مکمل بنزین
گوناگونخبر

آکورا و دومین نمونه اتومبیل‎های «بدون راننده» آن!

کمپانی آکورا، به تازگی نمونه RLX خود را به نمایش گذاشته است. این اتومبیل همانند سایر خودروهاست با این تفاوت که نیازی به راننده ندارد. در واقع مدل RLX، دومین گام کمپانی آکورا در عرصه توسعه اتومبیل‎های بدون راننده محسوب می‎شود. این خودرو از رادار، لیدار، دوربین و حسگرهای GPS ارتقا یافته‏ ای بهره می‎گیرد که همگی آن‎ها از سوی یک سیستم پردازنده پنهان داخلی و بسیار پیشرفته پشتیبانی می‌شوند. این حسگرها روی سقف RLX قرار می‎گیرند، یعنی تا حد زیادی شبیه محل قرارگیری آن‎ها در پاترول است.

acura-rlx-autonomous-vehicle-prototype_100554652_m

کمپانی آکورا اظهار داشته که این طرح را از مجموعه فناوری‎های ایمنی AcuraWatch موجود در مدل‎های تولید شده معمولی خود الهام گرفته است. در اتومبیل RLX بدون راننده، حسگرهای رادار قادر به تشخیص نسبی موقعیت مکانی اتومبیل و سرعت حرکت اجسام (از جمله اتومبیل‎های دیگر) اطراف خودرو با دقت بیشتری است. در ضمن، دوربین‏‎ها به منظور تشخیص اندازه و شکل این اشیاء برای کمک به شناسایی آن‏ها مورد استفاده قرار گرفته‎‏اند.

این دو سیستم توسط کمپانی سرپرست یعنی هوندا در GoMentum Station در نزدیکی سانفرانسیسکو آزمایش خواهند شد. GoMentum یک منطقه 5000 هکتاری برای تأیید کیفیت اتومبیل‎های بدون راننده و اتومبیل‎های متصل به شبکه است که دارای 20 مایل جاده آسفالت و ساختمان‎های و زیرساخت‎های شبیه‎سازی شده است.

کمپانی هوندا پیش از این برای آزمایش خودروهای بدون راننده خود از ایستگاه تسلیحات هوایی سابق واقع در کنکورد کالیفرنیا استفاده می‎کرد. برخی بر این باورند که کمپانی اپل نیز برای توسعه اتومبیل‎های بدون راننده از این فضا استفاده می‎کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام خدمت تمام مسئولین کشور چرا ما باید از چنین ماشینای محروم باشیم چرا ما نباید توی دنیا حرف اول صنعت وتکنولوژی را نزنیم از تمام مسئولین خواهش میکنم به فکر آینده ایران باشن از ما که گذشت ولی برای نسل آینده سرمایه گذاری بکنید واسم ایران را بزارید بدرخشد خواهشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا