مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید لکسس RX معرفی شد

لکسس نسل پنجم کراس‌اوور محبوب و پرفروش RX را معرفی کرده است. هرچند این خودرو ظاهر آشنایی دارد اما در زیر پوست آن ویژگی‌های جدیدی پنهان شده است. فروش این شاسی‌بلند جدید ژاپنی از اواخر امسال با چهار پیشرانه مختلف آغاز می‌شود که سه نمونه از آن‌ها هیبریدی هستند.

به‌روزرسانی‌های فنی بزرگ

نسل جدید RX روی پلت‌فرم GA-K ساخته شده است و به لطف این تغییر، 90 کیلوگرم از وزن آن نسبت به نسل قبلی کاسته شده است. فاصله محوری خودرو نیز 6 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده اما طول کلی خودرو تغییری نداشته و صرفاً اوورهنگ عقب 6 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. به لطف افزایش فاصله محوری اما در داخل کابین خودرو حالا فضای بیشتری برای سرنشینان وجود خواهد داشت.

پیشرانه‌ها

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، نسل جدید RX با چهار پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد. تنها مدل بنزینی خالص در این نسل، مدل RX350 است که پیشرانه 3.5 لیتری V6 قبلی آن حالا با یک موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین شده است. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کاهشی ۲۰ اسب بخاری در قدرت اما افزایش ۶۸ نیوتن متری در گشتاور نسبت به قبل داشته است. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. نسخه چهارچرخ محرک ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۷ ثانیه از قبل سریع‌تر است.

مدل هیبریدی پایه RX350h نام دارد که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه نسل چهارم سیستم هیبریدی تویوتا و سامانه چهارچرخ محرک استاندارد استفاده می‌کند. خروجی این سیستم ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور است. مدل بعدی یک نمونه پلاگین‌هیبریدی کاملاً جدید بنام RX450h که البته هنوز مشخصات آن اعلام نشده است.

جذاب‌ترین عضو خانواده نسل جدید RX اما مدل RX500h Sport Performance خواهد بود که از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور قدرتمند در عقب و گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این سیستم مجموعاً ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این نسخه همچنین از تجهیزات بیشتری مثل کالیپرهای ترمز شش پیستونه، رینگ‌های 21 اینچی، تودوزی چرمی و سپرهای تهاجمی هم برخوردار است.

طراحی بیرونی و داخلی

نسل جدید RX در شش تیپ مختلف بنام‌های استاندارد، پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، F اسپرت هندلینگ و F اسپرت پرفورمنس به بازار عرضه خواهد شد که 10 رنگ بیرونی مختلف برای آن‌ها قابل انتخاب خواهد بود. این خودرو از نسخه جدیدی از جلوپنجره دوکی‌شکل لکسس استفاده می‌کند که در قسمت بالایی فرمی مسدود و برآمده دارد. الگوی داخلی این جلوپنجره در نسخه RX500h Sport Performance متفاوت و به رنگ مشکی است. در پروفیل جانبی خودرو شاهد همان نمای آشنای نسل قبلی با ستون C شناور هستیم ولی در عقب حالا از چراغ‌های سراسری استفاده شده است.

در داخل، یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جدید ارائه شده که حالا بجای بالای داشبورد، پایین‌تر قرار گرفته است. این نمایشگر به‌صورت استاندارد 9.8 اینچی است اما نمونه بزرگ‌تر 14 اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. این نمایشگرها از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید لکسس استفاده می‌کنند که بسیار از قبل بهتر است و از دستیار هوشمند و به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است. سقف شیشه‌ای پانوراما و نمایشگر سربالا هم از دیگر ویژگی‌های داخلی RX جدید هستند.

همه نسخه‌های نسل جدید RX به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety System+ 3.0 لکسس مجهز هستند که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دستیار ورود به چهارراه با قابلیت تشخیص موتورسیکلت، کروز کنترل راداری پویا با قابلیت حفظ سرعت در پیچ‌ها، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان و سیستم توقف اضطراری می‌شود. علاوه بر این، سیستم پارک پیشرفته هم قابل سفارش خواهد بود که قابلیت پارک به‌صورت موازی را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا