مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاداخلی

قانون آزادسازی واردات خودرو رسما به دولت ابلاغ شد

پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره طرح ساماندهی صنعت خودرو که در بین مردم به آزادسازی واردات خودرو تعبیر می‌شود، توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس، امروز قانون مجوز ۵ ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط قالیباف ابلاغ شد، وزارت صمت ابتدا باید آیین نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.

این قانون ابتدا با اشکالات و ایرادات هییت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد اما با پیگیری مجلس در نهایت مجمع نیز آن را تصویب کرد‌. مجمعی که به نظر می‌رسید در آن جز یکی از اعضا بقیه با آن مشکلی نداشتند!

در این قانون بر اساس مواد ۵،۶ و ۷، تکالیف و الزامات جدیدی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل به دولت ابلاغ شده است. از جمله این موارد می‌توان به شماره گذاری خودروهای منوط به تایید سازمان استاندارد و همچنین جرم انگاری عدم اعلام قیمت تمام شده خودرو به شورای رقابت نام برد.

باید دید که کلاف سردرگم واردات خودرو؛ بالاخره چگونه توسط مجلس و مجموعه دولت حل و فصل می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا واردات خودرو باز شده و شرایط بازار حداقل چیزی شبیه به سال 1396 خواهد شد یا خیر؟!

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فواکس واگن UP Gti خودروی شهری فوق العاده باکیفیت و بادوام و مقرون به صرفه که فول ترین مدلش الآن زیر ۱۸ هزار دلار قیمت میخوره گزینه فوق العاده ای برای وارداته که قطعا خیلی خانواده های معمولی هم دستشون بهش میرسه.
    امیدوارم ایندفعه بجای پورش و مرسدس و لندکروزر با قیمتهای فضایی که فقط سهم ده درصد جامعه است واردات بره سمت برندهای نرمالی مثل سئات و اشکودا و فواکس و داچیا تا جمعیت بیشتری طعم خودروی استاندارد رو بچشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا