مکمل بنزین
خبر

راو۴ یا کیا سورنتو ۲۰۲۲ ؟

راو۴ یا سورنتو ۲۰۲۲؟ آیا فکر می‌کنید یکی از این‌ها از دیگری بهتر است؟ می‌خواهیم بررسی کنیم ببینیم که از بین این دو خودرو، که در زمان‌های نه چندان دور، در کشور خودمان هم شاهد آن‌ها بودیم کدام‌یک ارزش بیشتری دارد؟ در‌اتدا یک نگاه مختصری به هر دو می‌اندازیم.

تویوتا راو۴:

تویوتا راو ۴ برای سال‌ها بیشترین فروش اس‌یو‌وی جمع و‌جور در بسیاری از بازارها را به‌خود اختصاص داده است. آپشن‌های زیادی برای راو ۴ در‌نظر گرفته شده که راننده و سرنشینان، بسته به نیازشان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. راو ۴ یک نسخه هیبرید را نیز ارائه کرده است که به‌طرز شگفت‌انگیزی، مصرف سوخت را برای خریدارانش کاهش می‌دهد. مصرف سوخت راو۴ در حالت دو‌چرخ‌جلو‌متحرک، حدود ۶.۷ لیتر و در‌حالت چهار‌چرخ‌متحرک، حدود ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر، است که این میزان مصرف، در‌نسخه هیبریدی به ۵.۸ کاهش پیدا می‌کند. تمام آمار و ارقام، حکایت از این دارد که با یک اس‌یو‌وی کم‌مصرف رو‌به‌رو هستیم.

علاوه‌بر تمام این‌ها راو ۴ آپشن‌هایی چون چراغ‌های داخلی ال‌ای‌دی، صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو هم در‌نظر گرفته است.

از لحاظ فنی، این خودرو در‌حالت استاندارد، با یک موتور ۴ سیلندر که توان تولید ۲۰۳ اسب‌بخار، قدرت را دارد و یک گیربکس ۸ سرعته عرضه می‌شود که از لحاظ قیمتی، کمی از نسخه چهار‌چرخ‌متحرک آن ارزان‌تر است.

سورنتو ۲۰۲۲:

اما در‌ آن‌طرف، کیا سورنتو ایستاده است که به‌هیچ‌عنوان یک رقیب دست‌و‌پا بسته در‌مقابل راو۴ به‌حساب نمی‌آید. این خودرو هم ویژگی‌ها و آپشن‌های زیادی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.سونتو ۲۰۲۲ به‌صورت استاندارد، دارای چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی، آئینه‌های گرم‌شونده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز‌کنترل، صندلی‌های عقب با قابلیت تا شدن به‌نسبت ۶۰/۴۰، ردیف سوم با دو صندلی تا‌شو، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل‌کار‌پلی و … است.

از‌لحاظ فنی، سورنتو دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که توان تولید ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت را دارد که با یک گیربکس ۸ سرعته، هماهنگ شده است.

تویوتا راو ۴ از بازه قیمتی پایین‌تری نسبت به سورنتو برخوردار است. راو ۴ از قیمت پایه حدود ۲۶۵۲۵ دلار شروع می‌شود در‌حالی‌که کیا سورنتو ۲۰۲۲ دارای پایه قیمتی ۲۹۴۹۰ دلار است که کمی نسبت به راو۴ گران‌تر است.

نتیجه‌گیری:

با نگاهی کوتاه، به هر دو خودرو باید گفت این مقایسه، خیلی منصفانه نیست زیرا همان‌طور که گفته شد راو۴ مدت‌هاست که در‌بسیاری از بازارها حضور دارد و در بسیاری از همین‌بازارها و در بخش شاسی‌بلندهای میان‌سایز، از فروش بالایی برخوردار است. در‌حالی‌که سورنتو، نسبت به راو۴ یک محصول جدید محسوب می‌شود.

باید گفت، راو ۴ با وجود شرایط و ویژگی‌هایی چون، امکانات بالا، اندازه مناسب و قدرت مانور بالا، قیمت مناسب‌تر، حضور قدیمی‌تر در بازارها و از همه مهم‌تر کیفیت خوب، گزینه بهتری است. اگر‌چه کیا سورنتو ۲۰۲۲ امکانات و ویژگی‌های زیادی دارد اما به‌نظر نمی‌رسد هنوز برای شکست دادن این محصول با‌کیفیت تویوتا، کافی باشد. در‌نهایت باید گفت،‌اگر این دو خودرو با همین شرایط، در کشور خودمان هم حضور داشتند، راو۴ گزینه مناسب‌تری برای خرید، محسوب می‌شد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا