم‌ها باید در مقابل هک شدن مقاوم باشند. همچنین مستندات ذخیره‌شده باید کاملا دور از دسترس افراد غیرمجاز قرار گیرند. پیشنهاد می‌کنیم برای نصب، راه‌اندازی و انجام تنظیمات امنیتی دوربین مداربسته، حتما از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

استفاده از خدمات بانک و بیمه

یکی دیگر از اقداماتی که معمولا به ایمنی سازی ساختمان‌ها و بالا بردن امنیت خانه‌ها کمک فراوانی می‌کند، بیمه کردن ساختمان‌ها است. در این روش اموال و ساکنان ساختمان‌ها در برابر وقوع حوادثی مانند سرقت، زلزله و آتش‌سوزی بیمه می‌شوند. خدمات بانک و بیمه در این حوزه بسیار متنوع بوده و شرکت‌های بیمه مختلفی به ارائه این نوع از خدمات می‌پردازند.

به‌عنوان‌مثال بیمه دی انواعی از بیمه آتش سوزی ساختمان مانند بیمه آتش‌سوزی صنعتی، بیمه آتش‌سوزی غیر صنعتی، بیمه آتش‌سوزی جامع منازل مسکونی و بیمه آتش سوزی ساختمان انباری‌ها را ارائه می‌دهد. با مراجعه به شعب مختلف بانک و بیمه در کشور، می‌توانید از تسهیلات و هزینه‌های مربوطه مطلع شوید.

استفاده از درب‌ها و قفل‌ های ضد سرقت

یکی از اقداماتی که کار را برای سارقین دشوار می‌کند، استفاده از درب‌ها و قفل ‌های ضد سرقت است. معمولا مکان‌هایی که در معرض دید برای سارقین هستند مانند مکان‌های ورودی ساختمان‌ها، نیاز به درب های ضد سرقت دارند. همچنین از درب های ضد حریق، برای حفاظت از اموال و افراد در مقابل آتش سوزی ساختمان هم استفاده می‌شود.

درب های ضد سرقت دارای انواع و قیمت‌های بسیار مختلفی هستند. هرچند ممکن است هزینه استفاده از درب های ضد سرقت تا حدودی زیاد باشد، اما استفاده از این روش برای بالا بردن امنیت خانه‌ها می‌تواند تا اندازه زیادی به حفظ امنیت ساختمان شما کمک نماید.

جمع‌بندی

ایمن سازی ساختمان و افزایش امنیت خانه یکی از موضوعات ضروری برای حفظ آرامش شهروندان است. وقوع اتفاقات و وقایع احتمالی مانند سرقت از منزل و آتش ‌سوزی ساختمان می‌تواند آرامش، سلامت و دارایی ساکنان ساختمان‌ها در تهران را تهدید نماید. به همین دلیل در این مقاله با طرح این سوال که: «چگونه در پایتخت می ‌توان امنیت ساختمان ها را افزایش داد؟»، به بررسی روش‌های بالا بردن امنیت خانه‌ها پرداختیم.

نصب دوربین‌ مداربسته در اطراف خانه و مکان‌های حساس ساختمان، استفاده از خدمات بانک و بیمه، استفاده از درب‌های ضد سرقت و استخدام سرایداری و نگهبان، برخی از روش‌هایی هستند که می‌توانیم برای حفظ امنیت خانه‌ها و ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با بررسی هر یک از روش‌های فوق، بهترین روش را برای بالا بردن امنیت خانه و ایمن سازی ساختمان خود انتخاب کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا