مکمل بنزین
گوناگونخبر

های‌فای Z، سدان الکتریکی جدید چینی با ظاهری بسیار عجیب

های‌فای (HiPhi) برندی متعلق به شرکت هیومن هوریزون (Human Horizons) است. این شرکت به‌عنوان یک سازنده چینی جدید خودروهای الکتریکی در سال 2019 در شانگهای تأسیس شد و اولین محصول خود را با نام های‌فای X در سال 2020 به بازار فرستاد. این خودرو که یک کراس‌اوور شش‌نفره با ارتفاع کوتاه و قدرت و تجمل فروان است، مثل یک سفینه فضایی به نظر می‌رسید. حال تصاویری از محصول جدید های‌فای با نام Z منتشر شده است که حتی از X هم عجیب‌تر است. این یک سدان کوپه است که کاملاً دیوانه‌وار به نظر می‌رسد.

های‌فای Z که دومین محصول هیومن هوریزون محسوب می‌شود، با کاپوت کشیده، اتاق بزرگ، سقف شناور و عقب کوتاه، طراحی بسیار پیچیده‌ای خصوصاً در قسمت عقب دارد. در اینجا یک چراغ افقی سراسری با غلافی در وسط به چشم می‌خورد درحالی‌که کمی پایین‌تر هم سپر بزرگ مشکی‌رنگ با چراغ‌های دیگری دیده می‌شود. در همه‌جای این خودرو قطعات آئرودینامیکی مختلفی مثل دریچه‌های هوای روی کاپوت، باله‌های جانبی، رینگ‌های آئرودینامیک و اسپلیتر جلو تعبیه شده است و درگاه شارژ هم روی گلگیر عقب سمت راست جای گرفته است.

درهای عقب این خودرو از نوع عکس بازشو هستند و حتی روی این درهای هم قطعه آئرودینامیکی عجیبی کار شده است درحالی‌که بالای شیشه جلو غلاف سستم لیدار خودرو به چشم می‌خورد. نمای بیرونی های‌فای Z سه رنگ است به‌گونه‌ای که بدنه خودرو آبی روشن است، سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ هستند و برخی قسمت‌ها با بنفش رنگ‌آمیزی شده‌اند. از داخل این خودرو فعلاً فقط یک تصویر جاسوسی منتشر شده است که غربیلک فرمان D شکل، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی بزرگی را نشان می‌دهد اما برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی پیشرفته چینی، از نمایشگر سرنشین جلو بی‌بهره است.

فعلاً از مشخصات فنی این سدان عجیب چینی خبر نداریم ولی ازآنجایی‌که های‌فای Z روی همان پلت‌فرم کراس‌اوور X ساخته شده است، احتمالاً در قوای محرکه هم با آن مشترک خواهد بود. این کراس‌اوور در دو مدل تک موتوره محرک عقب با 300 اسب بخار قدرت و دو موتور چهارچرخ محرک با 600 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود که هردو از باطری‌های 97 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند و بین 500 تا 560 کیلومتر برد دارند. های‌فای Z به‌زودی رونمایی و در سه‌ماهه پایانی امسال در چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عالی عجب چیزیه خدا وکیلی این ماشینای چینی بهترین ماشین دنیا هستند هم از ماشین ژاپنی ،ایتالیایی ،آمریکایی وآلمانی هستند و در واقیعیت همین طور هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا