مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر پژو 408 جدید منتشر شد، سدانی که کراس‌اوور خواهد شد

اولین نسل پژو 408 در ژانویه سال 2010 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودرو در اصل یک نسخه سدان کشیده از پژو 308 بود که برای عرضه در بازارهای خاصی مثل چین و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده بود. نسل دوم 408 نیز در نمایشگاه پکن سال 2014 معرفی شد و همچنان در حال تولید است. حال اما پژو تیزری از نسل جدید 408 را منتشر و اعلام کرده است که این خودرو از فرم سدان قبلی فاصله خواهد گرفت. به گفته پژو، نسل جدید 408 یک کراس‌اوور کوپه فست‌بک خواهد بود.

البته قبلاً می‌دانستیم که این شرکت در حال کار روی یک کراس‌اوور کوپه است که شایعه شده بود 4008 نام دارد. حال مشخص نیست که 408 جدید درواقع همان خودرو است یا اینکه کراس‌اوور کوپه دیگری از پژو را هم با نام 4008 خواهیم دید. درهرحال، تیزری که از این خودرو منتشر شده است قسمتی از جلوپنجره آن را نشان می‌دهد که مشابه نسل جدید 308 است. در این تیزر بخش کوچکی از چراغ جلو هم دیده می‌شود. فعلاً از مشخصات فنی 408 جدید خبر نداریم ولی به‌احتمال‌زیاد این خودرو روی نسخه‌ای کشیده از پلت‌فرم EMP2 ساخته می‌شود که با سیتروئن C5 X مشترک است.

احتمالاً زیر کاپوت این خودروها هم پیشرانه‌های مختلفی از 1.2 لیتری هیبریدی خفیف گرفته تا پلاگین‌هیبریدی سطح بالا با حداکثر 360 اسب بخار قدرت قرار خواهد گرفت. همچنین احتمال ساخت نسخه تمام الکتریکی این خودرو هم وجود دارد. 408 جدید اواخر امسال معرفی خواهد شد و به گفته پژو، مدلی جهانی خواهد بود که این یعنی فقط محدود به بازارهای خاصی مثل چین نیست و در اروپا هم عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امیدوارم قیمت خوبی بخوره و توی ایران بیاد ، چون با این طراحی قطعا خواهان زیادی داره بخصوص که بازار این سگمنت در کشورمون خیلی تشنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا